قیمت ارز در صرافی ملی امروز ۲۵ آذر ۹۹

/

به گزارش «نبض‌بانک»؛

نرخ ارز در تابلوی صرافی ملی امروز با افزایشی اندک همراه شد و برخی بر این باورند که این افزایش اندک به دلیل ریزش بورس رخ داده است.

به گزارش سکه نیوز، قیمت فروش دلار در تابلوی صرافی ملی امروز با ۱۵۰ تومان افزایش به ۲۵ هزار و ۸۵۰ تومان رسید.

نرخ خرید دلار نیز امروز در تابلوی صرافی ملی به ۲۴ هزار و ۸۵۰ تومان رسید که نشان از رشد ۱۵۰ تومانی این شاخص نسبت به روز گذشته دارد.

قیمت فروش یورو نیز با ۱۰۰ تومان افزایش به ۳۱ هزار و ۳۰۰ تومان رسید و قیمت خرید این ارز به ۳۰ هزار و ۳۰۰ تومان رسید که افزایش ۱۰۰ تومانی را نسبت به روز گذشته نشان می دهد.

افزایش اندک نرخ ارز در صرافی ملی از آنجایی صورت گرفت که در بازار آزاد شاهد افزایش نرخ ها بودیم و بخشی از این رشد قیمت به دلیل پیروی از بازار آزاد بود.

بازار آزاد ارز در شرایطی با رشد نرخ ها مواجه شد که امروز تنش های سیاسی بین قوای مختلف کشور بار دیگر تشدید شد.

رهبر معظم انقلاب در نامه ای خطاب به رئیس جمهوری، با برداشت بیش از ۲۰ درصد از صندوق توسعه ملی مخالفت کرد و برای این کار شرط فروش نفت بیش از یک میلیون بشکه در روز را مطرح کرد.

در این بین برخی نمایندگان مجلس نیز ادعا کرده اند که قرار است از دولت به دلیل نبود شفافیت کافی در برخی موارد شکایت کنند.

مجموع این عوامل در کنار ریزش بورس که بخشی از نقدینگی موجود در این بازار را به سمت بازار ارز سوق داد، موجب شد که قیمت ها در بازار ارز افزایشی باشند.

این در حالی است که پیش بینی می شود که با ادامه تنش های سیاسی داخلی این احتمال وجود دارد که نرخ ها در بازار ارز باز هم افزایش یابند؛ چرا که بازار ارز به لطف فعالیت گسترده دلالان به شدت به مباحث و رویدادهای سیاسی حساس شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا