واکنش سکه‌ودلار به چکاندن ماشه برجام/ میان‌داری بازارساز در بازار ارز

واکنش سکه‌ودلار به چکاندن ماشه برجام/ میان‌داری بازارساز در بازار ارز

اقتصادنیوز : امروز بازارساز در بازار حضور فعالی داشت به طوری که در برخی مقاطع قیمت صرافی ملی از قیمت بازار پیشی گرفت. در سوی دیگر حباب سکه نیز بزرگ‌تر شد.

به گزارش اقتصادنیوز، امروز هم بازارساز ارزی و هم بازار ارز گوش‌به‌زنگ ماشه برجام بودند، بازارساز از طریق صرافی ملی قیمت‌ها را در دامنه‌ای تعیین کرد تا کمترین فرصت برای آربیتراژ قیمتی فراهم آید.

در همان ابتدای کار قیمت بازگشایی در صرافی ملی 300 تومان بیشتر از روز قبل بود، تاکتیکی که نشان می‌داد بازارساز به دنبال مدیریت نوسان قیمت است. زیرا از نگاه برخی معامله‌گران سطح 26 هزار و 600 تومان در بازار سطح مقاومتی معرفی ‌شده بود اما بازار ساز با عبور از آن نشان داد به جای توجه به دامنه‌های قیمتی به دامنه‌های نوسان توجه دارد. قیمت دلار صرافی ملی از صبح امروز 1.7 درصد و نسبت به روز گذشته 2.9 درصد افزایش یافت.

در سوی دیگر بازار نرخ درهم با 7 هزار و 400 تومان آغاز به کار کرد. این نرخ به معنی آن بود که قیمت دلار بر اساس این نرخ درهم بیش از 27 هزار تومان ارزش داشت، اما قیمت دلار بازار در محدوده 26 هزار و 750 تومان باز شد.

هر چه اما زمان جلوتر رفت قیمت‌ها در بازار افزایش یافت و در زمان‌هایی که قیمت صرافی ملی از بازار سبقت گرفت در نیمه‌ی روز صرافی ملی قیمت را وارد کانال 27 هزار تومان کرد. در آن زمان قیمت در صرافی ملی در حالی 27 هزار 200 تومان تعیین شده بود که در بازار زیر این قیمت داد و ستد جریان داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا