ارز دیجیتالی بانک‌های مرکزی; گسترش هرچه بیشتر رمزارزها را به دنبال دارد

ویتالیک بوترین، یکی از بنیان‌گذاران اتریوم معتقد است که همزمان با راه‌اندازی ارز دیجیتالی بانک‌های مرکزی مختلف روش‌های متنوعی نیز برای تبدیل این دارایی‌ها به رمزارز ایجاد خواهد شد

به گزارش «نبض‌بانک»؛ در حالی که توسعه‌ی رمزارزهای ملی نگرانی فعالان صنعت رمزارزی را به همراه داشته است، ویتالیک بوترین؛ یکی از بنیان‌گذاران اتریوم دیدگاه خوشبینانه‌ای را نسبت به تاثیر این محصولات بانکی بر صنعت رمزارزی ارائه کرده است. وی معتقد است که در آینده روش‌های تبدیل ارز دیجیتالی بانک‌های مرکزی(CBDCs) به رمزارزها توسعه خواهد یافت.

بوترین در فستیوال فن‌آوری سنگاپور ۲۰۲۰ اظهار داشت که انتظار ایجاد راه‌های مختلف برای تبدیل ارز دیجیتالی بانک مرکزی به بیت کوین و دیگر توکن‌های دیجیتالی را دارد:

این سوال وجود دارد که چگونه ارزهای دیجیتالی بانک‌های مرکزی ارتباط بیشتری با رمزارزها و دیگر ارزهای دیجیتالی برقرار خواهند کرد. دارایی‌های دیجیتالی مختلفی در طول چند دهه‌ی آتی منتشر خواهند شد. من انتظار دارم فرصت‌های بیشتری برای تبدیل عادلانه‌ی دارایی‌های دیجیتالی و جابه‌جایی در میان اکوسیستم مختلف ایجاد گردد.ویتالیک بوترین

بوترین همچنین دیدگاه خوشبینانه‌ای را در رابطه با توسعه‌ی ارز دیجیتالی بانک‌های مرکزی اظهار داشت. وی اظهار داشت که پول دیجیتالی بانک مرکزی مزایای بالقوه‌ی بسیاری را همانند ساده‌‌سازی اقتصاد کلان ارائه خواهد کرد. با این وجود، مفهوم ارز دیجیتالی بانک مرکزی نگرانی‌های مختلفی همانند مسائل مرتبط با حریم خصوصی را نیز به همراه خواهد داشت.

گسترش به‌کارگیری فن‌آوری بلاکچین

بوترین در این رویداد به ردیابی توزیع واکسن کووید ۱۹ به کمک فن‌آوری بلاکچین اشاره کرد و آن را بهترین نمونه‌ی استفاده از فن‌آوری بلاکچین در زنجیره‌ی تامین توصیف کرده است.

خالق اتریوم اطمینان دارد که همزمان با افزایش مقیاس‌پذیری، فن‌آوری بلاکچین در آینده به‌طور کاربردی‌تر مورد استفاده قرار خواهد گرفت. وی افزود: «زمان مورد نیاز برای ساختن واکسن کووید ۱۹ و توزیع عادلانه و سریع این واکسن چالش اصلی برای بازگرداندن جهان به شرایط طبیعی خود محسوب می‌گردد.»

ارز دیجیتالی بانک مرکزی در طول دو سال گذشته به شدت مورد توجه قرار گرفته است و کشورهای مختلف همانند چین و سوئد نسخه‌ی آزمایشی از پروژه‌های ارز دیجیتالی خود را راه‌اندازی کرده‌اند. بانک دویچه آلمان(Deutsche Bank) که بزرگترین موسسه‌ی مالی در این کشور محسوب می‌شود، پیش‌بینی کرده است که ارز دیجیتالی بانک مرکزی در بلند مدت جایگزین پول نقد خواهد شد.»

منبع: کوینیت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا