مجامع استانی سهام عدالت منافع بسیاری برای سهامداران به دنبال دارد

محمد طزری رئیس اداره سرمایه گذاری و امور مجامع شرکت‌های بانک رفاه کارگران:

به گزارش «نبض‌بانک»؛

حضور سهام داران سهام عدالت در مجامع عمومی شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت این اختیار را به آنان می دهد که بر اساس اطلاعات ارائه شده در مجمع مربوطه، همچنان عضو شرکت بمانند یا اینکه سهام خود را بفروشند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، محمد طزری رئیس اداره سرمایه گذاری و امور مجامع شرکت‌های این بانک در خصوص برگزاری مجامع شرکت های استانی سهام عدالت خاطر نشان ساخت: سهام داران سهام عدالت که روش غیر مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده اند در حال حاضر، سهام دار شرکت سرمایه گذاری استانی سهام عدالت محسوب می شوند که در زمان ثبت نام سهام عدالت در آنجا ساکن بوده‌اند. از این رو، حق قانونی این افراد است که در تصمیمات شرکت سرمایه گذاری متبوع خود دخالت کنند. 
وی تصریح کرد: حضور ایشان در مجامع عمومی شرکت ها این اختیار را به آنان می دهد که بر اساس اطلاعات ارائه شده در مجمع مربوطه، همچنان عضو شرکت بمانند یا اینکه سهام خود را بفروشند. با توجه به اینکه در این مجامع، اطلاعات مختلف در قالب چارچوب و صورت های مالی مشخص و استانداردی ارائه می‌شود، سهام دار به این آگاهی می رسد که درباره سهام خود چه تصمیمی بگیرد. عدم حضور سهام داران در مجامع عمومی مذکور به معنای تفویض اختیار و تصمیم گیری به افرادی است که در مجامع حضور دارند.
طزری افزود: مجمع عمومی بالاترین رکن تصمیم گیری در این شرکت های سرمایه گذاری محسوب می‌شود و حضور سهام داران در مجمع عمومی این بستر و ظرفیت را برای آن ها فراهم می کند که در تصمیمات دخالت داشته باشند. در این مجامع عمومی فضای پاسخگویی شکل می گیرد و گزارش بازرسی و حسابرسی ارائه می‌شود و این موارد کمک می کند تا سهام دار بتواند تصمیمات مناسبی بر اساس اطلاعات ارائه شده، بگیرد.
وی با بیان اینکه مجامع شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت برای اولین مرحله به صورت الکترونیکی در استان های اصفهان، قم، کردستان، خراسان شمالی و خراسان جنوبی، برگزار می شود، خاطر نشان ساخت: علت اینکه در این مرحله، مجامع فقط در این استان ها برگزار می شود، این است که با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور مقرر شده است که این مجامع به صورت الکترونیکی برگزار شود، بنابراین امکان و زیرساخت برگزاری مجامع در همه استان ها در یک زمان واحد وجود ندارد و در گام نخست در این استان‌ها برگزار می‌شود. 
طزری افزود: علت دوم نیز اجرای پایلوت است. وزارت امور اقتصادی و دارایی تصمیم دارد به صورت آزمایشی در این استان ها برگزار کند و در مرحله بعدی با رفع نواقص احتمالی در سایر استان ها نیز برگزار خواهد شد.  
وی در خصوص دلیل تاسیس شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت گفت: این امر به منظور مدیریت آسان تر این موضوع بود. با این کار سهام داران سهام عدالت در قالب یک شخصیت حقوقی ساماندهی شدند تا قابل کنترل باشند. همچنین سهام دار یک واحد از شرکت سرمایه گذاری مربوطه را دارد و آن واحد به معنای این است که سهام دار از پرتفوی شرکت سرمایه گذاری استانی بهره می برد. با تاسیس این شرکت ها، قابلیت برگزاری مجامع عمومی نیز فراهم شد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا