نگاه حمایتی بانک پارسیان به توسعه بخش بهداشت و درمان

به گزارش نبض بانک:
ملک فاضلی افزود : مشارکت بانک پارسیان در ساخت داروهای سرطانی و سلول های بنیادی، ایجاد صندوق سرمایه گذاری نیکوکاری لوتوس رویان با همکاری پژوهشگاه رویان و بنیاد برکت و مشارکت در طرح تجهیزمرکز آلزایمرکشور و همچنین حمایت از کسب وکارهای آسیب دیده ازکرونا، نشان از جایگاه ویژه حمایتی این بانک در حوزه بهداشت و درمان کشور دارد.
وی با بیان اینکه بانک ها درهمه جای دنیا اثرگذارترین بخش در مسیر توسعه پایدار هستند، افزود: حمایت نظام پولی و مالی از تولید چه در بخش دارو، تجهیزات پزشکی، مسکن و صنعت و غیره ، موجب شده که بسیاری از واحدهای تولیدی در مسیر رشد قرار گیرند که این نگاه حمایتی را در برخی از بانک های کشور همچون پارسیان شاهد هستیم.
نماینده مردم سراوان همچنین با اشاره به اقدامات بانک پارسیان در مسیرتوسعه بخش بهداشت و درمان کشور، گفت: اگر حمایت های بانک پارسیان و بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در ساخت مراکز بهداشتی و درمانی در شهرهای محروم نبود، شرایط در شهرهای محروم خیلی بدتر از وضعیت امروز بود.
وی همچنین با تاکید بر لزوم تداوم حمایت های بانکی از ساخت بیمارستان در شهرهای محروم، گفت : برخی از بیمارستان ها سال هاست که افتتاح آنها به دلیل مسائل مالی به تاخیر افتاده است اما شاهد سرعت بالای پیشرفت بیمارستان برکت به مدد حمایت های بانک پارسیان بودیم.
تحریم بانک پارسیان واردات دارو را سخت کرد
وی در ادامه مشکلات موجود در تامین و انتقال ارز را مورد اشاره قرارداد و گفت : کشورهای تحریم کننده مدعی هستند که دارو مشمول تحریم نیست. اما در عمل شرایط کاملا متفاوت است و دستگاه های مربوطه در این حوزه به شدت با مشکل مواجه هستند. به عنوان مثال پیش از تحریم بانک پارسیان، واردات دارو با کمترین مشکل در حال انجام بود. اما بعد از تحریم این بانک دیگر انتقال پول برای واردات دارو به مشکل برخورده و همین مساله دلیل اصلی کمبود برخی از داروها در بازاراست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا