سرنخ‌های جدید از ساتوشی ناکاموتو؛ او در لندن زندگی می‌کرده است!

به گزارش «نبض‌بانک»؛

بر اساس تحقیقاتی که به‌تازگی منتشر شده است می‌توان حس زد ساتوشی ناکاموتو هنگام اختراع بیت کوین در شهر لندن زندگی می‌کرده است.

به گزارش دکریپت، وب‌سایت چین بولتن (Chain Bulletin) روز ۲۶ نوامبر (۳ آذر) در گزارشی از تحقیقات جدیدی رونمایی کرده که نشان می‌دهد ساتوشی ناکاموتو، خالق مرموز بیت کوین، هنگام کار روی ساخت اولین ارز دیجیتال غیرمتمرکز جهان، احتمالاً در لندن بوده است.

دونچو کاریانوف (Doncho Karaivanov)، نویسنده این گزارش، نوشته است:

تجزیه و تحلیل پست‌هایی که ساتوشی ناکاموتو در بیت کوین‌ تاک (Bitcointalk) منتشر کرده است و مشارکت‌هایی که سورس فورج (SourceForge) داشته است و همچنین ایمیل‌ها و دیگر داده‌های موجود، نشان می‌دهد که لندن محتمل‌ترین مکانی است که خالق ناشناس بیت کوین در آنجا زندگی می‌کرده است.

محققان در مجموع ۵۳۹ پست بیت کوین تاک، ۳۴ ایمیل، ۱۶۹ مشارکت کد، داده‌های جانبی از نسخه‌های مختلف بیت کوین، داده‌های بلوک جنسیس (اولین بلاک بیت کوین که ساتوشی استخراج کرده است) و اسنادی که در وب‌سایت وی‌بک ماشین (Wayback Machine) نگهداری می‌شود را تجزیه و تحلیل کرده‌اند. گفتنی است وی‌بک ماشین سرویسی است که امکان مشاهده نسخه‌های بایگانی‌شده وب‌سایت‌ها را فراهم می‌کند.

بر اساس اظهارات کاریانوف، محققان از ۳۱ اکتبر ۲۰۰۸ (۱۰ آبان ۱۳۸۷) تا ۱۳ دسامبر ۲۰۱۰ (۲۲ آذر ۱۳۸۹) و طی ۲۰۶ روز (البته نه به‌صورت متوالی) ۷۴۲ مورد فعالیت را کشف کردند. محققان با استفاده از این داده‌ها، نمودارهایی نقطه‌ای را برای محاسبه موقعیت مکانی ساتوشی ناکاموتو در زمان‌هایی که او فعال بوده طراحی کردند.

کاریانوف در این رابطه می‌گوید:

موقعیت‌های مشکوک مشترک شامل مناطق زمانی انگلستان (گرینویچ)، آمریکای شرقی (EST)، منطقه زمانی اقیانوس آرم (PST)، ژاپن (JST) و استرالیا (AEST) هستند. نادیده گرفتن دو مورد آخر آسان بود، اما سه مورد ابتدایی نیاز به بررسی بیشتری داشتند.

اگرچه مناطق زمانی می‌توانند به ما نکاتی ارائه دهند، اما مدارک ابطال‌ناپذیری نیستند، چراکه ساتوشی می‌توانسته با فعالیت در بامداد، باعث گمراهی محققان شود. با این حال، محققان با ترکیب و ارجاع متقابل همه داده‌های دردسترس به این نتیجه رسیدند که ساتوشی ناکاموتو در دوره‌ای که روی بیت کوین کار می‌کرده است در ژاپن و استرالیا نبوده است.

در واقع، محتمل‌ترین سرنخ، پیامی است که ساتوشی ناکاموتو در بلوک جنسیس آورده است:

روزنامه تایمز در تاریخ ۳ ژانویه ۲۰۰۹ (۱۴ دی ۱۳۸۷): رئیس خزانه‌داری [انگلستان] در آستانه دومین کمک مالی به بانک‌ها است.

جمله فوق نقل‌قول مستقیمی از مقاله‌ای بود که در تاریخ ۳ ژانویه ۲۰۰۹ در روزنامه تایمز منتشر شده بود. روزنامه تایمز در لندن منتشر می‌شود.

محققان بیان می‌کنند که اگر ناکاموتو در آمریکا زندگی می‌کرد، احتمالاً سرصفحه این روزنامه را نمی‌دید. کاریانوف در این رابطه می‌گوید که نسخه آنلاین این مقاله به‌صورت متفاوتی نوشته شده است و بسیار بعید است که نسخه آمریکایی این نشریه فرمت مشابهی داشته باشد.

کاریانوف توضیح می‌دهد:

این شماره از روزنامه تایمز به‌صورت کامل در آمریکا منتشر نشده است.

او می‌افزاید:

موضوع منتشرنشدن نسخه کامل روزنامه تایمز فارغ از شواهد دیگری است که بریتانیایی‌بودن ساتوشی ناکاموتو را نشان می‌دهد؛ شواهدی نظیر املای پایان کلماتی نظیر Analyse و Organise که با ise به جای ize نوشته شده است. همچنین استفاده از املای انگلیسی کلماتی مانند Colour و Neighbor از این دست شواهد است. همچنین نحوه استفاده ناکاموتو از واژه‌ «سخت» (Bloody) [که فقط بریتانیایی‌ها از آن استفاده می‌کنند] نیز از جمله دیگر شواهد است. به‌طور خاص ما نه‌تنها فکر می‌کنیم که او بریتانیایی بوده است بلکه معتقدیم او هنگام کار روی بیت کوین در لندن زندگی می‌کرده است.

در نهایت باید گفت گرچه این تحقیق، مدرک کاملاً موثقی در رابطه با محل سکونت ساتوشی ناکاموتو ارائه نمی‌دهد، اما به هر حال چند استدلال قوی مطرح می‌کند که او هنگام معرفی بیت کوین در انگلستان زندگی می‌کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا