بررسی عملکرد پنج ساله بانک سینا

به گزارش «نبض بانک»؛ این بانک ها علیرغم‌ تحمل فشارهای سنگین همواره با در نظر گرفتن منافع و مصالح کشور بر مدار قانون و بصورت حرفه ای به فعالیت خود ادامه دادند. از جمله این بانکها که همواره بصورت حرفه ای و قانونمند و براساس سیاست های بانک مرکزی و  اقتصاد کلان حرکت کرده بانک سینا است.

این بانک در سال هایی که بسیاری از بانک ها وارد رقابت های ناسالم در جذب منابع با نرخ شکنی شدند همواره از این رقابت ها به دور بود و در مسیر منظم و با کمترین نوسان به فعالیت خود ادامه داد.
بانک سینا از سال ۹۴ تا ۹۸ با حفظ درآمدهای مشاع و غیر مشاع و همچنین افزایش مجموع درآمدها با تداوم روند موفقیت خود، در گزارش پایانی سال مالی ۹۵-۹۴ برای هر سهم ۱۴۲ ریال سود شناسایی کرد و سود انباشته شرکت ۱۲۱ میلیارد تومان ثبت شد و سود خالص آن ۱۴۲ میلیارد تومان اعلام شد که نسبت به سال قبل از آن کاهش داشت.
Sina Bank - Wikipedia
این بانک خصوصی در سال ۹۶ که بسیاری از بانک ها زیانده بودند همچنان سودآور بود اگر چه نسبت به سال قبل از آن با کاهش یک درصدی مجموع درآمدها روبرو شده بود‌ و سود خالص آن به ۷۰ میلیارد تومان کاهش یافت و همچنین برای هر سهم ۷۰ ریال سود شناسایی کرد.
بانک سینا  توانست در سال ۹۷_۹۶ مجموع درآمدهای خود را ۲۷ درصد افزایش دهد که نتیجه آن شناسایی ۱۲۳ میلیارد تومان سود خالص بود و افزایش ۲۱۵ درصدی سود انباشته، و برای هر سهم ۱۲۲ ریال سود شناسایی کرد.
 این بانک که بصورت منظم گزارشات فعالیت های خود را در سامانه کدال منتشر می کند در سال ۹۸_۹۷ با افزایش 53 درصدی درآمدها، همچنین کنترل هزینه ها و البته با کاهش رقابت های ناسالم در نظام بانکی، توانست سیر صعودی خود را شتاب دهد و سود خالص تحقق یافته را با جهش ۳۴۷ درصدی به ۱۷۲ میلیارد تومان برساند. این بانک همچنین سود انباشته را ۵۱۰ درصد افزایش داد و برای هر سهم  ۱۷۲ ریال سود شناسایی کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا