وضعیت بازار: قیمت بیت کوین همچنان ۱۸,۰۰۰ دلار را حفظ کرده است

به گزارش «نبض‌بانک»؛

قیمت بیت کوین در حالی در تلاش برای مهیاکردن شرایط برای جهش بعدی خود است که حجم پایین معاملات، مانعی بزرگ برای رشد بیشتر قیمت ایجاد کرده است. از سوی دیگر، همچنان شاهد افزایش آدرس‌های فعال در شبکه اتریوم هستیم.

به گزارش کوین دسک، قیمت بیت کوین که شب گذشته در محدوده ۱۸,۰۱۹ دلار معامله می‌شد، حالا به محدوده ۱۸,۴۰۰ دلار رسیده است. طی ۲۴ گذشته شاهد پادشاه ارزهای دیجیتال در بازه‌ای میان ۱۷,۵۹۳ دلار تا ۱۸,۴۰۴ دلار در نوسان بوده است. در حال حاضر هم قیمت بیت کوین اندکی بالاتر از میانگین متحرک ۱۰ ساعته قرار دارد. این در حالی است که قیمت بیت کوین پایین‌تر از میانگین متحرک ۵۰ ساعته معامله می‌شود. این شرایط نشان‌دهنده نوسانات عرضی قیمت است.

نمودار قیمت بیت کوین
نمودار قیمت بیت کوین

روز جمعه، قیمت بیت کوین تا کمینه قیمت ۱۷,۵۹۳ دلار هم سقوط کرد. از آن زمان تا به حال شاهد احیای نسبی و رسیدن به ۱۸,۴۴۰ دلار بودیم.

میشا آلفیرنکو (Misha Alefirenko)، هم‌بنیان‌گذار ولوت فرمولا (VelvetFormula)، در این باره می‌گوید:

اگر خریداران به‌زودی وارد بازار نشوند، احتمالا رسیدن به بازه ۱۶,۹۰۰ تا ۱۶,۴۰۰ دلار در آخر هفته (میلادی) وجود خواهد داشت.

طبق داده‌های بازار، دیروز شاهد رسیدن حجم معاملات به بیش از ۱ میلیارد دلار در صرافی‌های مطرح بودیم. این در حالی است که روز پنجشنبه این رقم ۹۶۵ میلیون دلار بود. نکته حائز اهمیت اینجاست که در روزهای پایان هفته، حجم معاملات معمولاً کمتر از روزهای دیگر است؛ مثلا آخر هفته [میلادی] گذشته، میانگین حجم معاملات روزانه ۵۷۸ میلیون دلار بود.

حجم معاملات بیت کوین در صرافی‌ها
حجم معاملات بیت کوین در صرافی‌ها

ژان مارک بونفوس (Jean-Marc Bonnefous)، از مدیران ارشد شرکت سرمایه‌گذاری تلوریان کپیتال (Tellurian Capital)، در این باره گفت:

با توجه به نرخ سرمایه ورودی از جانب سرمایه‌گذاران نهادی و برداشت سودِ دیگر سرمایه‌گذاران دانه‌درشت و اقدامات پوششی بیشتر از سوی ماینرها می‌توان گفت که در حال حاضر بازار تعادل قابل‌قبولی دارد.

بونفوس از بازارهای مشتقه بیت کوین هم به‌عنوان عاملی پراهمیت یاد کرد و افزود:

شاهد تجمع در قراردادهای اختیار با سررسید ۲۵ دسامبر و قیمت توافقی ۱۶,۰۰۰ دلار بودیم که می‌توان آن را دوگانگی اهداف در کوتاه‌مدت خواند.

وضعیت بازار: قیمت بیت کوین همچنان ۱۸,۰۰۰ دلار را حفظ کرده است
قیمت توافقی قراردادهای اختیار

بنا بر داده‌های شرکت تحلیلی اسکیو (Skew)، قیمت توافقی ۱۶,۰۰۰ دلار، سومین قیمت توافقی پرطرفدار در بازارهای مشتقه است.

عملکرد تاریخی قیمت بیت کوین
عملکرد تاریخی قیمت بیت کوین

مایکل گورد (Michael Gord)، مدیرعامل شرکت گلوبال دیجیتال استز (Global Digital Assets)، در اظهارنظر اخیر خود گفت:

شاهد آن هستیم که شرکت‌هایی مثل مایکرواستراتژی که در بازارهای بورس عرضه شده‌اند از اهرم برای ایجاد موقعیت‌های بزرگتر در بازار بیت کوین استفاده می‌کنند.

گورد در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه احتمال تداوم روند کم‌نوسان ماه دسامبر وجود دارد گفت:

سال آینده و با توجه به مشخص‌شدن بودجه‌های سالیانه جدید، انتظار دارم که شاهد افزایش شدید تقاضا نسبت به بیت کوین از جانب شرکت‌ها و مؤسسات سرمایه‌گذاری باشیم.

دنیس وینوکوروف (Denis Vinokourov)، مدیر بخش تحقیقات کارگزاری ارزهای دیجیتال بیکوانت (Bequant)، در مصاحبه‌ای گفت:

بحث‌های کلان [اقتصادی] و ریسک‌ها پیرامون مسئله برگزیت ممکن است بازارهای سهام را دچار لغزش کند و در نتیجه این لغزش، شاهد قوت‌گرفتن دلار آمریکا خواهیم بود.

او در ادامه افزود:

اما با توجه به عملکرد بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال در بحبوحه شیوع ویروس کرونا و انتخابات آمریکا، انتظار می‌رود که بیت کوین هم مقاومت مشابهی از خود نشان دهد.

آدرس‌های فعال اتریوم

قیمت اتریوم، ارز شماره ۲ بازار، دیروز در محدوده ۵۴۸ دلار معامله شد. در ۲۴ ساعت گذشته هم شاهد رشد ۳ درصدی این ارز دیجیتال بودیم.

این در حالی است که تعداد آدرس‌های فعال در شبکه اتریوم به ۳۷۹,۲۴۹ آدرس رسیده است. در ابتدای سال جاری میلادی تنها ۱۵۸,۰۳۹ آدرس فعال روی شبکه اتریوم وجود داشت؛ این یعنی رشدی ۱۴۰ درصدی!

تعداد آدرس‌های فعال اتریوم
تعداد آدرس‌های فعال اتریوم

وینوکوروف، در مصاحبه خود با اشاره به این آمار، گفت که داده‌های تازه نشان می‌دهد که کاربران در حال انتقال ارزهای خود از صرافی‌های متمرکز به پلتفرم‌های غیرمتمرکز هستند و این مسئله نقدینگی بسیار زیادی را برای این اکوسیستم ایجاد می‌کند. او در ادامه افزود:

داده‌های گلاسنود (Glassnode) در ارتباط با کارمزدهای پرداختی برای عملیات واریز در صرافی‌های متمرکز نشان می‌دهد که این میزان از حدود ۲۶ درصد در اواخر اکتبر ۲۰۱۷، به کمتر از ۱ درصد در ۹ دسامبر امسال (۱۹ آذر) رسید. نقدینگی زیادی در بازار وجود دارد. از همین رو می‌توان گفت که توکن‌های دیفای، با توجه به سقوط اخیر بازار، همچنان محبوب هستند.

دیگر بازارها

شاخص نیکی ۲۵۵، دیروز با کاهشی ۰.۴ درصدی همراه بود. سقوط ۴.۷ درصدی سهام سافت بانک گروپ (SoftBank Group)، عامل اصلی این کاهش ارزش این شاخص بود.

FTSE100 اروپا هم ۰.۸ درصد کاهش یافت. نزدیک‌شدن به تاریخ ضرب‌الاجل برگزیت باعث ایجاد بلاتکلیفی سرمایه‌گذاران در بازارهای اروپایی شده است و همین مسئله بر این سقوط دامن زد.

شاخص S&P500 هم ۰.۱۳ درصد کاهش پیدا کرد. ابهامات پیرامون برنامه‌های حمایتی دولت برای کمک به پاگیری دوباره اقتصاد، به‌عنوان عامل این سقوط عنوان شده است.

در بازارهای ارزهای دیجیتال هم کازماس با رشدی ۲.۶ درصدی و کایبرنتورک با رشدی ۱.۱ درصدی، برندگان دیروز بازار نام گرفتند. این در حالی بود که سقوط ۵.۱ درصدی استلار، کاهش قیمت ۴.۴ درصدی لایت کوین و سقوط ۴.۳ درصدی چین لینک باعث شد تا این ارزها بازندگان روز جمعه لقب بگیرند.

قیمت نفت با کاهشی ۰.۸۲ درصدی در محدوده ۴۶.۵۷ دلار برای هر بشکه معامله شد. طلا هم رشدی ۰.۱۴ درصدی داشت و توانست به قیمت ۱,۸۳۴ دلار برسد.

نرخ سود اوراق ده‌ساله وزارت خزانه‌داری هم با رسیدن به ۰.۸۹۰، حدود ۱.۳ درصد کاهش یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا