امکان تمدید وام ۱ میلیونی کرونا نیست

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت کار با بیان اینکه امکان تمدید ثبت نام وام یک میلیونی مجدد وجود ندارد گفت: تمامی افرادی که درنوبت قبل، تسهیلات کرونای معیشتی دریافت کرده اند و درآمد ثابت ندارند، می توانستند متقاضی دریافت تسهیلات یک میلیون تومانی باشند.

به گزارش «نبض‌بانک»؛ حامد شمس, رئیس مرکز روابط عمومی وزارت کار درباره زمان تمدید وام یک میلیونی کرونا گفت: جامعه هدف ما 11 میلیون سرپرست خانوار(29میلیون و 700 هزار نفر) بودند که حدود 7 میلیون نفر درخواست ثبت کردند و به همین 7میلیون نفر  وام پرداخت شد.

 شمس گفت: بر اساس قانون و مقررات کشور, تسهیلات در هر سطحی به کسی تعلق می گیرد که درخواست کننده باشد. درست است که جامعه هدف اولیه ما 11 میلیون سرپرست خانوار بودند, اما 7میلیون نفر بیشتر ثبت نام نکردند. این افراد کد ملی خود را به سامانه 6369 پیامک کرده بودند. در نتیجه ملاک ما همین تعداد است.

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت کاربیان کرد: تاریخ تعیین شده برای ارسال پیامک به سامانه 6369 از4 آذر ماه تا 11 آذر ماه بود, اما در عمل این سامانه بیش از 2هفته باز بود. به همین دلیل امکان تمدید مجدد وجود ندارد.

 وی با بیان اینکه دریافت یارانه معیشتی، نداشتن شغل ثابت و درخواست برای دریافت وام کرونایی یک میلیونی در ابتدای سال 99سه شرط برای دریافت وام یک میلیونی کرونا است گفت: ممکن است فردی یارانه معیشتی دریافت کند، اما چون حقوق ثابت دارد، مشمول این طرح نمی‌شود یا بالعکس فردی حقوق ثابت ندارد، اما مشمول دریافت یارانه معیشتی در دوره‌های قبل نشده باشد، بنابراین وام یک میلیون تومانی به آنها تعلق نمی‌گیرد. 

شمس با تأکید بر اینکه  زمان ارسال پیامک به مشمولان به اتمام رسیده و پرونده وام یک میلیون تومانی کرونا بسته شده گفت: چنانچه نهادهای مربوطه خانواری را مشمول دریافت وام تشخیص دهد، پرداخت وام انجام می‌شود، اما تمدیدی برای این وام وجود ندارد.

شمس گفت: تسهیلات قرض‌الحسنه یک میلیون تومانی با نرخ کارمزد چهار درصد از محل باقی‌مانده منابع بسته جبرانی ستاد ملی مدیریت کرونا، با اقساط 30ماهه و از منابع یارانه معیشتی ماهیانه خانوار خواهد بود.

وی درباره پرداخت مبلغ یکصد هزارتومانی به سرپرستان خانوار نیز گفت: شناسایی افراد در مراحل پایانی است و تا پایان آذرماه پرداخت کمک هزینه به اعضای خانوار انجام می‌شود. شناسایی این افراد به عهده وزارت تعاون,کار و رفاه اجتماعی است.

منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا