هشدار دبیرکل سازمان ملل درباره وقوع بدترین رکود اقتصاد جهان در 80 سال گذشته

دبیرکل سازمان ملل گفت: تبعات اجتماعی و اقتصادی شیوع ویروس کرونا بسیار شدید و بزرگ بوده و در حال رشد است و برای مقابله با آن باید شاهد همکاری و همبستگی جهانی باشیم.

هشدار دبیرکل سازمان ملل درباره وقوع بدترین رکود اقتصاد جهان در 80 سال گذشته

به گزارش «نبض‌بانک»؛

 به نقل از راشا تودی، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل گفت: تبعات اقتصادی و اجتماعی شیوع ویروس کرونا بسیار شدید بوده و در حال رشد است. 

وی خواستار همبستگی و همکاری جهانی در این زمینه شد.

گوترش طی یک سخنرانی ویدئویی در مجمع جایزه صلح نوبل گفت: ما با بدترین رکود اقتصادی در 80 سال گذشته روبرو هستیم. فقر مطلق رو به افزایش است و تهدید قحطی در حال جدی‌تر شدن است.

وی با انتقاد از کشورها به خاطر عدم ارائه یک واکنش مشترک به بحران ایجاد شده ناشی از شیوع ویروس کرونا، گفت: کار به جایی رسیده که برخی کشورها حتی در حال رقابت با یکدیگر در تامین کالاهای اساسی هستند.

گوترش افزود: هیچ واکسنی نمی‌تواند خساراتی را که شیوع ویروس کرونا تا به امروز به جهان وارد کرده است را جبران کند.

دبیرکل سازمان ملل در سخنرانی خود ادامه داد که شیوع این ویروس تقریبا تمام نقاط جهان را تحت تأثیر خود قرار داده است. 

وی تأکید کرد: ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که موضوع تقابل کشورها در دسترسی به کالاهای اساسی در باره توزیع واکسن کرونا که باید به عنوان یک کالای عمومی جهانی در نظر گرفته شود، تکرار شود.

دبیرکل سازمان ملل می‌گوید: این تبعات بین نسلی و بین ملت‌ها که شاهد هستیم، ناشی از نابرابری، بی‌عدالتی، و شرایط شکننده بلندمدتی است که حالا به خاطر شیوع کرونا بروز کرده است.

وی از جامعه بین الملل خواست تا بیش از پیش روی موضوع نابرابری‌ها موجود در بنیان‌های روابط قدرت در جهان متمرکز شده و اقدامات بیشتری را در راستای رسیدن به انسجام و عدالت بیشتر در جهان انجام دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا