دلالان لاستیک منتظر مجازات‌های سنگین باشند

به گزارش «نبض‌بانک»؛

طباطبایی ۲۶ آذر در جریان بازدید از کارخانه تولید لاستیک در اردبیل اظهار کرد: ما در بازدید از مجتمع تولید لاستیک در اردبیل متوجه شدیم که این کارخانه بیش از ظرفیت خود اقدام به تولید لاستیک می‌کند و ایراد و اشکال کار در شبکه عرضه و فروش است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در کارخانه لاستیک‌سازی اردبیل روزانه بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ حلقه تولید لاستیک‌های متنوع را برای خودرو‌های سبک و سنگین شاهد هستیم که از لحاظ تولید مشکلی در فرآیند این کارخانه وجود ندارد.
دادستان اردبیل گفت: به رغم تولید لاستیک با حجم بالا در کارخانه، متأسفانه عده‌ای دلال و واسطه‌گر تعادل بازار لاستیک را به هم زدند و افزایش قیمت سرسام‌آور را در این حوزه شاهد هستیم.
طباطبایی افزود: هر چند عمده تولید کارخانه لاستیک‌سازی اردبیل به کارخانه خودروسازی ایران سایپا و ایران خودرو ارسال می‌شود، اما در کنار آن بخشی از محصولات روانه بازار مصرف داخلی شده و در این فرآیند باید نحوه توزیع به درستی مدیریت شود.
وی با قدردانی از همراهی خوب تعزیرات و سازمان صنعت، معدن و تجارت در تقویت اکیپ‌های نظارتی برای کنترل بازار خاطر نشان کرد: اگر افرادی از محل دپو و یا انباشت این محصول اطلاع دارند، بهتر است از طریق سامانه تعزیرات و یا سازمان صمت اطلاعات را در اختیار مجموعه قضایی قرار داده تا با همراهی پلیس امنیت اقتصادی زمینه برخورد با سودجویان فراهم آید.
طباطبایی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: به نظر می‌رسد دپو و انباشت این محصول به نابسامانی در بازار و عدم تعادل قیمت منجر شده که ضرورت دارد با بررسی و دقت نظر بیشتر در این زمینه جلوی سودجویی‌ها و دلالی‌ها گرفته شود.
وی بیان کرد: ما به محض اطلاع از محل دپو و انباشت لاستیک با حضور در محل ضمن مجازات افراد متخلف، زمینه فروش آن‌ها را در بازار فراهم می‌آوریم.
طباطبایی ادامه داد: قطعا در کنار برخورد تعزیرات با چنین افراد ما نیز به عنوان اخلالگران نظام اقتصادی آماده برخورد قاطع و قانونی با متخلفان در این حوزه هستیم تا جلوی دلال‌بازی و سودجویی گرفته شده و مردم به راحتی بتوانند لاستیک مورد نیاز خود را تأمین کنند.
دادستان اردبیل اظهار کرد: ما شجاعانه از اقدام قانونی دستگاه‌ها در برخورد با متخلفان در این حوزه حمایت می‌کنیم و اجازه نخواهیم داد تا عده‌ای نظم و نظام بازار را به هم ریخته و مردم را در این شرایط سخت اقتصادی با مشکلاتی متفاوت روبه‌رو کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا