قیمت طلا، سکه، دلار و ارز در بازار آزاد امروز ۹۹/۰۹/۲۴

به گزارش «نبض‌بانک»؛

هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هرگرم یک‌میلیون و ۱۱۲هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و قیمت دلار ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، هم‌اکنون در بازار داخلی قیمت طلای 18عیار هر گرم یک‌میلیون و 112 هزار تومان، قیمت دلار 25 هزار و 800  تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 11 میلیون و 900 هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم 11 میلیون و 500 هزار تومان است.

همزمان با کاهش قیمت ارز در بازار آزاد،‌ قیمت طلا و سکه نیز سیر نزولی را در پیش گرفته است، قیمت سکه که تا دیروز در بازار سبزه میدان در کانال 12 میلیونی در نوسان بود؛ از صبح امروز در معاملات به کانال 11 میلیونی بازگشته است.

افزایش قیمت ارز در بازار همواره یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت طلا و سکه بوده است و این سناریو در روزهای اخیر بازهم تکرار شد ولی خیلی دوام نداشت چراکه دلار نیز از کانال 26 هزار تومان به کانال 25 هزار تومان بازگشت.

بانک مرکزی تلاش می کند با تقویت عرضه در بازار به تقاضاهای ارزی پاسخ دهد و برهمین اساس نیز تداوم عرضه‌های روزانه ارز در سامانه نیما و بازار متشکل ارزی موجب شده تا نیاز ارزی بازار پاسخ داده شود و دیگر به مانند قبل شاهد نوسانات لحظه ای در بازار نباشیم. با این حال اما در مقاطعی انتشار برخی اخبار سیاسی موجب می شود تا جو روانی بازار تغییر کند و قیمت ارز افزایشی شود.

در بازار سبزه‌میدان هم اکنون، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 6 میلیون و 350 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 4 میلیون و 350 هزار تومان و سکه گرمی 2 میلیون و 400 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

قیمت طلای 18عیار در هر گرم هم یک‌میلیون و 112 هزار تومان، قیمت طلای 24عیار در هر گرم یک‌میلیون و 500 هزار تومان و هر مثقال طلا 4 میلیون و 840 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

در بازار ارز هم اکنون قیمت دلار 25 هزار و 800 تومان، یورو 31 هزار و 100 تومان و درهم امارات 7 هزار و 135 تومان اعلام شده است. قیمت دلار که در معاملات پایانی عصر سه‌شنبه وارد کانال 26 هزار تومان شده بود از عصر دیروز به کانال 25 هزار تومان بازگشته است .

در صرافی‌های بانکی از ظهر روز پنج‌شنبه قیمت خرید و فروش دلار و یورو همزمان با روند افزایشی بازار آزاد،‌ افزایش یافت و دلار باردیگر وارد کانال 26 هزار تومان شد.  ولی از صبح دیروز و با کاهش نوسانات ارزی در بازارآزاد، دلار در صرافی های بانکی به کانال 25 هزار تومان بازگشت.

برهمین اساس قیمت فروش دلار در این صرافی‌ها  25 هزار و 750 تومان و قیمت خرید دلار نیز با اختلاف 1000تومانی نسبت به قیمت فروش، 24 هزار و 750 تومان تعیین شده است. قیمت فروش یورو نیز معادل 31 هزار و 250 تومان و قیمت خرید یورو نیز 30 هزار و 250 تومان اعلام شده است.

نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی‌های بانکی و بازار متشکل ارزی متغیر است و متناسب با نوسانات بازار آزاد در طول روز چند بار تغییر می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا