تاکید بر سفارشی سازی و بستر ارتباطی مشاغل در ابزار پذیرش فن آوا کارت

نگاهی به شرکت فن آوا کارت؛

شرکت فن آوا کارت با بهره گیری از ایده های نوآورانه، فناوری های نوین در حوزه خدمات الکترونیک و با تکیه بر نیروی انسانی مجرب و آموزش دیده تلاش دارد در سال 1400 یکی از شرکت های برتر ارائه دهنده خدمات پرداخت الکترونیک در ایران باشد. در مقاله حاضر تلاش بر این است که شرکت فن آوا کارت از منظر راهکارهای نوین پرداخت الکترونیک بررسی گردد. همچنین مشخص شود که سیستم اتوماسیون داخلی ERP، خطوط پرسرعت اینترنت در تمامی مناطق جغرافیایی کشور و نیز مرکز ارتباط با مشتریان مجهز به سیستم Cisco و تعامل با مشتری CRM چه تاثیری در کیفیت خدمات و رضایتمندی مشتریان این شرکت داشته است.

فن آوا کارت

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، شرکت فن آوا کارت با هدف ارائه خدمات ایمن، موثر، ارزان و در جهت توسعه ابزارهای پرداخت در سال 82 به عنوان عضوی از گروه بزرگ فن آوا (سهامی عام) ثبت گردید. سپس در سال 88 مجوز فعالیت به عنوان شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت الکترونیک از جانب بانک مرکزی دریافت نموده و در زمینه تامین، نصب و پشتیبانی دستگاه های کارتخوان با بانک ها و موسسات مالی در سطح کشور همکاری خود را آغاز کرد.
زمینه های کاری شرکت فن آوا کارت، نصب، راه اندازی و پشتیبانی دستگاه پایانه فروشگاهی، ارائه خدمات مبتنی بر کارت های الکترونیک، عرضه کننده خدمات پرداخت الکترونیک، توزیع کارتخوان و ایجاد بستر شبکه برای شرکت شاپرک و بازاریابی و ارائه خدمات پرداخت الکترونیک به بنگاه های اقتصادی می باشد. شرکت مذکور توانسته است در این زمینه افتخارات زیادی کسب نماید که از جمله آن می توان به کسب رتبه 64 در بین 150 شرکت پذیرنده برتر جهان در سال های 2017 و 2018 طبق گزارش نیلسون ریپورت اشاره کرد.

رویکرد اصلی شرکت فن آوا کارت و مجریان آن
اعضای هیئت مدیره شرکت فن آوا کارت به شرح زیر است: (برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سوابق اجرایی و تحصیلی اعضای هیئت مدیره می توانید در سایت فن آوا کارت به بخش هیئت مدیره مراجعه فرمایید).
– حمیدرضا نائینی (رئیس هیئت مدیره)؛
– شاهرخ دلگشاد (نایب رئیس هیئت مدیره)؛
– علی ترابی (عضو هیئت مدیره)؛
– عباس سعادتی (عضو هیئت مدیره)؛
– علی فدایی (عضو هیئت مدیره)؛
– علی سروری (مدیرعامل)؛
مجریان متخصص در شرکت فن آوا کارت تلاش دارند با استفاده از سیستم اتوماسیون داخلی ERP و مجهز به سیستم Cisco و CRM، رویکرد های اصلی شرکت را به واقعیت تبدیل کنند. رویکرد های اصلی شرکت فن آوا کارت شامل موارد زیر می باشند:
– سرمایه گذاری و مشارکت با نظام بانکی و موسسات مالی؛
– فرهنگ سازی و گسترش خدمات نوین بانکداری الکترونیک؛
– توسعه کسب و کار در سطح خاورمیانه؛
– ارائه خدمات متنوع، افزایش خلاقیت و نوآوری در سطح شرکت؛
– افزایش سهم بازار قابل کسب با در نظر گرفتن نیازها و انتظارات مشتریان؛
– طراحی و توسعه زیرساخت ارتباطی و نرم افزارهای پرداخت الکترونیک.

* کارتخوان فروشگاهی شرکت فن آوا کارت
شرکت فن آوا کارت با در نظر گرفتن نیازهای مشتریان و نوع بستر ارتباطی کسب و کارهای مختلف تلاش کرده تا انواع مختلفی از دستگاه های کارتخوان فروشگاهی را ارائه کرده است:
1- رایج ترین نوع کارتخوان، کارتخوان فروشگاهی تلفنی است که از طریق خطوط تلفن به شبکه بانکی وصل شده و برای کسب و کارهای با تعداد تراکنش محدود مناسب است.

2- کارتخوان بی سیم بر بستر تلفن همراه به شبکه بانکی وصل می شود و به همین دلیل تقاضای بیشتری در مقایسه با سایر پایانه های فروشگاهی دارد.

3- کارتخوان شبکه ای (LAN) مبتنی بر شبکه محلی و یا اینترنت است و در فروشگاه های زنجیره ای و مراکز خرید عمده با تعداد تراکنش بالا، سرعت عملکرد بالایی دارد. کارتخوان شبکه ای Wi-Fi نیز از طریق شبکه وای فای اتصال دارد.

4- کارتخوان اتصال به رایانه برای صندوق فروشگاهی و نرم افزار حسابداری مناسب می باشد که پس از محاسبه مبلغ فاکتور، دستور انجام تراکنش را به همراه مبلغ و سایر اطلاعات مورد نیاز به کارتخوان انتقال می دهد.

5- یکی از پر کاربرد ترین و جدیدترین کارتخوان فروشگاهی، کارتخوان موبایلی است که با اتصال به تلفن همراه شرایطی را فراهم می سازد که کاربران بتوانند کارتخوان خود را همیشه همراه داشته و در هر زمانی از امکانات آن بهره مند شوند.

6- کارتخوان اندرویدی نیز جدیدترین تکنولوژی در حوزه پرداخت از طریق پایانه فروشگاهی می باشد. این پایانه دارای نمایشگر لمسی، دوربین، چاپگر، اسکنر دو بعدی، وای فای، بلوتوث، قابلیت اضافه نمودن کارت حافظه و نرم افزارهای مربوط به بستر سیستم عامل اندروید است که برای سازمان های و ارگان هایی از جمله شرکت های پخش، سازمان امدادی، رستوران ها، حمل و نقل، سرویس در محل مشتری و غیره قابل استفاده می باشد.

* درگاه پرداخت اینترنتی شرکت فن آوا کارت
شرکت فن آوا کارت با ارائه درگاه پرداخت سفارشی سازی شده به کاربران، بستری امن و راحتی را برای توسعه پرداخت الکترونیک برای تمامی کسب و کارها را فراهم ساخته است.
از ویژگی های اصلی درگاه پرداخت اینترنتی فن آوا کارت می توان به واریز مبلغ به چند حساب به صورت درصدی و همزمان، ارائه خدمات پشتیبانی فنی به پذیرندگان، ارائه اطلاعات مربوط به تراکنش ها، ارائه خدمات پرداخت به صورت تجمیعی و تسویه به صورت جزء به جزء، ارائه شناسه واریز کننده، ارائه سرویس استعلام لحظه ای، امکان دریافت گزارش های مالی و امکان ارسال اطلاعات تکمیلی در هر تراکنش اشاره نمود.

* سامانه خدمات الکترونیک شرکت فن آوا کارت
شرکت فن آوا کارت با ارائه کدهای USSD بر روی تلفن همراه شرایطی را فراهم ساخته است تا کاربران بدون نصب هیچ نوع نرم افزاری بر روی گوشی تلفن همراه، با وارد کردن کد #880* بتوانند به انواع مختلفی از خدمات بانکی و پرداخت از جمله مانده گیری، خرید شارژ و اینترنت، پرداخت قبوض و نیکوکاری دسترسی داشته باشند.
از ویژگی های اصلی این سامانه، امکان اضافه کردن منوهای مخصوص پذیرندگان به زیرکدهای سامانه، اختصاص زیرکد منحصر به فرد برای مشتریان و ارائه خدمات باشگاه مشتریان می باشد.

نویسنده: سعیده فتحی مغانلو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا