بازار بورس امروز ۲۳ آذر ۹۹/ حرکت نوسانی شاخص بین مقاومت و حمایت

به گزارش «نبض‌بانک»؛

بازار بورس در معاملات امروز نیز با حرکت نوسانی شاخص کل همراه شد.

به گزارش سکه نیوز، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با ۱۱ هزار و ۶۸۷ واحد افت به عدد یک میلیون و ۵۱۵ هزار و ۷۶۴ واحدی رسید.

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با 11 هزار و 687 واحد افت به عدد یک میلیون و 515 هزار و 764 واحدی رسید.

نمودار تحلیلی شاخص کل بورس

شاخص کل هم وزن نیز با ۸۲۰ واحد کاهش به عدد ۴۵۶ هزار و ۳۱۱ واحدی رسید.

طی معاملات امروز ۱۲ میلیارد و ۶۹۳ میلیون سهم با ارزش ۱۵۳ هزار و ۲۸۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین تاثیرگذارترین نمادها در شاخص کل بورس، فملی، نوری، شستا، خودرو، شپنا، ومعادن و فارس بودند. پرتراکنش ترین نمادها نیز شستا، خودرو، شپنا، فولاد، وتجارت، خساپا و فملی بودند.

شاخص کل فرابورس نیز با تنها ۳ واحد رشد به عدد ۱۹ هزار و ۷۶۸ واحدی رسید.

طی معاملات امروز تعداد ۳ میلیارد و ۴۵۸ میلیون سهم به ارزش ۶۱ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

نمادهای تاثیرگذار در این شاخص امروز، صبا، میدکو، هرمز، وسپهر، غصینو، ذوب و دی بودند و نمادهای وسپهر، بپیوند، ذوب، دی، زملارد، بگیلان و آریا بیشترین تراکنش را به خود اختصاص دادند.

حرکت نوسانی امروز شاخص کل بورس نشان می دهد که بازار بار دیگر در میان محدوده مقاومتی و حمایتی درگیر شده است.

همان طور که پیش تر نیز به آن اشاره شده بود، محدوده ۱.۶ تا ۱.۷ میلیونی دارای سطوح مقاومتی متعدد است و در این بازه عرضه ها تشدید خواهد شد. در نتیجه بازار این روزها با عرضه های قابل توجهی همراه است.

از طرفی هم محدوده ۱.۵ میلیونی رفته رفته به سطحی حمایتی برای شاخص کل تبدیل شد و اکنون شاهد آن هستیم که شاخص بین این محدوده ها نوسان می کند.

شاخص کل بورس که در معاملات صبح امروز با کاهشی بیش از ۱۴ هزار واحدی همراه شده بود، در ادامه کار اندکی رشد کرد و کار خود را با ۱۱ هزار واحد افت به پایان داد.

عمده حمایت کنندگان بازار از گروه های شیمیایی و پالایشگاهی بودند و می توان آن را به موافقت مجلس با طرح تنفس خوراک پالایشگاه ها و پتروشیمی ها ربط داد.

نکته دیگری که در بازار امروز شاهد آن بودیم این بود که حجم معاملات در سطح قابل قبولی قرار داشت و با وجود حرکات غیرقابل پیش بینی معامله گران اقدام به خروج چشمگیر نقدینگی از بازار نکرده اند.

در نتیجه ممکن است حمایت ها در ادامه کار بازار تقویت شود و در روزهای آتی با تحرکات مثبت بیشتری رو به رو شویم تا شاخص کل بتواند به روند اصلی خود بازگردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا