تبلیغات گمراه کننده سرمایه گذاری در بیت کوین، چالش جدید استرالیا

/

به گزارش «نبض‌بانک»؛

تاکنون ده ها هزار نفر در استرالیا قربانی تبلیغات کلاهبردارانه مبادلات بیت کوین شدند که طی آن از عکس های افراد مشهور برای تشویق سرمایه گذاری در این رمز ارز استفاده می شود. اطلاعات افرادی که در این تبلیغات کلیک می کنند بدون اجازه در اختیار دیگران قرار می گیرد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از گاردین، گستره اصلی این کلاهبرداری چنان وسیع است که گوگل به سختی می تواند تبلیغات مذکور را مسدود کند. به همین دلیل قانونگذاران استرالیایی تصمیم گرفته اند تا در این باره اقدامی انجام دهند.

تبلیغات جعلی افراد مشهور از اواخر ۲۰۱۸ میلادی در وب سایت های خبری متعددی منتشر شده است. اما با توجه به اعمال قرنطینه همه گیری ویروس کرونا، تعداد قربانیان این تبلیغات در این اواخر افزایش یافته است.

در یکی از رایج ترین اشکال این کلاهبرداری، کاربر بدون اطلاع از بدافزارها تبلیغ در یک خبر جعلی، روی آن کلیک می کند. این کلیک کاربر را به لینکی برای طرح سرمایه گذاری در رمزارز راهنمایی می کند.

اگر کاربر اطلاعات شخصی خود را برای ثبت نام در طرح وارد کند، تماس تلفنی دریافت می کند که از او می خواهد مبلغ اندکی مانند ۲۵۰ دلار را پرداخت کند. در مراحل بعد مبالغ درخواستی افزایش می یابد.

در برخی موارد فردی که با قربانی تماس می گیرد ادعا می کند قربانی با سرمایه گذاری ۲۵۰ دلار در رمز ارز می تواند ماهانه بین ۵۰۰ تا ۳۰ هزار دلار درآمد زایی کند.

IDCare یک سازمان خیریه که از قربانیان کلاهبرداری آنلاین پشتیبانی می کند، از ماه مارس ۲۰۲۰ تاکنون گزارش های زیادی از این مورد ثبت کرده است.

از سوی دیگر تحقیق بین المللی پروژه گزارش دهی فسارد و جرایم سازمان یافته نشان می دهد اطلاعات شخصی قربانیان این کلاهبرداری ها به دلال هایی ارسال می شود که سرمایه گذاری های پر ریسک یا غیر قانونی را ترویج می کنند.

گوگل اعلام کرد در سال ۲۰۱۹ میلادی در هر دقیقه ۵ هزار تبلیغ بد را حذف کرده است. به طور کل این شرکت فناوری ۲.۷ میلیارد تبلیغ مخرب را حذف کرده است. اما کلاهبرداران به طور مداوم روش های خود را ارتقا می دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا