تبدیل استیبل کوین های جهانی به اندوخته ارزی

به گزارش «نبض‌بانک»؛

صندوق بین المللی پول در گزارش جدید خود اشاره می کند استیبل کوین های مطرح ممکن است در آینده به عنوان ارزهای ذخیره بین المللی ظهور کنند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین دسک، گزارش جدید صندوق بین المللی پول با عنوان« ارزی ذخیره ای در یک سیستم پولی بین المللی در حال تحول» تغییرات در سیستم پولی جهان و عواملی را بررسی کرده که احتمالا برنقش دلار به عنوان ارز ذخیره ای برتر تاثیر می گذارند. این عوامل شامل سیستم های جدید پرداخت و ارزهای دیجیتال هستند.

این تحقیق در پایان به این نتیجه رسید که وضعیت دلار در حال حاضر ایمن است اما چشم انداز ارزهای ذخیره ای درحال تغییر است.

مولفان این پژوهش معتقدند ارزهای دیجیتال احتمالا به عنوان ارزهای بین المللی مهم ظهور می کنند. همچنین امکان دارد لیبرا/دیم(ارز مجازی فیس بوک) احتمالا نخستین نمونه از یک استیبل کوین جهانی باشد.

استیبل کوین های جهانی(GSC) نیازمند پشتیبانی ذخایر ارزی فیات نخواهند بود و می توانند  خود به تنهایی وضعیت  ارز ذخیره ای خود را به دست آورند. علاوه برآن مولفان معتقدند بیش از یک استیبل کوین جهانی به  نوعی از دارایی های ذخیره شده، تبدیل شوند.

در پژوهش صندوق بین المللی پول به این نظریه اشاره شده تمایز رقابت ارزهای دیجیتال به جای آنکه توسط عوامل اقتصاد کلان تعیین شود، در خطوط شبکه و به وسیله کاربران متمایز می شود.

هرچند ارز دیجیتال برخلاف پول رایج کشورها، حد و مرزی ندارد اما ساختارهای قانونگذار مختلف احتمالا فرآیند  بخش بندی آن را گسترده می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا