دیجیتالی شدن; درآمد هند را ۲ برابر می‌کند

موکش امبانی تاجر میلیاردر هندی پیش‌بینی می‌کند درآمد سرانه هند در دو دهه آینده به خاطر توسعه دیجیتال از سطح ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار فعلی بالاتر رفته و به ۵ هزار دلار برسد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، موکش امبانی، تاجر میلیاردر هندی عقیده دارد تغییر به سمت دیجیتالی شدن درآمدها را در کشور بالا برده و هند را تا 2040 تبدیل به سومین اقتصاد بزرگ دنیا می‌کند.

این سرمایه دار بانفوذ در بخش نفت و مخابرات گفت هند در مسیر تبدیل شدن به یک پیشرو در جامعه دیجیتال قرار دارد. فیسبوک شرکت بزرگ فناوری آمریکا یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاران خارجی در اقتصاد هند است، مخصوصاً در بخش دیجیتال شرکت ریلاینس اینداستریز متعلق به امبانی.

امبانی در یک جلسه آنلاین با مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک گفت:« من مطمئنم هند طی دو دهه آینده در بین 3 اقتصاد برتر دنیا قرار خواهد داشت». وی همچنین پیش‌بینی کرد درآمد سرانه هند به خاطر توسعه دیجیتال از سطح 1800 تا 2000 دلار فعلی بالاتر رفته و به 5 هزار دلار می رسد.

امبانی عقیده دارد به همراه زاکربرگ و با کمک پلتفرم جیو و واتساپ فیسبوک با صدها میلیون مشترک، این انتقال دیجیتال را میسر می‌کنند. وی می‌گوید این پلتفرم ها به همراه سیستم تازه تأسیس پرداخت واتساپ، ارتباط و تعامل دیجیتال ایجاد می‌کنند.

امبانی گفت:« همراه با این پلتفرم‌ها و تسهیلاتی که برای کسب و کارهای کوچک و مصرف‌کنندگان فراهم می‌کنیم، هند را به یک اقتصاد 5 تریلیون دلاری تبدیل و برابری را در کشور نهادینه می‌کنیم. در قاعده این هرم رشد برابر ثروت وجود خواهد داشت».

فیسبوک سالهاست سعی دارد واتساپ را به یک کسب و کار پر منفعت تبدیل و سیستم پرداخت این پیام رسان را در یکی از بزرگترین بازارهای خود عملیاتی کند. این شرکت بزرگ فناوری ماه گذشته مجوز این کار را از مقامات هند دریافت کرد و حالا زاکربرگ امیدوار است تسهیل پرداخت‌ها به نفع اقتصاد باشد.

فیس بوک با سایر شرکت‌های آمریکایی برای به دست آوردن بازار هند رقابت دارد. چند ماه پس از سرمایه‌گذاری 5.7 میلیارد دلاری فیسبوک برای 9.99 درصد از پلتفرم‌های جیو، گوگل اعلام کرد 4.5 میلیارد دلار در این شرکت سرمایه‌گذاری می‌کند. جف بزوس، مدیرعامل آمازون هم در آغاز 2020 اعلام کرد شرکتش قصد یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری برای دیجیتالی کردن کسب و کارهای کوچک و متوسط در هند را دارد.

منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا