اتریوم; توسعه‌دهندگان گوی سبقت را از شبکه‌ی بیت‌کوین ربودند

به گزارش «نبض‌بانک»؛

طبق گزارش جدیدی که در رابطه با میزان فعالیت توسعه‌دهندگان منتشر شده است، در حال حاضر سطح فعالیت توسعه‌دهندگان اتریوم ۴ برابر شبکه‌ی بیت‌کوین تخمین زده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، طبق گزارشاتی که شرکت مدیریت سرمایه‌ی الکتریک کپیتال(Electric Capital) منتشر کرده است، بیت کوین دیگر از لحاظ سطح فعالیت در زمینه‌ی توسعه حرف اول را نمی‌زند، بلکه شبکه‌ی اتریوم توانسته در این مبحث از آن پیشی گرفته و جایگاه اول را کسب کند.

طبق آنچه در گزارش فوق‌الذکر آمده است، ماهانه بیش از ۳۰۰ توسعه‌دهنده‌ی جدید به شبکه‌ی اتریوم افزوده می‌شود، این بدان معناست که بسیاری از توسعه‌دهندگان تازه نفس در صنعت رمزارز تمایل دارند که به شبکه‌ی اتریوم ملحق شده و از آن به عنوان بستر فعالیت‌های خود استفاده کنند، این درحالیست که رقم فوق برای شبکه‌ی بیت کوین و سایر پلت‌فرم‌های موجود بسیار کم‌تر است.

جایگاه دوم گمراه کننده است

اول از همه، باید به این موضوع توجه داشت که در زمستان رمزارزی شبکه‌ی اتریوم توانسته روند رشد خود را حفظ کرده و حتی آن را گسترش دهد، و در پایان تلاش جدی برای افزایش قیمت و رسیدن به اوج را ادامه داده است. در این بین برخی محققین بر این باوراند که شبکه‌ی بیت کوین همچنان نسبت به سایر شبکه‌های رمزارزی موجود دارای فعالیت بسیار بیشتری است، با این وجود گزارش شرکت الکتریک کپیتال نشان می‌دهد که نظریه‌ی ذکر شده کاملاً اشتباه است.

اساس و ماهیت این گزارش ارزیابی نتایج پس از ردیابی و بررسی اکوسیستم‌های رمزارزی مختلف مبتنی بر فناوری بلاک‌چین بود. برهمین اساس، یک توسعه دهنده به شرطی در آمار شمرده می‌شود که به طور فعالانه در روند توسعه‌ی یک شبکه‌ی بلاک‌چینی مشارکت داشته و یا در حال کار بر روی موارد مرتبط با آن باشد. طبق این معیار، شبکه‌ی اتریوم نزدیک به ۴ برابر شبکه‌ی بیت کوین فعالیت در زمینه‌ی توسعه و پیشرفت دارد. به همین دلیل شبکه‌ی اتریوم توانسته از لحاظ پیشرفت و همچنین تعداد توسعه‌دهنده جایگاه اول را از بیت کوین بگیرد.

حوزه‌ی DeFi با قدرت ادامه می‌دهد

یکی از عوامل کلیدی که به افزایش سطح فعالیت و توسعه‌ی شبکه‌ی اتریوم کمک شایانی کرده است، پروژه‌های مختلف اقتصاد غیرمتمرکز یا همان DeFi است. در حال حاضر اتریوم بزرگ‌ترین بستر برای فعالیت نرم‌افزارهای غیرمتمرکز مالی بوده و تعداد قابل توجهی از توسعه‌دهندگان در حال راه‌اندازی سیستم‌ها و پلت‌فرم‌های DeFi جهت پیاده‌سازی در این اکوسیستم هستند.

با ادامه‌ی روند محبوبیت DeFi، افراد بیشتری در حال مهاجرت به اکوسیستم اتریوم جهت استفاده از فرصت‌های بدست آمده به واسطه‌ی رونق اقتصادی معرفی شده ذیل DeFi هستند. از سوی دیگر، بیت کوین در زمینه‌ی DeFi فعالیت قابل توجهی نداشته است.

روند رشد در اکوسیستم رمزارزها پراکنده است

اتریوم و بیت کوین تنها شبکه‌های رمزارزی نیستند که رشد چشم‌گیر داشته‌اند، به ویژه در چند ماه اخیر. با گسترش اخبار و تحلیل‌های پیرامون وضعیت فعلی بازار که خبر از یک روند صعودی و احتمال شکست رکورد‌های پیشین در سال ۲۰۱۷ می‌زنند، اکنون شاهد آن هستیم که روند ورود افراد به بازار رمزارز نیز تسریع شده است.

منبع: کوینیت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا