تمدید مهلت ثبت شرکت های رمزارز انگلیس تا جولای ۲۰۲۱

به گزارش «نبض‌بانک»؛

رگولاتوری انگلیس اعلام کرد «رژیم ثبت نام موقتی»، مهلت پذیره نویسی برای ادامه فعالیت مشاغل رمزارز را تا ۹ جولای تمدید می کند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از دبلاک، سازمان رفتاری مالی انگلیس (FCA) به تازگی اعلام کرد «رژیم ثبت نام موقتی» برای پذیره نویسی مشاغل رمزنگاری شروع به کار کرده است.

رژیم جدید، امکان پذیره نویسی ثبت نام شرکت های رمزارز متقاضی برای ادامه فعالیت را  تا ۹ جولای ۲۰۲۱ فراهم کرد. مهلت قبلی تا  ۱۰ ژانویه سال جاری بود.

سازمان «FCA» اعلام کرد: رژیم ثبت نام موقت برای مشاغل دارایی رمزارز درخواست هایی که تا ۱۶ دسامبر ۲۰۲۰ ثبت نام کرده اند، را هنوز در دست بررسی دارو. «این تمدید تاریخ، به منظور  توانمندسازی مشاغل موجود، با ادامه فعالیت تجاری پس از ۹ ژانویه ۲۰۲۱ تا ۹ ژوئیه ۲۰۲۱ زیر نظر FCA است».

سازمان تنظیم مقررات اعلام کرد:«مهلت مقرر را تمدید کردیم تا ارزیابی و ثبت نام همه شرکت ها برای این پذیره نویسی به دلیل پیچیدگی و استاندارد درخواست های دریافتی و محدودیت هایی برای بررسی همه شرکت ها طبق برنامه پیش بینی شده وجود داشت.

آن شرکت های رمزارزی که تا ۱۵ دسامبر برای ثبت نام اقدام نکرده اند باید تا ۱۰ ژانویه فعالیت خود را متوقف کرده و وجوه خود را به مشتریان بازگردانند. سازمان تنظیم مقررات گفت در صورت عدم رعایت این مورد، «شرکت هابا اجرای مجازات مدنی FCA روبرو خواهید شد.»

سازمان FCA همچنین به مشتریان شرکت های رمزارز توصیه کرد که این شرکت ها  باید برای پذیره نویسی درخواست می دادند و درصورتی که هنوز درخواست نداده اند، باید وجوه خود را قبل از ۱۰ ژانویه ۲۰۲۱ به مشتریان برگردانند.

بیش از ۹۰ شرکت در انتظار تأیید هستند

سازمان FCA در ژانویه سال جاری تبدیل به ناظر مبارزه با پولشویی (AML) و مبارزه با تأمین مالی ضد تروریسم (CFT) شرکتهای رمزارز شد. این تغییر، کلیه مشاغل جدید رمزارز موجود در انگلیس را ملزم به ثبت نام  پذیره نویسی یا توقف فعالیت می کند.

سازمان FCA تاکنون فقط سه درخواست ثبت شرکت را تأیید کرده است، در حالی که بیش از ۹۰ درخواست دیگر هنوز در انتظار تأیید هستند. سه شرکت تایید شده تحت FCA، اپلیکیشن پرداخت های رمزارز «زیگلو»، اپراتورهای مبادله «جیمینی» و «آرچاکس» هستند.

طبق گزارش The Block در آن زمان، در اوایل این ماه ،بیش از ۱۵۰ شرکت منتظر ثبت نام بوده اند. آمار جدید احتمالاً به این معنی است که حدود ۶۰ شرکت درخواست های ثبت نام خود را پس گرفته اند یا FCA درخواست های آنها را رد کرده است.

در همین حال برخی از برترین شرکت ها از جمله «فیدیلیتی دیجیتال»، «B2C2»، «بیت استمپ»،امکانات رمزارز «کراکن»، «گلکسی دیجیتال» و بسیاری دیگر منتظر ثبت نام FCA خود هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا