علی‌رغم پیروزی بیت کوین، این رمزارز جایگزین طلا نخواهد شد

این سرمایه‌گذار و کارآفرین موفق معتقد است که علی‌رغم پیشرفت بیت کوین طی سالیان گذشته، حفاظت در برابر تورم یک ویژگی منحصر به فرد است که تنها در طلا یافت می‌شود نه رمزارزها.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در سال ۱۹۴۲، هر اونس طلا در آمریکا چیزی حدود ۳۵ دلار قیمت داشت، اما به دلیل تورم و کاهش تدریجی ارزش دلار، هم اکنون همین میزان طلا با قیمتی بالغ بر ۱۷۵۰ دلار فروخته می‌شود. آقای پیتر شیف(Peter Schiff) با استفاده از این استدلال ادعا می‌کند که صورت حساب اقامت هفت روزه در بیمارستان‌های نیویورک نسبت به سال ۱۹۴۲ نیز معادل ۳۷۰۰ دلار افزایش داشته است.

با این وجود، علی‌رغم نسبت دادم تورم و رویکرد نامناسب دولت آمریکا به کاهش ارزش تدریجی دلار(که کاملاً درست است)، آقای شیف سرسختانه با این مفهوم که «بیت کوین می‌تواند مانند طلا به عنوان یک جایگاه ذخیره‌ی ارزش توصیف شود» مخالفت می‌کند. وی در مقابل به عنوان مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری یورو پسیفیک(Euro Pacific Capital) معتقد است که هنگام حفظ ارزش، طلا از یک انحصار و جایگاه ویژه برخوردار می‌باشد.

وی در پست توییتری که روز ۱۱ام دسامبر منتشر کرده است، به عنوان یکی از طرفداران پروپاقرص بازارهای آزاد نسبت به گزارشات منتشر شده در رابطه با فروش طلا در ازای خرید بیت کوین توسط برخی شرکت‌های خصوصی و دولتی موضع‌گیری کرد و اعلام نموده که:

جدیدترین ترفند بازاریابی بیت کوین این است که به مردم بگویید شرکت‌های خصوصی و دولتی در حال تجارت و فروش طلا خود در ازای بیت کوین هستند و این رمزارز را به عنوان یک پناهگاه ذخیره‌ی ارزش ترجیه می‌دهند. گرچه این شرکت‌ها در حال خرید بیت کوین هستند، اما این کار را به واسطه‌ی فروش طلا انجام نداده‌اند.

آقای شیف که پیش از این شرکت گری‌اسکیل(Grayscale) و خبرگزاری CNBC را به عنوان متهمان پامپ و دامپ بازار بیت کوین معرفی کرده بود، همواره بر این موضع تاکید دارد که «بیت کوین یک طلای جدید نیست».

رشد بیت کوین ادامه دارد

با این حال، علی‌رغم حملات مکرر مخالفان، بیت کوین همچنان توانسته از طرف چندین سرمایه‌گذاری سازمانی و شخص میلیارد مورد حمایت قرار بگیرد. از زمان آغاز فعالیت بیت کوین در ۱۱ سال قبل، این رمزارز توانسته بهتر از هر دارایی دیگری عمل کرده و تنها طی یک سال گذشته بیش از ۱۰۰ درصد افزایش ارزش را برای سرمایه‌گذاران خود به ارمغان آورد.

نمودار تغییرات ارزش بیت کوین طی یک سال گذشته تا به امروز

از سوی دیگر، طلا که سرمایه‌گذاری مورد علاقه‌ی پیتر شیف به شمار می‌آید، در ماه آگوست به بالاترین بیشینه‌ی ارزش خود یعنی ۲۰۷۴ دلار برای هر اونس رسید و رکورد افزایش ارزش سرمایه‌گذاری ۲۰ درصدی طی یک سال گذشته را به ثبت رساند. علی‌رغم اینکه بیت کوین توانسته در این زمینه طلا را به راحتی شکست دهد، اما آقای شیف همچنان جنگ علیه دارایی‌های دیجیتال را ادامه می‌دهد.

منبع: کوینیت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا