روحانی: یلدا را مجازی برگزار کنیم / درخواست طرح اینترنت رایگان در شب یلدا

به گزارش «نبض‌بانک»؛

حسن روحانی، رئیس جمهور کشور در جلسه روز گذشته ستاد ملی مقابله با کرونا در مورد آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشور و نزدیک شدن به شب یلدا، توضیحاتی را ارائه داد. روحانی اعلام کرد: در حال حاضر 12 شهر ایران در وضعیت قرمز هستند و مابقی، در وضعیت نارنجی یا زرد به سر می‌برند. هر زمان که ما فکر می‌کنیم مساله کرونا از بین رفته و این موضوع برایمان عادی شود، مشکلات ما افزایش خواهد یافت. موضوع کرونا تنها در حوزه بهداشت نیست، بحث اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را نیز در بر می‌گیرد، این بیماری موجب شده تا ضربه شدیدی به اشتغال در جهان وارد شود، رشد اقتصادی جهان به منفی 3 رسیده است.

 

رئیس جمهور گفت: آزموده را آزمودن خطاست، در این مدت به وضوح دیدیم که هر موقع ازدحام در اجتماعات افزایش یافت، بلافاصله با پیک شیوع ویروس کرونا همراه شدیم. برای مقابله با کرونا تنها ماسک زدن، شستشوی دست و فاصله اجتماعی کافی نیست، تمام دستورالعمل‌ها باید رعایت شود. در حال حاضر به فصل زمستان نزدیک می‌شویم، در خانه‌ها منافذ عبور هوا بسته‌است و تهویه مناسب وجود ندارد، در این شرایط برپایی دورهمی‌های خانوادگی و حضور چندخانواده در یک اتاق برای مدت طولانی بسیار خطرناک است و احتمال آلوده شدن را افزایش می‌دهد. یک مبتلا ممکن است تا 20-30 نفر را آلوده کند.

یلدا را مجازی برگزار کنیم

روحانی ادامه داد: به دلیل تلاش متخصصین و ناظران و همراهی مردم، آمار ابتلا در حال کاهش است، خدای ناکرده یک شب یلدا می‌تواند دوباره شرایط را تغییر دهد، ممکن است تا دو هفته پس از شب یلدا شاهد شیوع موج جدید کرونا باشیم، لذا از مردم درخواست دارم تا مراعات کنند. قرار شده تا قرارگاه عملیاتی ما و صدا و سیما برای شب یلدا برنامه‌های ویژه‌ای تدارک ببینند تا مردم سرگرم شوند، از مردم خواهش می‌کنم که این شب یلدا را الکترونیکی برگزار کنند و از طریق فضای مجازی به یاد هم باشند.

در همین راستا چندی پیش ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت نیز در مورد خطر شیوع ویروس کرونا در شب یلدا گفت: از مردم عاجزانه در خواست داریم تا یلدا را مجازی برگزار کنند، با پرهیز از حضور در اجتماعات می‌توانیم زمستانی آرام را تجربه کنیم.

درخواست اینترنت رایگان از وزیر ارتباطات

همچنین علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا با اشاره به احتمال تصویب ممنوعیت عبور و مرور شبانه در یلدا گفت: پیشنهاد دادیم تا در شب یلدا تردد از ساعت 6 شب اعمال شود، همچنین تمام کسب و کار ها در آن روز تعطیل باشند. احتمال تعطیلی یک روزه و ممنوعیت تردد از ساعت 18 در شب یلدا وجود دارد.

رئیسی همچنین اعلام کرد: پیشنهاداتی را به وزارت ارتباطات داده‌ایم تا طرح‌هایی مانند اینترنت رایگان در شب یلدا را ارائه کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا