عدم پذیرش FATF مشکلات را مضاعف می‌کند/ موافقت مجمع تشخیص مصلحت حتمی است

عدم پذیرش FATF مشکلات را مضاعف می‌کند/ موافقت مجمع تشخیص مصلحت حتمی است

نایب رئیس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: باید FATF پذیرفته شود و این اتفاق هم خواهد افتاد. تردید نکنید که مجمع تشخیص مصلحت نظام با این موضوع موافقت خواهد کرد.

به گزارش «نبض‌بانک»؛

هیبت‌الله اصولی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا اظهار داشت: همانطور که بسیاری از کشورها FATF را پذیرفته‌اند ایران نیز باید آن را بپذیرد. چراکه این موضوع تاثیر زیادی روی عوامل تولید، واردات و به خصوص صادرات دارد.

وی تصریح کرد: امروز صادرکنندگان با مشکلات زیادی مواجه هستند و از طرفی تعهد داده‌اند که ارز را برگردانند و از طرف دیگر هیچ تضمینی نیست که پول کالاهایی که به کشورهای دیگر صادر کرده‌اند را بتوانند وصول کنند. ایران باید وارد سیستم FATF شود و مشکلات داخلی و بین‌ المللی خود را حل کند.

وی افزود: باید FATF پذیرفته شود و این اتفاق هم خواهد افتاد. تردید نکنید که مجمع تشخیص مصلحت نظام با این موضوع موافقت خواهد کرد. تا به امروز هم اگر موافقت نکرده به نظر من اشتباه بوده است.

اصولی اضافه کرد: همه به دلایل مختلف دچار سرگردانی شده‌اند، کسانی که مایحتاج زندگی مردم را تهیه می‌کنند آتش به اختیار شده‌اند، هر کسی هر طور که دلش می‌خواهد کالا می‌فروشد. بسیاری نیز کالای خود را در ازای دلار می‌فروشند در حالی که شاید آن کالا ارتباطی با دلار نداشته باشد. بنابراین پذیرش FATF از طریق تاثیر مثبت روی روابط تجاری می‌تواند به معیشت مردم نیز کمک کند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی ایران در مورد وضعیت اقتصاد کشور در صورت پذیرفته نشدن FATF گفت: اگر همچنان با پذیرش FATF مخالفت شود، مشکلات امروز ما مضاعف خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: طرحی که برای صادرکننده‌ها گذاشته شده تا ارز خود را در مقابل ریال در اختیار واردکننده‌ها قرار دهند به نظر طرح اشتباهی است. چراکه شرکت‌های واردکننده‌ای که می‌توانند ارز صادرکننده را بخرند از قبل ارزی در خارج از کشور داشته‌اند که بتوانند کالاهایشان را ترخیص کنند. در نتیجه این یک کار مضاعف است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا