سندباکس چیست؟ – همه چیز درباره امنیت سند باکس

سندباکس چیست؟ – همه چیز درباره امنیت سند باکس

به گزارش «نبض‌بانک»؛

امنیت سند باکس در واقع به یک محیط آزمایش جداگانه ای گفته می شود که به کاربران امکان می دهد برنامه ها را بدون اینکه به برنامه یا سیستم آسیبی برساند و یا هرگونه تاثیری داشته باشد را اجرا کنند. در این مقاله درباره امنیت سند باکس و سندباکس گوگل توضیح داده شده و به شما خواهیم گفت که سندباکس چیست.

برنامه نویسان مختلف این روزها از محیط Sandbox برای آزمایش کدهای برنامه نویسی جدید استفاده می کنند.

در واقع متخصصان و برنامه نویسان محیط فضای مجازی، برای آزمایش نرم افزارهای مخرب خود که ممکن است به سیستم کاربران آسیب برساند و یا اینکه سیستم خود برنامه نویس مورد تعرض قرار بگیرد، از سند باکس استفاده می کنند.

از محیط سند باکس همچنین برای اجرای ایمن کد مخرب برای جلوگیری از آسیب رساندن به دستگاهی که نرم افزار بر روی آن کار می کند، شبکه یا سایر دستگاه های متصل به آن نیز به کار می رود. استفاده از این محیط به عنوان امنیت سند باکس برای تشخیص بدافزار، یک لایه حفاظت اضافی در برابر تهدیدات امنیتی مانند حملات دزدیدن اطلاعات و همچنین مختل کردن سرویس بر روی کاربران است.

سندباکس چیست

محیط ایزوله شده سند باکس

اهمیت سند باکس – امنیت سند باکس به چه صورت است؟

در واقع، هر طور که یک بدافزار پیچیده تر باشد، نظارت بر رفتار مشکوک برای شناسایی بدافزار بسیار سخت تر خواهد شد و دیگر یک فرد عادی نمی تواند تشخیص بدافزار دهد.

بسیاری از تهدیدات در فضای مجازی که در سال های اخیر صورت گرفته است، در واقع از تکنیک های پیشرفته مسدود سازی استفاده کرده اند که می توانند از شناسایی شدن توسط آنتی ویروس های مختلف، در امان باشند و به عنوان یک نرم افزار عادی اقدام به فعالیت در سیستم قربانی کنند.

جعبه امنیت سند باکس، زیرساخت های مهم سازمان نظیر سرور، رم، پاور، پردازنده، اطلاعات کاربران، استوریج و… را از کد مشکوک و مخرب محافظت می کند زیرا به طور کلی، نرم افزار در یک محیط جداگانه اجرا می شود و هیچ گونه تاثیری بر روی سیستم سازمان نخواهد داشت.

معمولا تکنسین های کامپیوتر که در یک سازمان مشغول به فعالیت هستند، با استفاده از محیط امنیت سند باکس، اقدام به نصب اینگونه کدهای مخرب می کنند تا بدانند آنها چگونه کار می کنند و راه هایی برای تشخیص جلوگیری از ورود اینگونه ویروس ها و نرم افزارهای مخرب به درون سیستم های سازمان پیدا کنند.

محیط ایزوله شده سند باکس

محیط امنیت سند باکس برای چه کارهایی استفاده می شود؟

در واقع، از محیط امنیت سند باکس برای آزمایش برنامه های مشکوک که ممکن است حاوی ویروس یا سایر کدهای مخرب باشد، استفاده می شود بدون اینکه این نرم افزارها بتوانند به دستگاه ها آسیب برساند.

یک سند باکس همچنین می تواند یک محیطی را برای توسعه دهندگان خارج از شرکت ایجاد کند که می تواند برای توسعه برنامه ای که از یک سرویس وب از سند باکس استفاده می کند، فعال شود. به این منظور که به توسعه دهندگان ثالث امکان می دهد تا قبل از انتقال به محیط تولید، کد را تایید کنند و ببینند که در کدها هیچ گونه مورد مخربی وجود ندارد.

علاوه بر محیط امنیت سند باکس ایزوله شده، Sandbox اقدام به توسعه API های مختلف برای برنامه نویسان کرده تا بتوانند به راحتی این تکنولوژی را در نرم افزارها و وب اپلیکیشن های خود به کار ببرند.

مزایای استفاده از محیط ایزوله شده و امنیت سند باکس

استفاده از محیط سند باکس برای آزمایش تغییرات نرم افزار قبل از توزیع آن در بازار، به این معناست که در حین و بعد از آزمایش مشکلات کمتری در نرم افزار وجود دارد زیرا محیط تست کاملا جدا از محیط تولید است و این به شما امکان می دهد تا با خیال راحت اقدام به بررسی کدهای موجود در یک اپلیکیشن کنید.

تا به امروز هیچ گزارشی (کمتر گزارشی) درباره اشتباه شدن در محاسبات محیط امنیت سند باکس ارسال نشده است و البته هیچ تضمینی وجود ندارد که سند باکس جلوی تمامی تهدیدات را بگیرد اما با جداسازی تهدیدات از شبکه، امنیت بیشتری را به شما ارائه می دهد.

هنگامی که امنیت سند باکس کاری می کند تا تهدیدات و ویروس ها قرنطینه شوند کارشناسان امنیت سایبری می توانند آنها را برای شناسایی الگوها مطالعه کنند و به جلوگیری از حملات آینده کمک کرده و سایر آسیب پذیری های شبکه را شناسایی کنند.

محیط امنیت سند باکس یک نظارت کامل بر روی ویروس های موجود در دنیا دارد و در مقابله با بسیاری از آنتی ویروس ها که توانایی شناسایی ویروس و کد مخرب قدرتمند را ندارند، بسیار بهتر عمل می کند.

ویروس های سیستمی مخرب

ویروس های سیستمی مخرب

نمونه هایی از استفاده محیط امنیت سند باکس

از محیط امنیت سند باکس در هر شرایطی که کد نرم افزار در حال اجرا باشد بخواهید که از ورود بدافزار به سیستم جلوگیری شود، می توان از سند باکس استفاده کرد.

برخی از نمونه های استفاده از محیط امنیت سند باکس برای جلوگیری ویروس و بدافزار به سیستم در ادامه برای شما شرح داده شده است:

  • مرورگرهای وب: یک مرورگر وب که به آن اعتماد دارید می تواند درون یک محیط امنیت سند باکس اجرا شود و پس از آن به راحتی از یک وب سایت که فکر می کنید مخرب است، بازدید کنید و هیچ خطری شما را تهدید نمی کند.
  • محافظت از نرم افزار: ابزارهایی در نرم افزارهای مختلف وجود دارد که به طور مخفیانه اقدام به توزیع ویروس در سیستم قربانی می کنند. از این جهت شما می توانید با محیط امنیت سند باکس، اقدام به باز کردن چنین نرم افزارهای مشکوک کرده و به راحتی کار خود را انجام دهید.
  • تحقیقات امنیتی: متخصصان امنیت از محیط امنیت سند باکس برای تحقیق درباره کد مخرب استفاده می کنند.
  • مجازی سازی: در واقع محیط سندباکس نیز یک محیط مجازی است و به شما اجازه می دهد تا نرم افزارها و کدهای مورد نظر خود را بدون اینکه خطری سیستم شما را تهدید کند، اجرا کنید.

چه برنامه هایی از محیط امنیت سند باکس استفاده می کنند؟

افزونه های مرورگر به طور اغلب از محیط امنیت سند باکس برای نمایش محتوای بارگذاری شده از افزونه های مرورگر، از جمله Microsoft Silverlight و Adobe Flash استفاده می کنند و از این جهت اطمینان حاصل پیدا می کنند که هیچ گونه ویروسی در کدهای اجرا شده در رایانه کاربر وجود ندارد.

هر چند بسیاری از افراد فکر می کنند که دانلود کردن یک بازی ساده نسبت به اینکه از طریق فلش HTML5 اقدام به بازی کردن کنند، امنیت بیشتری دارد، با این حال باید دانست که اگر شما از طریق HTML5 اقدام به بازی کردن کنید، می توانید از امنیت بیشتری برخوردار شوید.

بازی های تحت HTML5

بازی های تحت HTML5

PDF ها و فایل های Word نیز ممکن است شامل کدهای مخرب باشند، بنابراین نرم افزاری نظیر Adobe Reader پرونده های PDF خود را در یک محیط امنیت سند باکس اجرا می کند و اجازه نمی دهد تا کدهای مخربی که درون یک فایل PDF قرار داده شده، در سیستم کاربر اجرا شود.

علاوه بر نرم افزار Adobe Reader، شرکت مایکروسافت نیز در Office خود، اقدام به بارگذاری پرونده های کاربر در یک محیط امنیت سند باکس می کند تا کاربر با خیال راحت اقدام به اجرا کردن پرونده های خود کند.

علاوه بر این موارد، نرم افزارهای موبایل اندروید، آی او اس، بلک بری و… نیز در محیط سند باکس برای کاربر اجرا می شود و با این حال نیز، برای نرم افزارهای اندروید که در سطح Market های مختلف توزیع می شوند، تضمین امنیت کار بسیار سختی است. البته با این حال در محیط امنیت سند باکس اجرا می شود و برای هر کاری که بخواهد انجام دهد (نظیر دریافت موقعیت مکانی – ارتباط با فایل های کاربر – استفاده از دوربین و…) نیاز به اخذ مجوز از کاربر خواهد بود.

سندباکس گوگل چیست؟

سندباکس گوگل در واقع برای توضیح اینکه چرا بیشتر، وب سایت های جدید از رتبه های بسیار ضعیف در صفحات نتایج موتور جستجوی گوگل برخوردار هستند، است.

در مارس سال 2004، یک الگوریتم به گوگل اضافه شد که پس از آن به عنوان سندباکس گوگل معرفی شد و با این حال نیز، بسیاری از افراد هنوز از وجود چنین الگوریتمی باخبر نیستند.

عملکرد سندباکس گوگل به چه صورت است؟

در واقع عملکرد سندباکس گوگل به این صورت است که محتوای یک سایت را شناسایی می کند و به کاربر معرفی می کند، اگر محتوای یک سایت موردعلاقه کاربران باشد، باعث می شود تا نتایج بیشتری از یک سایتی که حتی رتبه ضعیفی دارد، در صفحه اول نمایش جستجوها، به کاربر نمایش داده شود.

در واقع با این کار، سایت هایی که اقدام به تولید محتوا می کنند، انگیزه بیشتری برای تولید محتوا با کیفیت تر خواهند داشت و کاربرانی که در گوگل اقدام به جستجوی یک مطلب می کنند، راضی تر خواهند بود.

بنابراین، با توجه به الگوریتم سندباکس گوگل، سایت هایی که محتوای مناسبی را تولید می کنند و از این جهت، زمانی که در الگوریتم سندباکس گوگل قرار می گیرند و می توانند نظر کاربران را به خود جلب کنند، بیشتر از قبل در نتایج جستجوی گوگل SERP نمایش داده خواهند شد.

عملکرد سندباکس گوگل

عملکرد سندباکس گوگل

از کجا بفهمیم که سایت ما تحت الگوریتم سندباکس گوگل در حال فعالیت کردن است؟

اکثر وب سایت های جدید که دامنه آنها به تازگی ثبت شده است، هنگامی که گوگل اقدام به ارسال ربات های مختلف خود به سایت های جدید می کند، در واقع دامنه های جدید را به الگوریتم سندباکس گوگل منتقل می کند.

پس از این جهت، گوگل از طریق لینک های Inbound می تواند سایت جدید را پیدا کند و با محاسبه هایی که بر روی محتوا و وب سایت صورت می گیرد، مطالب جدید وب سایت های تازه را در موتور جستجوی خود نشان می دهد.

 

سوالات متداول درباره امنیت سند باکس و سندباکس گوگل

در ادامه مقاله، پرسش و پاسخ هایی درباره امنیت سند باکس و الگوریتم سندباکس گوگل مطرح شده است که شما می توانید با خواندن این پرسش و پاسخ ها، به دستاورد جدیدی در رابطه با امنیت سند باکس و همچنین الگوریتم سندباکس گوگل برسید.

  • الگوریتم سندباکس گوگل برای چه سایت هایی است؟

الگوریتم سند باکس گوگل، در واقع برای سایت های جدید است که به تازگی تحت الگوریتم سندباکس گوگل قرار می گیرند، تنها مطالبی را نشان می دهد که در صفحه اصلی سایت به راحتی در دسترس کاربران باشد.

اگر آمار بازدید سایت جدید خود را در حالی که تحت الگوریتم سندباکس گوگل است را مورد نظر خود قرار دهید، مشاهده خواهید کرد که ربات های گوگل مدام در سایت شما در حال گردش هستند و از این مطالب سایت شما در گوگل ثبت می شود.

عملکرد سندباکس گوگل

الگوریتم سندباکس گوگل

  • الگوریتم سندباکس گوگل چه مطالبی را به ثبت می رساند؟

در واقع بهتر است بدانید که گوگل از تمامی مطالب سایت شما مطلع است اما صرفا مطالبی را در اوایل کار از سایت شما به ثبت میرساند که بداند مورد پسند کاربر است و از این جهت، مطالبی به ثبت می رسد که کاربر به طور کامل آن را مطالعه کند و لینک هایی از آن مطلب در شبکه های اجتماعی، به اشتراک گذاشته شود تا بداند که مورد پسند کاربر قرار گرفته است.

چه سایت هایی تحت الگوریتم سندباکس گوگل خواهند بود و امنیت سند باکس برای این سایت ها تا چه مدتی تضمین می شود؟

باید بدانید که معمولا سایت های جدید که دامنه جدیدی دارند، به راحتی در الگوریتم سندباکس گوگل، مورد بررسی قرار می گیرند.

برخی از افراد سوال می پرسند که یک سایت تا چه مدتی در الگوریتم سندباکس گوگل است و امنیت سند باکس به چه صورت برای این سایت ها، مورد پردازش قرار می گیرد. در جواب به این سوال باید گفت که نمی توان پاسخ دقیقی داد اما معمولا بین 6 الی 8 ماه سایت شما تحت الگوریتم سندباکس گوگل است و پس از آن وارد الگوریتم جدیدی از گوگل می شود.

آیا امنیت سند باکس و الگوریتم سندباکس گوگل، مسئله نگران کننده ای برای وب مستران است؟

در واقع محیط امنیت سند باکس و سندباکس گوگل، مسئله بدی برای سایت و کسب و کار شما نیست و حتی اگر در سایت خود اقدام به تولید محتوای با کیفیت و مرتبط با موضوع سایت کنید، می توانید در صفحه اول گوگل نیز مطالب خود را مشاهده کنید. در واقع سندباکس گوگل برای سایت هایی است که شایسته بودن در صفحه اول گوگل را دارند و نیاز است تا وقت کافی بر روی این موضوع بگذارید و کاربران جدیدی را از طریق الگوریتم سندباکس گوگل به سایت خود دعوت کنید.

سندباکس چیست

مزایا و معایب الگوریتم سندباکس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا