صنعت رمزارزها; ادامه تغییر رویکرد نهاد‌های مالی بزرگ

به گزارش «نبض‌بانک»؛

شرکت خدمات مالی آمریکن‌اکسپرس نیز با همکاری یک پلت‌فرم رمزارزی به نام فالکون‌اکس سرمایه‌گذاری در بازار رمزارز را آغاز کرد

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، آمریکن اکسپرس(American Express) یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خدمات مالی آمریکا، به واسطه‌ی سرمایه‌گذاری در یک پلت‌فرم مبادله‌ی رمزارز سازمانی به نام فالکون‌اکس(FalconX) توانسته به دنیای رمزارزها وارد شود. بخش سرمایه‌گذاری این شرکت خدمات مالی که این وظیفه را برعهده داشته است، تا به این لحظه از میزان سرمایه‌گذاری و نوع رمزارزهای خریداری شده هیچ اطلاعاتی منتشر نکرده است.

طبق بیانیه‌ی مطبوعاتی رسمی منتشر شده توسط برخی مقامات پلت‌فرم فالکون‌اکس، شرکت خدمات مالی آمریکن اکسپرس در حال برنامه‌ریزی بلند مدت جهت کشف و بهره‌وری از فرصت‌های بالقوه‌ی صنعت رمزارزها جهت ارائه‌ی خدمات مربوطه به مشتریان خود است. شایان ذکر است که شرکت فالکون‌اکس یک پلت‌فرم معاملات دارایی‌های دیجیتال است که بر روی سرمایه‌گذاران سازمانی و ارائه‌ی خدمات کلان تمرکز دارد.

آمریکن‌اکسپرس یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های خدمات مالی آمریکاست که در سال ۱۸۵۰ تاسیس شد و دفتر مرکز آن در نیویورک واقع شده است. سرمایه‌ی در حال گردش این شرکت هم اکنون چیزی بالغ بر ۹۵ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

افزایش تقاضا عامل اصلی سرمایه‌گذاری آمریکن‌اکسپرسآم

آمریکن‌اکسپرس اخیراً برای رسیدگی و پاسخ به افزایش تقاضا در زمینه‌ی دارایی‌های دیجیتال، تلاش می‌کند تا با همکاری چندین شرکت و پلت‌فرم مختلف از جمله فالکون‌اکس در این مسیر قدم برداشته و از بازار در حال تکامل رمزارزها عقب نماند.

آقای هارشول سانگی(Harshul Sanghi) مدیر ارشد بخش سرمایه‌گذاری شرکت آمریکن‌اکسپرس در رابطه با این سرمایه‌گذاری بلند مدت اعلام نموده که «شرکت فالکون‌اکس از طریق یک پلت‌فرم معرفی و قیمت‌گذاری دارایی‌های دیجیتال جامع می‌تواند در مسیر ساده‌سازی فضای پیچیده‌ی دارایی‌های دیجیتال به طور فزاینده‌ای به ما کمک کند. سرمایه‌گذاری آمریکن‌اکسپرس در استارت‌آپ‌های کوچک راهی برای درک بهتر بخش‌های در حال ظهور است، بخش‌هایی از جمله اکوسیستم خدمات پرداخت. ما مفتخریم که از فالکون‌اکس پشتیبانی می‌کنیم، زیرا این شرکت همچنان در زمینه‌ی ایجاد نوآوری در فضای دیجیتال به ویژه دارایی‌های رمزارزی ادامه می‌دهد».

سازمانی‌های مالی هجوم آورده‌اند

علاوه بر شروع سرمایه‌گذاری شرکت خدمات مالی آمریکن‌اکسپرس، مقامات فالکون‌اکس از افزایش چشم‌گیر مشتریان سازمانی و سطح درآمد خبر داده است. این شرکت اعلام نموده که مدیران بخش سرمایه‌گذاری شرکت‌ها و نهاد‌های بزرگ اکنون رمزارزها را به عنوان یک محافظ در برابر تورم دارایی‌های سنتی توصیف می‌کنند.

شرکت فالکون‌اکس اوایل سال جاری توانست برای گسترش خدمات تجارت رمزارز خود حدود ۱۷ میلیون دلار  کمک مالی از شرکت‌های مختلف جمع‌آوری کند.

آقای راغو یارلاگادا(Raghu Yarlagadda) مدیرعامل و بنیانگذار شرکت فالکون‌اکس در بیانیه‌ای توضیح داد که «ما شاهد افزایش علاقه‌ی مدیران بخش دارایی‌های سنتی به صنعت رمزارزها هستیم، افراد بالا رتبه‌ای که دارایی‌های رمزارزی را به عنوان یک محافظ جهت مقابله با تورم توصیف می‌کنند. این تورم ناشی از کانالیزه شدن سرمایه توسط سیاست‌گذاران اقتصاد کلان است. همانطور که فالکون‌اکس سرمایه‌گذاری در زمینه‌ی دارایی‌های رمزارزی را گسترش می‌دهد، برای ما بسیار خوشحال کننده است که بخش سرمایه‌گذاری شرکت آمریکن‌اکسپرس نیز به ما محلق می‌شود».

منبع: کوینیت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا