مایکرو استراتژی چیست؟

به گزارش «نبض‌بانک»؛

مایکرو استراتژی چیست؟مایکرو استراتژی MicroStrategy ، از بورس نزدک به‌زودی بیت کوین بیشتری خواهد خرید

در اوایل سال جاری، اخباری درباره‌ی مایکرو استراتژی MicroStrategy در سرتاسر جهان اعلام شد: اولین شرکت بزرگ بورس سهام ایالات ‌متحده مبلغ هنگفتی را در بیت کوین سرمایه‌گذاری کرد. این شرکت که سهام آن تحت نام MSTR در بازار بورس نزدک معامله می‌شود، مقدار زیادی بیت کوین به ارزش 250 میلیون دلار را از ذخایر نقدی خود خریداری کرد.

مایکرو استراتژی MicroStrategy ، از بورس نزدک به‌زودی بیت کوین بیشتری خواهد خرید

مدیرعامل شرکت مایکل جی سیلور، که زمانی نسبت به بیت کوین بسیار بدبین بود، در آن زمان گفت:

“این سرمایه‌گذاری نشان‌دهنده اعتقاد ما به این نکته است که بیت کوین، به‌عنوان رایج‌ترین ارز رمزنگاری‌شده در جهان، یک دارایی ارزشمند و قابل‌اعتماد برای ذخیره و یک سرمایه‌گذاری جذاب با پتانسیل رشد بلندمدتی، بسیار بیشتر از نگه‌داشتن پول نقد است.”

مایکرو استراتژی MicroStrategy ، از بورس نزدک به‌زودی بیت کوین بیشتری خواهد خرید
مایکرو استراتژی MicroStrategy ، از بورس نزدک به‌زودی بیت کوین بیشتری خواهد خرید

مدیر اجرایی مایکرو استراتژی MicroStrategy اضافه کرد که “بحران اقتصادی و درمان عمومی ناشی از COVID-19، اقدامات محرک مالی بی‌سابقه دولت (مانند بالا بردن نرخ تورم بدون رشد نرخ بهره) منجر به عدم اطمینان سیاسی و اقتصادی جهانی به بازارهای مالی سنتی شده است”، که همهٔ این عوامل ذخیرهٔ بیت کوین را منطقی می‌کند.

برخی تصور می‌کردند که مایکرو استراتژی MicroStrategy با قرار دادن سرمایه‌گذاری مبلغ زیادی در یک دارایی، شتاب‌زده عمل کرده است، خصوصاً که این سرمایه‌گذاری در بیت کوین بود.


 


 

اما، به نظر می‌رسد این شرکت دوباره قصد انجام این کار را دارد.

این شرکت فعلاً فقط نشان داده است که به دنبال افزودن سکه‌های بیشتر به مجموعه بیت کوین خود است و جزئیات واضحی از هدفش برای این کار فاش نشده است، اما شاید روند پرونده‌اش در سازمان بورس و اوراق بهادار امریکا کمی مسئله را روشن‌تر کند.

مایکرو استراتژی ممکن است بیت کوین بیشتری بخرد

پس از خرید 21454 بیت کوین در اوایل سال جاری که چیزی حدود 250 میلیون دلار برای این شرکت تمام شد، مدیریت مایکرو استراتژی MicroStrategy می خواهد این روند را ادامه دهد.

در پروندهٔ تشکیل‌شده توسط سازمان بورس و اوراق بهادار SEC دراین‌باره آمده است:

“طبق سیاست جدید، دارایی‌های قابل ذخیره در خزانه شرکت متشکل از (الف) وجه نقد: معادل وجه نقد و سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت (“دارایی‌های نقدی”) است که توسط شرکت بیش از نیاز سرمایه در گردشش نگه‌داری می‌شود و (ب) بیت کوین ذخیره شده: بیت کوین به‌عنوان دارایی اصلی ذخیره‌شده در خزانه به‌طور دائم، با توجه به شرایط بازار و نیازهای پیش‌بینی‌شده تجارت برای دارایی‌های نقدی، ازجمله فعالیت احتمالی خرید مجدد سهام در آینده، خدمت می‌کند. درنتیجه این سیاست جدید، دارایی بیت کوین مایکرو استراتژی MicroStrategy ممکن است فراتر از 250 میلیون دلار سرمایه‌گذاری باشد که شرکت در 11 اوت سال 2020 افشا کرد. “

شرکت‌های دیگر ممکن است از این اقدام پیروی کنند

انتظار می‌رود شرکت‌های دیگر از این اقدام مایکرو استراتژی MicroStrategy پیروی کنند. جف دورمن که وال‌استریت را برای کار با Arca ترک کرد، اخیراً اظهار داشت که اقدام MSTR احتمالاً باعث خواهد شد تا سایر شرکت‌ها بیت کوین را به‌عنوان سرمایه‌گذاری برای ترازنامه خود در نظر بگیرند:

“همهٔ گروه‌های مالی شرکت‌های بزرگ دیگر 10٪ افزایش قیمت سهام مایکرو استراتژی MicroStrategy را مشاهده کردند. […] رشد در سهام مایکرو استراتژی با اعلام موقعیت “نقدی” بیت کوین ، سایر گروه‌های CorpFin را ترغیب می‌کند تا این موضوع را بررسی کنند. “

با عوامل کلان جلوگیری از نگهداری پول نقد، تبدیل گسترده پول نقد به بیت کوین و سایر سرمایه‌گذاری‌ها می‌تواند در ماه‌ها و سال‌های آینده امکان‌پذیر باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا