نگاهی به وضعیت بازارهای کشور امروز ۲۳ آذر ۹۹

به گزارش «نبض‌بانک»؛

بازارهای کشور امروز با کاهش همراه شدند و بورس و ارز و طلا همگی نشان از افت قیمت ها داشتند.

به گزارش سکه نیوز، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با ۱۱ هزار و ۶۸۷ واحد افت به عدد یک میلیون و ۵۱۵ هزار و ۷۶۴ واحدی رسید.

شاخص کل هم وزن نیز با ۸۲۰ واحد کاهش به عدد ۴۵۶ هزار و ۳۱۱ واحدی رسید.

طی معاملات امروز ۱۲ میلیارد و ۶۹۳ میلیون سهم با ارزش ۱۵۳ هزار و ۲۸۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

شاخص کل فرابورس نیز با تنها ۳ واحد رشد به عدد ۱۹ هزار و ۷۶۸ واحدی رسید.

حرکت نوسانی امروز شاخص کل بورس نشان می دهد که بازار بار دیگر در میان محدوده مقاومتی و حمایتی درگیر شده است.

همان طور که پیش تر نیز به آن اشاره شده بود، محدوده ۱.۶ تا ۱.۷ میلیونی دارای سطوح مقاومتی متعدد است و در این بازه عرضه ها تشدید خواهد شد. در نتیجه بازار این روزها با عرضه های قابل توجهی همراه است.

از طرفی هم محدوده ۱.۵ میلیونی رفته رفته به سطحی حمایتی برای شاخص کل تبدیل شد و اکنون شاهد آن هستیم که شاخص بین این محدوده ها نوسان می کند.

شاخص کل بورس که در معاملات صبح امروز با کاهشی بیش از ۱۴ هزار واحدی همراه شده بود، در ادامه کار اندکی رشد کرد و کار خود را با ۱۱ هزار واحد افت به پایان داد.

عمده حمایت کنندگان بازار از گروه های شیمیایی و پالایشگاهی بودند و می توان آن را به موافقت مجلس با طرح تنفس خوراک پالایشگاه ها و پتروشیمی ها ربط داد.

نکته دیگری که در بازار امروز شاهد آن بودیم این بود که حجم معاملات در سطح قابل قبولی قرار داشت و با وجود حرکات غیرقابل پیش بینی معامله گران اقدام به خروج چشمگیر نقدینگی از بازار نکرده اند.

در نتیجه ممکن است حمایت ها در ادامه کار بازار تقویت شود و در روزهای آتی با تحرکات مثبت بیشتری رو به رو شویم تا شاخص کل بتواند به روند اصلی خود بازگردد.

در بازار ارز نیز کاهش قیمت ها جدی بود و نرخ ارز در صرافی ملی طی چند مرحله با کاهشی قابل توجه همراه شد.

قیمت فروش دلار در تابلوی صرافی ملی امروز با ۲۰۰ تومان کاهش به ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان رسید و نرخ خرید این ارز نیز ۲۰۰ تومان کاهش یافت و به ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومان رسید.

نرخ فروش یورو نیز در تابلوی صرافی ملی امروز با ۲۳۰ تومان کاهش به ۳۱ هزار و ۳۰۰ تومان رسید و نرخ خرید این ارز نیز به ۳۰ هزار و ۳۰۰ تومان رسید که نشان از کاهش ۲۳۰ تومانی نسبت به روز گذشته داشت.

بازار ارز در کشور مدتی است که در رکود قرار دارد و با وجود تلاش های بسیار سوداگران بازار برای خبرسازی و ایجاد میل خرید، همچنان شاهد آن هستیم که معامله گران از این بازار استقبال نمی کنند.

انتظارات تورمی مدی است که از بازارهای ارز و طلا در کشور خارج شده است و عمده دلیل آن هم روی کار آمدن «جو بایدن»، رئیس جمهوری دموکرات ایالات متحده است. فعالان بازار بر این باورند که روی کار آمدن بایدن می تواند توافقات جدیدی بین ایران و آمریکا ایجاد کند و این موضوع ممکن است به رفع تحریم ها ختم شود؛ در نتیجه ارزش ریال به دلیل افزایش تجارت بین المللی رشد خواهد کرد.

همین مساله انتظارات تورمی را از بازار ارز خارج کرده است و اکنون معامله گران با احتیاط بسیاری دست به داد و ستد می زنند.

در این بین خبرسازی های سوداگران و دلالان نیز با وجود تاثیرگذاری های مقطعی، نتوانسته است روند بازار را تغییر دهد و همچنان شاهد آن هستیم که همزمان با آرامش سیاسی، قیمت ها در بازار ارز کاهشی می شوند.

در بازار آزاد نیز نرخ ارز جریانی کاهشی داشت و قیمت دلار در این بازار با ۴۰ تومان کاهش به ۲۶ هزار تومان رسید.

البته این در حالی است که کاهش قیمت ها در میانه معاملات حدود ۱۰۰ تومان بود و در پایان کار جریان قیمتی دلار بازار آزاد تغییر کرد. از این رو ممکن است قیمت ها در بازار روز آتی با افزایش همراه شوند.

قیمت طلا هم طی معاملات امروز شاهد جریانی کاهشی بود و سکه بهار آزادی هم جریانی کاهشی را تجربه کرد.

بر اساس این گزارش قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار کشور با ۱۰ هزار تومان کاهش به یک میلیون و ۱۲۵ هزار تومان رسید.

قیمت سکه بهار آزادی نیز ۱۰۰ هزار تومان کاهش یافت و به ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید.

نرخ طلا با توجه به کاهش انتظارات تورمی در بازار ارز امروز نیز کاهشی شد و این در حالی است که کارشناسان معتقدند با توجه به توزیع گسترده واکسن کرونا ممکن است نرخ طلا در بازارهای جهانی با کاهش رو به رو شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا