تغییر مسیر شاخص بورس با اخبار خوب پترو- پالایشی‌ها/ بانکی‌ها در نوبت بعدی حرکت!

گزارش فعالیت سهام شرکت‌های بانکی در بورس یکشنبه 23آذر99؛

/

به گزارش «نبض‌بانک»؛

داد و ستد امروز بازار سرمایه در میانه معاملات با افزایش محسوس تقاضا ابتدا در پتروشیمی و پالایشی‌ها و سپس در کلیت بازار به جز گروه بانکی و دو گروه دیگر همراه شد.

شاخص بورس

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بورس امروز معاملات خود را منفی آغاز کرد، اما در ادامه با خبر موافقت مجلس با افزایش فروش نفت خام به پالایشگاه‌ها قیام گروه‌های پتروشیمی و پالایشی را در پی داشت.این تحرک سبب حرکت سایر گروه‌های سهمی در کلیت بازار شد.اما بانکی‌ها،خودرویی‌ها و فلزی‌ها رغبتی برای بیدار شدن از خواب زمستانی پاییزه از خود نشان ندادند.

در این میان شاخص بورس بخشی از افت اول صبح خود را جبران کرد و در نهایت با ثبت افت 11 هزار و 668 واحدی در ارتفاع یک میلیون 515 هزار و 764 واحد آرام گرفت.

تحولات روز سهام گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری

گروه بانکی امروز نیز ترجیح داد به جای همراهی با حرکت‌های رشدی بازار کم تحرک و پرحجم ظاهر شود.حرکتی که نشان دهنده کف سازی جدی تر این گروه برای حرکت میان مدت رو به رشد در ماه‌های آینده را نوید می دهد و سهامداران صبورتر را به در دست گیری سهام خود تشویق می کند.

لیدرهای بانکی ها امروز نیز با معاملات منفی سنگین خود بی تفاوت به کلیت بازار به رفتار خِرسی خود ادامه دادند؛ در این میان معاملات نماد وتجارت همچنان پرحجم اما با روندی کاهشی امروز نیز به معاملات روان اما منفی خود ادامه داد.حجم معاملات امروز این نماد امروز برای پس از چند هفته به زیر یک میلیارد رسید.

اما با این وجود وتجارت همچنان پرحجم تر از سایر نمادهای بانکی با حجم معاملات روزانه 916 میلیونی در رده نخست از نظر حجم در گروه بانکی قرار گرفت.

پس از وتجارت نماد وبصادر با 549 میلیون سهم و نماد وبملت با 246 میلیون سهم قرار گرفتند.

دو نماد بانک صادرات و بانک ملت نیز همچون نماد بانک تجارت با وجود پرحجم بودن معاملات به صورت روان و در محدوده منفی روز خود را سپری کردند.

اما نماد بانک پارسیان(وپارس) که این روزها حامل اتفاقات مثبتی همچون عرضه هلدینگ معدنی خود یعنی اُپال کانی در بورس اوراق بهادار است، پرحجم اما مثبت و در سقف قیمتی داد و ستد می شود.

تقاضا در این نماد به دلیل شناسایی سود چشمگیر این عرضه در آینده نزدیک هر روز افزایش می یابد.

در مجموع معاملات نمادهای بانکی نماد بانک تجارت(وتجارت) با 3 هزار و 386 هزار میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را نیز از آن خود کرد.پس از وتجارت نماد بانک دی با 2 هزار و 548 هزار میلیارد ریال و نماد بانک صادرات یک هزار و 938 هزار میلیارد در جایگاه دوم و سوم ارزش معاملاتی در گروه بانکی قرار گرفتند.

اخبار بورسی-بانکی

وآیند: بانک آینده با وجود بسته بودن نماد امروز یک افشای الف با عنوان “تسویه تسهیلات از محل تملیک اموال و سهام شرکت ها را روانه کدال کرد.

وشهر: افزايش سرمايه بانک شهر در راه است و از محل آورده نقدي و مطالبات 200 درصد افزايش سرمايه اجرا خواهد شد.

وبملت: در تفاهم‌نامه ای که به منظور افزایش همکاری‌های متقابل بین بانک ملت(وبملت) و ملی مس(فملی) در روزهای اخیر به امضا رسید؛ بیگدلی، مدیرعامل بانک ملت گفت: بانک ملت سود انباشته خوبی دارد و با در اختیار داشتن منابع و نقدینگی خوب آمادگی مشارکت در طرح‌های توسعه صنعت مس و تأمین مالی این طرح‌ها را دارد.

پیش بینی سهام بانکی در بازار دوشنبه

هر چند که ظاهرا نشانه ای از تحرک مثبت در گروه بانکی دیده نمی شود، اما باید گفت این گروه اصلاح قیمتی و زمانی خود را به خوبی انجام داده است.

چنانچه سهامدار گروه بانکی هستید می توانید به حرکت سهام این گروه با توجه به حجم های سنگین جابجا شده در آینده نزدیک امیدوار باشید، چرا که نوبت بانکی ها نیز طی روزهای آینده خواهد رسید.

البته یکی از دلایل افزایش حجم معاملات سهام گروه بانکی می تواند به دلیل افشاهای این گروه طی ماه‌های آینده برای الزام بانک مرکزی به منظور افزایش سرمایه بانک ها باشد که خرید و نگهداری از سهام بانکی و اختصاص سهمی از سبد سرمایه گذاری به این سهم ها را هوشمندانه و آینده نگرانه می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا