رئیس بانک مرکزی از بازگشت 27 میلیارد دلار ارز صادراتی سخن گفت ، اما از 30 میلیارد دلار ارز 4200 تومانی که به برخی ها دادند هنوز سخن نگفته است!!

به گزارش «نبض بانک»؛ عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی که در بخش خبری ساعت ۲۱ شبکه اول سیما درباره دلایل نوسانات اخیر نرخ ارز سخن می گفت ، در این رابطه اظهارداشت :

در دو سال گذشته حدود ۷۲ میلیارد دلار صادرات انجام شده که نزدیک ۴۵ میلیارد دلار از ارز آن برگشت و ۲۷ میلیارد دلار هنوز برنگشت و امیدواریم صادرکنندگان تا پایان تیرماه شتاب بیشتری بدهند. از شخصیت های حقیقی و حقوقی که ۴۵ میلیارد دلار را آوردند تشکر می کنیم و اگر افرادی نیاورند خدمتشان عرض می کنم که الان باید صادرکنندگان به وظیفه ملی خود عمل کنند و به نظر من حداقل کار این باشد که سریعتر بیاورند.

وی همچنین افزود :

وزارت صمت دیروز اعلام کرد که کسانی که نیاوردند دیگر کارت بازرگانی نمی گیرند. علاوه بر این، دومین ابزار این است که شورای هماهنگی اقتصادی اجازه داد تخلفات به قوه قضاییه ارجاع شود و اینها ابزارهایی است که وجود دارد و البته امیدواریم به این مراحل نرسیم.

به گزارش هشدارنیوز ؛ این سخنان رئیس محترم بانک مرکزی در حالی است که دو سوال بی پاسخ کماکان مطرح است :

1_ این صادر کنندگان محترم اولا چقدر ارز 4200 تومانی دریافت نموده و صادرات انها در چه زمینه ای بوده است؟!

و چرا تا امروز جناب ریاست محترم پیگیر برگشت ان نبوده است و با ورود مجلس انقلابی یازدهم به این مقوله ، حالا ضرب العجل اعلام نموده اند؟!

2_ آقای همتی چرا در باره اختصاص ارز 4200 تومانی که در رسانه ها نزدیک به 30 میلیارد دلار اعلام شده است چیزی نمی گویند؟!

چرا اسامی افراد و نهادها و شرکت هایی که این ارز ، انهم در شرایط بد اقتصادی کشور و نابودی معیشت مردم صورت گرفته است را اعلام نمی کنند؟!

چرا اعلام نمی کنند این ارز که پشت ان جهانگیری و نهاوندیان قرار دارند برای واردات چه کالاهایی اختصاص یافته است؟!

از مجلس انقلابی عاجزانه تقاضا داریم به این مقوله ورود ونتیجه کار را به مردم محروم وزجر کشیده ایران اسلامی اعلام کنند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا