هشدار بانک مرکزی انگلیس نسبت به احتمال اخلال در نظام مالی این کشور

بانک مرکزی انگلیس اعلام کرد:‌ ممکن است با پایان یافتن مهلت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا شاهد اخلال در نظام مالی این کشور باشیم.

هشدار بانک مرکزی انگلیس نسبت به احتمال اخلال در نظام مالی این کشور

به گزارش «نبض‌بانک»؛

به نقل از راشاتودی، بانک مرکزی انگلیس اعلام کرد: در حالی که نظام مالی این کشور در برابر برخی تبعات خروج این کشور از اتحادیه اروپا مقاوم شده، اما ممکن است با پایان یافتن زمان این خروج، شاهد اخلال در نظام مالی انگلیس باشیم. در روز 31 دسامبر مدت زمان روند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا که از ابتدای سال جاری رسماً آغاز شده به پایان  خواهد رسید.

بنا به اعلام کمیته سیاست‌های مالی بانک مرکزی انگلیس اکثر مخاطراتی که ثبات نظام مالی این کشور را تهدید می‌کرده ، برطرف شده‌اند، اما با این حال حفظ ثبات مالی شبیه به حفظ ثبات بازارها و یا جلوگیری از اخلال در خدمات مالی ارائه شده به کاربران نیست.

این کمیته می‌گوید:‌ برخی آسیب‌پذیری‌های بازار و اخلال در ارائه خدمات مالی به خصوص به مشتریان حاضر در اتحادیه اروپا ممکن است، اتفاق بیفتد.

این گزارش می‌افزاید:‌ علیرغم آمادگی‌های ایجاد شده برای پایان یافتن مهلت خروج انگلیس و قرار گرفتن این روند آماده‌سازی در مراحل پایانی خود ممکن است، برخی کاربران هنوز به طور کامل آماده تعامل با همپایان خود در اتحادیه اروپا نباشند.

انگلیس در روز 31 ژانویه امسال رسماً‌ از اتحادیه اروپا خارج شد و 11 ماه مهلت برای تکمیل این روند تعیین شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا