تضعیف قدرت فروشندگان بیت کوین

خالی شدن کیف‌پول صرافی‌ها نشان داد;

داده‌های تیم تحقیقاتی گلس‌نود(Glassnode) نشان می‌دهد که موجودی بیت کوین در کیف‌پول صرافی‌ها به سطح کمینه‌ی خود در طول چند ماه گذشته رسیده است.

به گزارش «نبض‌بانک»؛

بر اساس داده‌های تیم تحقیقاتی گلس‌نود(Glassnode)، حجم کل بیت کوین‌های موجود در نزد صرافی‌ها به ۲٫۳ میلیون واحد کاهش یافته است. در حقیقت سطح کمینه‌ی کنونی از حجم بیت کوین نزد صرافی‌ها از جولای ۲۰۱۸ تاکنون تکرار نشده است.

در طول یک دهه‌ی گذشته، به‌طور پیوسته حجم بیت کوین‌های موجود در کیف‌پول صرافی‌ها افزایش یافته است. اگرچه در طول این زمان نقاط کمینه‌ی متعددی نیز قابل مشاهده است؛ به عنوان مثال در جولای ۲۰۱۸ حجم بیت کوین‌های موجود در نزد صرافی‌ها به ۲٫۳ میلیون واحد رسیده است، سپس در چرخه‌ی صعودی در فوریه‌ی ۲۰۲۰ به ۳ میلیون بیت کوین رسیده است و سپس مجدداً چرخه‌ی نزولی تجربه شده است، چرخه‌ی خروج بیت کوین از کیف‌پول صرافی‌ها تاکنون استمرار یافته و در نتیجه حجم بیت کوین موجود در نزد صرافی‌ها در مقایسه با ماه فوریه ۲۱ درصد کاهش یافته است(به سطح ۲٫۳ میلیون واحد رسیده است).

جریان خروج این دارایی از صرافی‌ها در طول چند روز اخیر شدت یافته است؛ از روز پنجم دسامبر تاکنون تعداد کل بیت کوین‌های موجود در نزد صرافی‌ها ۲٫۴ درصد کاهش یافته است که افزایش شیب خروج دارایی‌ها را نشان می‌دهد.

جیسون دین(Jason Deane)؛ تحلیلگر بازار بیت کوین در شرکت کوانتوم اکونومیک معتقد است کاربران صرافی‌ها بیت کوین‌های خود را برای نگه‌داری بلند مدت از این پلتفرم‌ها خارج می‌کنند. اما این پدیده را می‌توان به افزایش آگاهی کاربران نسبت به اهمیت در اختیار داشتن کلید‌های خصوصی نیز ارتباط داد.

سرمایه‌گذاران قصد فروش بیت کوین‌هایشان را ندارند

اتفاقات اخیری که در صنعت رمزارزی تجربه شده است، صحت دیدگاه دین را نشان می‌دهند. هک صرافی کوکوین(KuCoin) در ماه سپتامبر کاهش ۲۱ درصدی حجم مبادلات در این صرافی را به همراه داشته است. در حقیقت سرمایه‌گذاران به دلیل ترس از هک صرافی‌ها دارایی‌های خود را از این پلتفرم‌های مبادلاتی خارج می‌کنند.

اما دسته‌ی دیگری از تحلیلگران معتقدند که کاهش حجم بیت کوین‌های موجود در کیف‌پول صرافی‌ها در آینده تاثیر مثبتی بر قیمت بیت کوین خواهد داشت. شولتزه کرافت(Schultze-Kraft)؛ مدیر ارشد تکنولوژی گلس‌نود معتقد است که در نتیجه‌ی این پدیده بیت کوین‌های موجود در کیف‌پول صرافی‌ها به کیف‌پول‌های دیگری منتقل می‌شوند تا به‌صورت سرد و برای مدت نسبتاً طولانی ذخیره‌سازی شوند. وی معتقد است که این پدیده می‌تواند موجب بحران در سمت عرضه گردد:

من فکر می‌کنم این پدیده به‌طور کاملاً مثبت قیمت بیت کوین را تحت تاثیر قرار خواهد داد.Schultze Kraft

منبع: کوینیت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا