چگونه طعمه کلاهبرداری اینترنتی واکسن کرونا نشویم؟

کلاهبرداری های اینترنتی مربوط به واکسن کرونا طی ماه گذشته افزایش چشمگیری داشته و طبق تحقیقات جدید شرکت «چک پوینت»، انواع واکسن ها و داروهای تقلبی کرونا در «دارک وب» یا بازار سیاه اینترنتی ارائه می شود.

به گزارش «نبض‌بانک»؛ کلاهبرداری های اینترنتی مربوط به واکسن کرونا طی ماه گذشته افزایش چشمگیری داشته و طبق تحقیقات جدید شرکت «چک پوینت»، انواع واکسن ها و داروهای تقلبی کرونا در «دارک وب» یا بازار سیاه اینترنتی ارائه می شود.

در همین حال تعداد دامنه های اینترنتی مربوط به واکسن کووید نیز به موازات اخبار نتایج موفقیت آمیز در آزمایشات بالینی به طور تصاعدی رشد کرده است.
در این گزارش نکاتی درباره کلاهبرداری های اینترنتی مربوط به این واکسن تقدیم می شود:

تبلیغات واکسن کرونا روی اینترنت

تبلیغات متقلبانه و تحریک آمیزی در مورد واکسن کرونا بر روی اینترنت به چشم می خورد که از جمله آنها می توان به عبارت زیر اشاره کرد:
– واکسن ویروس کرونا با قیمت 250 دلار موجود است.
– خداحافظی با کووید 19 با داروی «کلروکین فسفات»
– سریع خرید کنید. واکسن ویروس کرونا در حال تمام شدن است.
پرداخت ها از طریق بیت کوین پذیرفته می شوند.
ظاهراً همه فروشندگان پرداخت ها را از طریق بیت کوین قبول می کنند چرا که احتمال ردیابی آنها را به حداقل می رساند.
یکی از فروشندگان واکسن کووید 19 را به قیمت 300 دلار به فروش رسانده و ادعا می کند که 14 دوز از آن لازم است.
طبق گزارشی، یکی از فروشندگان بر روی اینترنت واکسن نامشخص کووید 19 را به قیمت حدود 300 دلار به فروش گذاشته و ادعا می کند که 14 دوز از آن لازم است. این توصیه با اعلامیه های رسمی در خصوص نحوه مصرف واکسن های کووید مغایرت دارد.

ادعای تحویل واکسن از انگلیس، آمریکا و اسپانیا

فروشندگان ادعا می کنند که موجودی واکسن های معتبر و تأیید شده محصول تولیدکنندگان پیشروی واکسن را در اختیار دارند. این فروشندگان مدعی هستند که تحویل کالا از انگلیس، آمریکا و اسپانیا انجام می شود.
کلاهبرداری واکسن کرونا

سواستفاده از طریق واتس اپ و تلگرام

این فروشندگان واکسن از طریق تماس واتس اپ و تلگرام با مشتریان خود ارتباط برقرار می کنند تا از ردیابی آنها جلوگیری شود.
موضوع ایمیل خطرناک: “واکسن کووید فایزر، 11 نکته ای که باید بدانید”
ایمیل هایی با این موضوع به زبان انگلیسی و اسپانیایی کاربران را هدف قرار داده اند. آنها فایل اجرایی مخربی با عنوان «خلاصه کوتاهی از واکسن کووید 19» را به سیستم های کاربر تزریق می کنند که به عنوان بدافزار «Agent Tesla» شناخته می شود. این بدافزار یک RAT پیشرفته است که به عنوان یک keyblogger و سارق اطلاعات عمل کرده و قادر به نظارت و جمع آوری اطلاعات ورودی صفحه کلید قربانی، کلیپ بورد سیستم، گرفتن عکس از صفحه و انتقال غیرمجاز اطلاعات هویتی متعلق به انواع نرم افزارهای نصب شده بر روی دستگاه قربانی (از جمله ایمیل کلاینت گوگل کروم، موزیلا فایرفاکس و مایکروسافت اوت لوک) است.

ایمیل های «خطرناک» با موضوع اخبار مربوط به واکسن

ایمیل های حاوی اخبار مربوط به واکسن نیز رو به افزایش است. این ایمیل ها فایل های مخرب .EXE با نام «Download_Covid 19 New approved vaccines.23.07.2020.exe» را ارائه می دهند که با کلیک بر روی آنها یک جاسوس افزار InfoStealer (سرقت کننده اطلاعات) نصب می شود که می تواند اطلاعاتی مانند رمزهای ورد و پسورد را جمع آوری کند.

افزایش چشمگیر دامنه های اینترنتی مرتبط با واکسن کووید 19 در ماه نوامبر

از ماه نوامبر تاکنون، تعداد دامنه های اینترنتی مربوط به واکسن به شدت افزایش یافته است. اخبار مثبت ماه نوامبر پیرامون آزمایشات واکسن و دسترسی قریب القوع به آن منجر به افزایش دامنه های جدید وب مرتبط با کووید 19 یا واکسن های ثبت شده گردیده است.
طبق اطلاعات چک پوینت، ابتدای ماه نوامبر 1062 دامنه جدید تأسیس شده که حاوی کلمه «واکسن» در نام خود هستند و از این بین 400 دامنه نیز حاوی کلمه «کووید» یا «کرونا» هستند.
منبع:عصرآی سی تی / gadgetsnow

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا