بیت پی; تبدیل به یکی از بانک‌های ملی آمریکا می‌شود

شرکت بیت پی (Bitpay) که در حوزه پرداخت با استفاده از ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کند، برای تبدیل‌شدن به یک بانک ملی در آمریکا اقدام کرده است.

به گزارش «نبض‌بانک»؛

بر اساس اعلامیه حقوقی که در تاریخ ۸ دسامبر (۱۸ آذر) در روزنامه آتالانتا ژورنال منتشر شده است، بیت پی به اداره بازرسی ارز (OCC) که مسئولیت قانون‌گذاری بانک‌ها در سطح فدرال را بر عهده دارد، مراجعه کرده است تا بتواند مجوز فعالیت به‌عنوان یک بانک ملی را دریافت کند.

پرونده بیت پی برای یک دوره ۳۰ روزه مورد بررسی قرار می‌گیرد. در این دوره ۳۰ روزه، نظرات مختلف جمع‌آوری و پس از بررسی توسط مسئول بخش اخذ مجوز این نهاد، نتیجه نهایی به بیت پی ابلاع خواهد شد.

برایان بروکس، (Brian Brooks) سرپرست OCC، در اوایل سال جاری اعلام کرد که به دنبال ایجاد یک چارچوب مجوزدهی است که با استفاده از آن فعالیت استارت‌آپ‌های فین‌تک از جمله شرکت‌های فعال در حوزه ارزهای دیجیتال در ایالات‌متحده آسان‌تر شود. در حال حاضر صرافی‌های ارز دیجیتال و دیگر شرکت‌های پرداخت دیجیتال معمولاً باید مجوز انتقال پول را در هر یک از ایالات و مناطقی که می‌خواهند در آنجا فعالیت کنند، به‌طور جداگانه دریافت کنند.

در اطلاعیه بیت پی آمده است که مجموع ارزش بازار بانک بیت پی کمتر از ۱۲ میلیون دلار خواهد بود و ۱۲۰ میلیون سهم هم برای این بانک عرضه خواهد شد.

شرکت‌هایی مانند بیت پی با تبدیل‌شدن به یک بانک ملی، می‌توانند فرآیند دریافت مجوز برای هر ایالت را دور زده و در سطح ملی فعالیت کنند.

رئیس ستاد کنترل ارز در ماه سپتامبر (شهریور) اعلام کرد که این ستاد آماده است تا این قبیل درخواست‌ها را بررسی کند. اخیراً او در گفتگو با سی‌ان‌بی‌سی گفته بود که حوزه ارزهای دیجیتال می‌تواند اخبار خوبی را تا پایان سال داشته باشد.

با این حال، این اقدامات اعتراض بانک‌ها و قانون‌گذاران دموکرات را در پی داشت که معتقدند تمرکز بیش‌ازحد او به ارزهای دیجیتال ممکن است منجر به بی‌قانونی شود.

هفته گذشته مکسین واترز (Maxine Waters) عضو مجلس نمایندگان ایالات‌متحده که ریاست کمیته خدمات مالی را نیز بر عهده دارد در همین رابطه نامه‌ای به جو بایدن رئیس‌جمهور بعدی ارسال کرد. او در این نامه از بایدن خواست که تعدادی از اقدامات انجام‌شده توسط روسای پیشین این کمیته از جمله همه اقدامات برایان بروکس در حوزه ارزهای دیجیتال را لغو کند. هنوز مشخص نیست که آیا بایدن در این دوره این کار را انجام می‌دهد یا خیر.

بروکس همچنین قرار است ریاست یک دوره پنج‌ساله را در OCC بر عهده بگیرد. دونالد ترامپ ماه گذشته وی را برای بر عهده گرفتن این سمت معرفی کرد. هر چند هنوز رأی‌گیری برای تأیید وی انجام نشده است. اگر بروکس تأیید نشود، جو بایدن یا جانت یلن (Janet Yellen)، نامزد وزارت خزانه‌داری، ممکن است نام دیگری را اعلام کنند. شایان ذکر است که بروکس پیش‌تر مشاور عمومی صرافی کوین بیس بوده است.

رشیده طلیب (Rashida Tlaib)، دیگر عضو مجلس نمایندگان ایالات متحده، هفته گذشته طرح قانونی استیبل (STABLE) را معرفی کرد. طبق این قانون، همه صادرکنندگان استیبل کوین را ملزم می‌کند که منشور بانکی دریافت کنند.

بیت پی این اقدام را در بیانیه‌ای تأیید کرد. در این بیانیه آمده است:

عملیات ما به‌عنوان یک بانک اعتماد ملی منوط به رعایت موارد سخت‌گیرانه در حوزه امنیت و همچنین الزامات صحت و درستی است. این موضوع به مشتریان ما اطمینان می‌دهد که خدمات ما در سطح عالی خواهد ماند و به ما این امکان را خواهد داد تا از یک چارچوب قانونی متحدالشکل استفاده کنیم.

منبع: ارز دیجیتال

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا