نگاهی به وضعیت بازارهای کشور امروز ۲۴ آذر ۹۹

به گزارش «نبض‌بانک»؛

بازارهای کشور امروز نیز تحت تاثیر شرایط رکود و خروج از انتظارات تورمی با کاهش همراه شدند.

به گزارش سکه نیوز، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با بیش از ۳۱ هزار و ۶۳۲ واحد افت به عدد یک میلیون و ۴۸۴ هزار و ۴۱۲ واحدی رسید.

شاخص کل هم وزن نیز با ۴۳۳۱ واحد افت به عدد ۴۵۱ هزار و ۹۲۱ واحد رسید که نشان از عرضه های جدی در کل بازار دارد.

شاخص فرابورس نیز در پایان معاملات امروز ۲۷۴ واحد افت کرد و به عدد ۱۹ هزار و ۴۹۳ واحدی رسید.

معاملات امروز شرایطی آغاز شد که در ابتدای معاملات تا حدودی امیدواری به رشد شاخص وجود داشت، اما عرضه ها از همان ابتدای کار وضعیت را تغییر دادند و شاهد افت شدید بازار هستیم.

اما با این حال در همان لحظات عرضه های سنگین سهامداران عمده گروه پالایشی آغاز شد و سهم های این گروه به عنوان لیدر، شاخص کل را به سمت نزول سوق دادند، در ادامه نیز شاهد آن بودیم که سایر گروه ها نیز با افزایش عرضه همراه شدند و حمایت خاصی نیز در کار نیست.

معامله گران بر این باورند که تغییر وضعیت ناگهانی بازار به عرضه های شدید در سهام شاخص ساز مربوط است که توسط سهامداران خرد نیز صورت نگرفته است. پیش بینی می شود که بار دیگر فروش عمده سهام عدالت آغاز شده باشد که این مساله می تواند عاملی باشد برای رشد چشمگیر عرضه ها.

با این وجود در لحظات پایانی بازار شاهد آن بودیم که شیب نزولی تا حدوی آرام شد و این احتمال وجود دارد که شاخص به محدوده حمایتی خود واکنش نشان دهد. پیش از این نیز کارشناسان بازار اعلام کرده بودند که نوسانات موجود، نمی تواند وضعیت کلی بازار را تغییر دهد و روند کلی همچنان مثبت است. با این حال افزایش ریسک بازار و نوسانات متعدد باعث شد که امروز شاهد خروج نقدینگی از بازار باشیم.

در این میان بازار ارز نیز با کاهش همراه شد و قیمت ارز در صرافی ملی ۱۰۰ تومان کاهش یافت.

قیمت فروش دلار در تابلوی صرافی ملی با ۱۰۰ تومان کاهش به ۲۵ هزار و ۷۰۰ تومان رسید. قیمت خرید دلار نیز به همین میزان کاهش یافت و به ۲۴ هزار و ۷۰۰ تومان رسید.

نرخ فروش یورو هم در معاملات امروز با ۱۰۰ تومان کاهش مواجه شد و به ۳۱ هزار و ۲۰۰ تومان رسید. قیمت خرید یورو نیز به ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان رسید که نشان از کاهش ۱۰۰ تومانی این شاخص نسبت به روز گذشته دارد.

بازار ارز روزهای اخیر خود را در شرایط رکود پشت سر گذاشته است و امروز نیز با توجه به گمانه زنی هایی که از بررسی مجدد FATF در ایران صورت گرفته، با کاهش رو به رو شد.

شب گذشته لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس جمهوری خبر داد که رهبر معظم انقلاب با درخواست دولت برای تمدید مهلت بررسی لوایح FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام موافقت کرده است.

این موضوع در حالی رخ می دهد که احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به ایسنا گفته است که از موضوع موافقت رهبری با بررسی مجدد لوایح FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام بی اطلاع است و هر زمان که این مساله به صورت قطعی به مجمع ابلاغ شود به اعضا اطلاع رسانی می شود.

با این وجود همین که گمانه زنی هایی برای بررسی مجدد FATF در بازار شکل گیرد، از آنجایی که بازار به شدت به رویدادهای سیاسی حساس شده، می تواند وضعیت را تغییر دهد. در نتیجه شاهد آن هستیم که کاهش قیمت ها در بازار ارز بار دیگر رخ داده استو در صورت ادامه جریان کنونی می توان انتظار داشت که قیمت ها بیش از این نیز کاهش پیدا کنند.

بازار آزاد ارز نیز امروز شاهد کاهش قیمت ها بود و نرخ دلار در بازار آزاد با ۲۰۰ تومان کاهش به ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان رسید.

طلا و سکه نیز در معاملات امروز با کاهش قیمت همراه شدند و در پایان داد و ستد ها شاهد آن بودیم که نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۱۲۳ هزار تومان رسیده است که نشان از افت ۲ هزار تومانی این شاخص نسبت به روز گذشته دارد.

سکه بهار آزادی نیز با ۴۰ هزار تومان کاهش به ۱۲ میلیون و ۶۰ هزار تومان رسید.

این در حالی است که کاهش قیمت ها در بازار طلا اندکی شدیدتر بود و در ساعات پایانی معاملات شاهد آن بودیم که قیمت ها تا حدودی رشد کرد. در نتیجه ممکن است قیمت ها در معاملات فردا اندکی با رشد همراه شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا