سرویس‌های کنونی کیف‌پول امنیت کاربران را تامین نمی‌کنند

بنیان‌گذار اتریوم معتقد است که سرویس‌های رایج کیف‌پول از‌ امنیت کافی برخوردار نیستند و بر ضرورت توسعه‌ی ابزارهای کاربردی و امن کیف‌پول برای تمامی کاربران تاکید کرده است.

به گزارش «نبض‌بانک»؛

 ویتالیک بوترین در روز دهم سپتامبر و در چهارمین روز برگزاری کنفرانس بیت کوین و بلاکچین در آمریکای لاتین(Labitconf 2020) با آندرئاس آنتوپولوس(Andreas Antonopoulos)؛ یکی از طرفداران رمزارزها مصاحبه کرد. وی در این مصاحبه کیف‌پول‌های رایج را «ناامن» ارزیابی کرده و خواستار توجه به بحث امنیت و توسعه‌ی سرویس‌های کیف‌پول کاربرپسند‌تر شده است.

بوترین اظهار داشت که فعالان صنعت رمزارزها برای امنیت اهمیت کافی قائل نیستند و در صورت هک شدن سرویس کیف‌پول به سادگی حجم عظیمی از دارایی‌های خود را از دست می‌دهند. بوترین اظهار داشت:

از نظر من، ما اهمیت کافی برای مسائل امنیتی قائل نیستیم چراکه هیچ کس تمایلی به اعتراف در رابطه با از دست دادن حجم عظیمی از دارایی‌های خود ندارد، زیرا در این صورت احمق به‌نظر می‌رسد.Vitalik Buterin

اهمیت مبحث امنیت در سرویس‌های کیف‌پول

آنتوپولوس در این مصاحبه موضوعاتی که در این صنعت به میزان کافی مورد توجه قرار نگرفته‌اند را مورد پرسش قرار داد. وی همچنین به این واقعیت اشاره کرد که «در اختیار داشتن کنترل کامل دارایی‌ها(هر کسی به بانک خود تبدیل شود)»  مسئولیت‌هایی را برای افراد به همراه دارد که مردم به این موضوع توجه ندارند.

از طرفی بوترین به اهمیت درک واقعیت مهم توسط رهبران صنعت رمزارزها تاکید کرده است که توسعه‌ی ابزارها باید نیاز تمامی کاربران احتمالی را برطرف سازد و این ابزارها تنها برای گروه خاصی ارائه نشود. به همین دلیل فعالان صنعت رمزارزی باید تلاش کنند تا ریسک‌ پروتکل‌هایی که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرند را کاهش دهند. بنیان‌گذار اتریوم در زمینه‌ی امنیت سرویس‌های کیف‌پول‌ها توضیح داد:

در واقعیت حتی برای افراد هوشمند و کسانی که اصول امنیتی را به دقت رعایت می‌کنند نیز سیستمی مناسب‌تر است که امنیت بالاتری را با استفاده از روش‌های ساده به کاربران خود ارائه می‌کند.Vitalik Buterin

منبع: کوینیت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا