بانک ایران زمین شفاف سازی کرد

بانک ایران زمین درباره برگزاری مزایده املاک مازاد این بانک خصوصی، شفاف سازی کرد.

به گزارش نبض بانک، بانک ایران زمین که با نماد وزمین و با سرمایه چهار هزار میلیارد ریال در بازار سرمایه کشور فعال است، در اطلاعیه ای با عنوان “عدم حصول نتیجه از برگزاری مزایده” درباره نتیجه این مزایده، اطلاع رسانی کرد.

بر اساس اعلام بانک ایران زمین، از 12 رقبه املاک درج شده، ردیف های دو، سه، پنج، هفت، هشت و ده در  فهرست املاک، به دلیل عدم دریافت پیشنهاد و توافق به فروش نرسیده است همچنین با پیشنهاد احدی از خریداران در ردیف یک، به دلیل عدم واریز مبلغ 5 درصد قیمت پایه مزایده به عنوان سپرده حسن انجام تعهدات، موافقت نشده است.

بر این اساس، در نهایت کمیته معاملات با پیشنهاد خریداران ملک های ردیف چهار فهرست املاک به قیمت 5،522،000،000 ریال ، ردیف شش با قیمت 51،488،000،000 ریال ، ردیف 9 با قیمت 12،300،000،000 ریال ، ردیف 11 با قیمت 39،500،000،000 ریال و ردیف 12 با 78،000،000،000 ریال همگی به صورت نقدی موافقت صورت گرفته و در حال انعقاد قرارداد است که پس از نهایی شدن نتایج آن از طریق کدال اطلاع رسانی خواهد شد.

بر اساس مزایده یادشده، بانک ایران‌ زمین قصد داشت املاک مازاد بر نیاز خود را با وضع موجود و با شرایط نقد از طریق مزایده عمومی به فروش برساند.

مبلغ سپرده شرکت در مزایده معادل 5% (پنج درصد) قیمت پایه مزایده مندرج در آگهی اعلام شده بود که می‌بایست به حساب شماره 2-122559-13-198 و شماره شبا IR500690019801300122559002 به‌نام مزایده و مناقصه امور‌مالی بانک ایران زمین واریز شود.

بر اساس اعلام “وزمین”، املاک عرضه شده با وضعیت موجود به فروش می‌رسند  و متقاضیان می بایست با بررسی کامل و جامع مستندات و سوابق ملک و پذیرش همه اقدامات لازم آتی برای اخذ مجوز‌ها یا تکمیل تمامی امور مرتبط با ملک و رفع تصرف و انجام کلیه استعلام‌های لازم، به ارائه پیشنهاد اقدام می کردند و بدیهی است بانک هیچ‌گونه تعهدی از این حیث نخواهد داشت.

مزایده املاک مازاد بانک ایران زمین، 7 آبان ماه سال جاری برگزار شده بود.

ارائه جزییات مانده بدهی تعاونی مولی الموحدین به بانک ایران زمین

همچنین بانک ایران زمین در اطلاعیه ای به ارائه جزیيات درباره محاسبه سود و وجه التزام بابت مانده بدهي تعاوني مولي الموحدين پرداخت.
بانک ایران زمین که یکی از نمادهای فعال در بازار فرابورس ایران با سرمایه چهارهزار میلیارد ریال محسوب می شود، در اطلاعیه ای با عنوان افشای ساير اطلاعات بااهميت، سود و وجه التزام بابت مانده بدهی تعاونی اعتبار مولی الموحدین را اعلام کرد.

بر اساس این اطلاعیه، نسبت این رویداد به كل دارايي های بانک ایران زمین در سال مالي قبل2.64 درصد و نسبت به كل درآمد فروش در سال مالي قبل48.22 درصد گزارش شده است.

این گزارش حاکی است، مجید رضی زاده قائم مقام بانک ایران زمین در نامه ای خطاب به شیروانی هرندی قائم مقام این بانک خصوصی مصوبه هیات مدیره را در زمینه احتساب سود به مانده بدهی تعاونی اعتبار مولی الموحدین تشریح و خواستار ارائه رهنمودهای لازم در این زمینه شده بود.

بر اساس این مصوبه، در تاریخ 31 تیرماه 98 مقرر شده است که بدهی این تعاونی به بانک به طور کامل تسویه شود.

از آنجا که تعدادی از پروژه های معرفی شده از سوی این تعاونی در مرحله ارزیابی از سوی گروه کارشناسان رسمی دادگستری قرار داشته، ارزش دارایی های مذکور بر مبنای مبالغ برآوردشده در صلح نامه های فی ما بین ملاک عمل قرار گرفته لیکن به موجب بندهای 3 و 4 توافقنامه نهایی، ارزش تعدادی از پروژه ها پس از وصول گزارش کارشناسان رسمی کمتر از مبالغ براوردی تعیین شد و همچنین با بررسی های صورت گرفته روی تعدادی از قراردادها، برخی تعهدات از سوی تعاونی به طور کامل اجرا نشده که بانک نسبت به تعدیل آنها در دفاتر و حساب های فی ما بین اقدام کرده و مانده حساب بدهکاری تعاونی مولی الموحدین به مبلغ 23.915 میلیارد ریال، طی نامه ای به بانک مرکزی اعلام شده است.

بر این اساس، سازمان بورس و اوراق بهادار با استناد به اقلام بدهی تعاونی در صورت های مالی حسابرسی نشده بانک ایران زمین منتهی به اسفندماه 98 در نامه ای خواستار ادای توضیحات در زمینه عدم شناسایی درآمد از سوی بانک بابت بدهکاری تعاونی شده که پیرو این نامه، بانک هم در اطلاعیه ای نسبت به شفاف سازی در این زمینه روی سامانه کدال اقدام کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا