لایحه بودجه ۱۴۰۰ یک فاجعه است

یک کارشناس مالیاتی با تاکید بر اینکه لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ یک فاجعه است، گفت: به نظرمی رسد لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ بودجه بدی نیست اگر بخواهند سال آینده ترتیب اقتصاد کشور را یکجا بدهند.

لایحه بودجه ۱۴۰۰ یک فاجعه است

به گزارش «نبض‌بانک»؛

محمدرضا یزدی خواه کارشناس مالیاتی در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد گفت: متاسفانه هیچ منطقی پشت بودجه نویسی برای سال ۱۴۰۰ در کشور دیده نمی شود. با توجه به شرایط زمانی، وضعیت اقتصادی کشور و مسائل بین المللی گنجاندن یکسری اعداد موهوم در بودجه فقط سیگنال های نادرست به داخل و خارج می دهد.

وی ضمن اشاره به اینکه لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ یک فاجعه است، اظهارداشت: بودجه یک برنامه، سیستم و مجموعه هماهنگ است. اگر نگاهی به اعداد و ارقام لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ بیندازید به خوبی درخواهید یافت این اعداد را بصورت یک معادله یک مجهول در بودجه گنجانده اند. از یک طرف مصارف و هزینه ها را ۴۶ تا ۴۷ درصد افزایش داده اند و از سمت دیگر یکسری درآمدهای غیر واقعی و آسیب زننده به بدترین نحو ممکن به کشور را در بودجه گذاشته اند.

یزدی زاده اضافه کرد: به نظرمی رسد لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ بودجه بدی نیست اگر بخواهند سال آینده ترتیب اقتصاد کشور را یکجا بدهند وگرنه برای برداشتن گام های مثبت در اقتصاد مملکت این روش بودجه نویسی ره به جای نخواهد برد.

وی با بیان اینکه سهم درآمدهای مالیاتی در بودجه سال آینده کاهش پیدا کرده است، گفت: اگر از دولتمردان سئوال شود چرا چنین کرده اید خواهند گفت کشور در شرایط سخت اقتصادی، تحریمی و کرونایی بسر می برد. مجموع درآمد اصناف در کشور پنج درصد درآمدهای مالیاتی نیست آیا بواسطه همچنین بهانه ای دست به چنین کاری زده اید؟

این کارشناس مالیاتی ادامه داد: در هفت ماهه سال جاری ۱۱ هزار میلیارد تومان مالیات حقوق در کشور اخذ شده است. مالیات حقوق عمدتا از قشری دریافت می شود که واجب الحمایه نیز هستند. مالیات حقوق تنها مالیاتی که در کشور به روز وصول می شود و ارزش جاری و واقعی آن یکی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا