قالیباف:آنچه به نفع معیشت مردم نیست را به دیوار می‌کوبیم

آنچه به نفع معیشت مردم نیست را به دیوار می‌کوبیم/ طرح حمایت معیشتی با همکاری دولت و مجلس به سرانجام رسید

رئیس مجلس با اشاره به اجرای طرح حمایت معیشتی با همراهی دولت گفت: حل مشکلات معیشتی مردم را در اولویت می‌دانیم و معتقدیم که نمی‌توان باری از روی دوش مردم برداشت، مگر با هماهنگی و اتحاد.

آنچه به نفع معیشت مردم نیست را به دیوار می‌کوبیم/ طرح حمایت معیشتی با همکاری دولت و مجلس به سرانجام رسید

به گزارش «نبض‌بانک»؛

، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه 30 آذر 99) با تبریک ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، گفت: پرستاران عزیز ما با کمترین امکانات بیشترین افتخارات را به ارمغان آوردند، جان ده‌ها هزار نفر از هموطنان را نجات دادند و خطر را به جان خریدند تا بقیه آسیب کمتری ببیند.

رئیس مجلس اظهار داشت: فداکاری پرستاران قهرمان ما در تاریخ این سرزمین ماندگار خواهد شد و بی‌گمان نسل‌های بعد نیز روایت مجاهدت و ایثار پرستاران را برای فرزندان خود تعریف می‌کنند.

وی ادامه داد: شما قهرمانان سرزمین ما هستید و همه ما به شما افتخار می‌کنیم. مطمئن باشید که شما را در میدان خطر تنها نخواهیم گذاشت و تمام نمایندگان مجلس شورای اسلامی خود را موظف می‌دانند تا از همه ظرفیت‌های مجلس برای پیگیری مطالبات شما، قهرمانان بی‌نام و نشان بهره گیرند.

قالیباف اضافه کرد: یاد و خاطره بیش از یک صد شهید مدافع سلامت از میان پرستاران را گرامی می‌داریم و قدردان قهرمان‌های سفیدپوش خود در جای‌ جای ایران عزیزمان هستیم.

* با اتحاد دولت و مجلس باری از دوش مردم بر می‌داریم 

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تأکید اخیر رهبر معظم انقلاب بر همکاری قوا با یکدیگر و حفظ اتحاد ملی به نفع مردم را چراغ راه خود در مجلس می‌دانیم. رهبر انقلاب فرمودند که خواست مردم واحد است و کسی از میان مسؤولان نباید این صدای واحد را دچار خدشه کند.

وی افزود: حل مشکلات معیشتی مردم را در اولویت می‌دانیم و معتقدیم که نمی‌توان باری از روی دوش مردم برداشت، مگر با هماهنگی و اتحاد.

قالیباف خاطرنشان کرد: میان همه مسؤولان باید یک اصل مشترک باشد و آن هم نفع مردم است، آنچه به نفع مردم نیست و به معیشت و منزلت اجتماعی آنها آسیب می‌زند را به دیوار می‌کوبیم و آنچه که به مصلحت آنهاست از زبان هر کسی گفته شود و با قلم هر کسی نوشته شود روی چشم می‌گذاریم و تلاش خواهیم کرد تا ریل‌گذاری و هدایت‌گری صحیح و با هماهنگی و همکاری با دولت، کشور را به سمت حل مشکلات مردم سوق دهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طرح حمایت معیشتی از مردم نمونه‌ مناسبی است که با همکاری و هماهنگی دولت محترم به نتیجه رسید. به مردم قول داده بودیم که نگذاریم سفره آنها کوچک‌تر شود. تلاش کردیم تا کمتر شرمسار پدرانی باشیم که شرمنده فرزندانشان شده‌اند. مطمئن باشید که مردم را در میانه مشکلات اقتصادی تنها نخواهیم گذاشت.

* باید دقیق ترین برآوردها در بودجه 1400 لحاظ شود

وی افزود: نکته دیگر مربوط به مهم‌ترین دستور کار پیش روی مجلس یعنی لایحه بودجه 1400 است، بودجه در نگاه مجلس تأثیر گذارترین سند حکمرانی است که مستقیما مسیر پیشرفت یا عقب‌ماندگی کشورها را رقم خواهد زد. باید دقیق‌ترین و کارشناسی‌شده‌ترین برآوردها در بودجه لحاظ شود تا نقشه راه کشور مسیری در جهت منافع مردم طی کند.

قالیباف خاطرنشان کرد: در خصوص لایحه بودجه 1400 در مجلس شورای اسلامی چه در کمیسیون‌ها، چه در مرکز پژوهش‌ها، چه در دیوان محاسبات و چه در جلسات متعدد کارشناسی با اقتصادانان بررسی‌های لازم صورت گرفته است. دیوان محاسبات نیز گزارش تفریغ بودجه را به هنگام آماده کرده است. گزارش تفریغ بودجه کارنامه انضباط مالی دولت است. گزارش تفریغ بودجه در گذشته به گزارش اداری و کم‌اثر تبدیل شده بود، اما ما برای اولین بار توانستیم آسیب‌های بودجه سال 98 را در بررسی لایحه بودجه 1400 مدنظر قرار دهیم.

* اصلاح ساختار بودجه مثل نان شب برای سیاستگذار ما واجب است

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امیدواریم با توجه به هماهنگی‌های انجام شده با دولت و سازمان برنامه و بودجه برای اصلاح لایحه بودجه نهایت همکاری را به عمل آورند. اصلاح ساختار بودجه حتی در حداقلی‌ترین صورت‌ آن مثل نان شب برای سیاست‌گذار ما واجب است.

وی افزود: ارقام بودجه را در اصلاحات اساسی مجلس واقعی خواهیم کرد و مجوز اخیر رهبر انقلاب گامی بلند در  جهت واقعی کردن ارقام بودجه و پرهیز از هر گونه برآورد غیرواقعی است. تلاش خواهیم کرد تا در همین مسیر بند به بند لایحه را با اصلاحات اساسی به شیوه‌ای که به نفع معیشت مردم و کشور عزیزمان باشد بررسی کنیم تا نقشی در برداشتن بار گرانی و تبعیض و بی‌عدالتی و فقر از روی دوش مردم ایفا کنیم.

قالیباف خاطرنشان کرد: در این مسیر بیشترین عایدی زمانی نصیب مردم خواهد شد که مجلس و دولت بررسی کارشناسی را اولویت کار خود بدانند و به خاطر منافع مردم و کشور در هماهنگی با یکدیگر عمل کنند. ان‌شاءالله با تصویب نهایی بودجه 1400 به شیوه‌ای واقع‌بینانه و کارشناسی‌شده مجلس به وظیفه خود برای ریل‌گذاری مسیر پیش روی دولت به نفع مردم و کشور عمل خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا