باج خواهی ۲.۸ میلیون دلاری هکر نکسوس

به گزارش «نبض‌بانک»؛

پس از سرقت ۸ میلیون دلار از بنیانگذار پروژه «DeFi Nexus Mutual»، مهاجم ۲.۸ میلیون دلار اتریوم درخواست کرده است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کریپتو پوتیتو، مهاجمی که بیش از ۸ میلیون دلار «NXM» از بنیانگذار «Nexus Mutual» ربود، ۲.۸ میلیون دلار اتریوم درخواست کرده است تا تخلیه و فروش منابع مالی را متوقف کند.

به همین ترتیب، به نظر می رسد که او پیشنهاد ۳۰۰ هزار دلاری «هیو کارپ» را رد کرده است.

دو روز قبل سکه نیوز طی گزارشی اعلام کرد، یک عامل ناشناخته بیش از ۸ میلیون دلار توکن «NXM» را از هیو کارپ، بنیانگذار و ارائه دهنده محبوب «DeFi insurance» به نام «Nexus Mutual» تخلیه کرده است.(مطلب قبلی را می توانید اینجا بخوانید)

گفته می شود مهاجم با دسترسی از راه دور به رایانه خود و اصلاح برنامه افزودنی «MetaMask»، کارپ را فریب داده است.

بنابراین، او موفق شد کارپ را فریب دهد تا معامله دیگری را امضا کند که همه وجوه را به آدرس هکر منتقل می کرد.

قربانی حمله را به عنوان «یک ترفند خوب» اعلام کرد و پیشنهاد کرد اگر مجرم همه NXM را پس دهد، مبلغ ۳۰۰ هزار دلار به او می دهد.

با این حال، به نظر می رسد مهاجم پیشنهاد کارپ را رد کرده است. شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین «Scorechain» در نتیجه ردیابی اعلام کرد که مقداری از وجوه سرقتی پیش از این که به اتریوم مخدوش، بیت کوین مخدوش و یا «NXM» مخدوش (wNXM) تبدیل شود، به بیت کوین تبدیل شده است.

این شرکت نتیجه گرفت که هکر نیمی از بودجه را نقد کرده و ۱۴۷ بیت کوین دارد. با این حال، Scorechain همچنین اعلام کرد که هکر هنگام انتقال وجوه باید فرآیند شناخت مشتری شما (KYC) را طی کند، به این معنی که هویت وی باید در برخی از سیستم عامل ها ثبت شده باشد.

درخواست جدید هکر نشانه ای دیگر مبنی بر رد پیشنهاد ارائه شده است. او معامله ای را به آدرس شناخته شده کارپ ارسال کرد و از او درخواست ۴۵۰۰ اتریوم کرد تا از تبدیل و فروش «wNXM» دزدیده شده و صرف نظر کند. این درخواست با توجه به قیمت کنونی اتریوم تقریبا ۲.۸ میلیون دلار ارزش دارد.

با این حال، کارپ در حساب توییتر خود توضیح داد که آدرس ارائه شده توسط مهاجم در واقع متعلق به بنیاد «Nexus» است. علاوه بر این، وی خاطرنشان کرد که به این تعداد اتریوم ندارد.

شایان ذکر است که ارزش «NXM» پس از این حمله تقریبا ۳۰ درصد کاهش یافته است. ظاهرا مهاجم با توجه به این کاهش ارزش گفته است تا زمانی که دارایی ارزش خود را بازیابد، توکن های بیشتری را به فروش نمی رساند.

مهاجمی که بیش از ۸ میلیون دلار «NXM» از بنیانگذار «Nexus Mutual» ربود، ۲.۸ میلیون دلار اتریوم درخواست کرده است تا تخلیه و فروش منابع مالی را متوقف کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا