خسارت ۸ میلیون دلاری حمله وام سریع به پروتکل جدید DeFi

به گزارش «نبض‌بانک»؛

یک حمله وام سریع در پروتکل  Warp Finance به سرقت حداکثر ۸ میلیون دلار دارایی دیجیتال منجر شده است.

به گزارش سکه نیوز به نقل ازکوین تلگراف، یک پروتکل وامدهی DeFi(دیفای) به نام  Warp Finance با یک حمله وام سریع روبرو شده که در نتیجه آن حدود ۸ میلیون دلار دارایی دیجیتال سرقت شده است.

طبق گزارش ها، هکر پشت این حمله بین یک تا ۸ میلیون دلار درآمد کسب کرده است. این درحالی است که در این اواخر مجموعه ای حملات وام سریع گزارش شده که از ضعف های موجود در این پروتکل سواستفاده می کنند.

پروتکل Warp Finance یک پلتفرم جدید دیفای است که در اوایل نوامبر معرفی شد و به کاربران اجازه می دهد توکن های تامین کننده نقدینگی(LP)را از دیگر پروتکل های ذخیره کنند و درمقابل وام استیبل کوین دریافت کنند.

توئیتر Warp Finance به جزییاتی دراین باره اشاره نکرده و فقط یک پیام در این خصوص وجود دارد. در این پیام آمده است: «ما مشغول بررسی وام های استیبل کوین غیرمتعارفی هستیم که در ساعت اخیر ثبت شده اند. توصیه می کنیم تا زمانیکه  درباره این موارد شفاف سازی نشده هیچ گونه استیبل کوینی ذخیره نکنید»

از سوی دیگر یکی از کاربران به این توئیت واکنش نشان داد و ادعا کرد ۴۰ هزار DAI از دست داده است. در این پیام آمده است: «خواهش می کنم به من کمک کنید. این نخستین باری است که از دیفای استفاده می کنم. حدود ۴۰ هزار DAI سرمایه گذاری کردم. این تمام پس انداز من است. بدون آن نمی توانم زندگی کنم»

هرچند هکرها مشغول بررسی تراکنش های خاصی هستند. اما امیلیانو بوناسی، یکی از بنیانگذاران صرافی مارکت نسبت به اتفاقات واکنش نشان داد و نوشت: این دومین حمله است که طی آن از چند حمله نقدینگی سریع استفاده می کند.

حمله وام سریع زمانی اتفاق می افتد که وثیقه رمزارزی قرض گرفته می شود و در همان تراکنش بازپرداخت می شود.  حسابرسی های قرارداد هوشمند لزوما در برابر آنها مقاومت نمیکنند زیرا در حمله های مذکور از طراحی سیستم سواستفاده می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا