فروش اجباری کالا همراه با هر کالای دیگر تخلف است

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان:

فروش اجباری کالا همراه با هر کالای دیگر تخلف است

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان گفت: فروش اجباری هر کالایی با کالای دیگر تخلف و خلاف قانون است، لذا باید رفتار همه عوامل فروش و توزیع کنندگان و نمایندگی های عرضه مورد رصد قرار گیرد.

 

به گزارش «نبض‌بانک»؛ به نقل از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، با توجه به اخبار و گزارشات واصله در مورد نحوه توزیع روغن خوراکی، جلسه‌ای به ریاست معاون وزیر و رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان و با حضور نمایندگان شرکت‌های تولیدی و پخش برگزار و در زمینه فروش اجباری روغن نباتی به همراه سایر محصولات بحث و بر تخلف بودن این موضوع تاکید شد.

در ابتدای این جلسه عباس تابش، با تشریح توزیع قانونمند و انتظار رفتار شبکه توزیع به خصوص در توزیع روغن به ضرورت کنترل تمام عوامل توزیعی تاکید و نتیجه مورد انتظار را از تولید کنندگان و عوامل پخش طلب کردند.

رئیس سازمان حمایت در ادامه اظهار داشت: فروش اجباری هر کالایی با کالای دیگر تخلف و خلاف قانون است. لذا باید رفتار همه عوامل فروش و توزیع کنندگان و نمایندگی‌های عرضه مورد رصد قرار گرفته و از انجام تخلف موضوعی به خصوص عرضه خارج از شبکه و گران فروشی جلوگیری شود. بدیهی است مسئولیت عملکرد کلیه ویزیتورها و عوامل پخش با واحدهای اصلی بوده و حتماً می‌بایست کنترل‌های لازم در این خصوص توسط این شرکت‌ها صورت گیرد.

وی ضمن بیان روند نظارت و بازرسی‌های انجام شده بر حسن توزیع روغن خوراکی شرکت‌های پخش و توزیع کنندگان مواد غذایی و پرونده‌های تخلفاتی متشکله در خصوص توزیع خارج از شبکه روغن خوراکی، تاکید کرد: مطابق دستورالعمل ابلاغ شده این سازمان، سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان و بازرسان اصناف موظفند، ضمن برنامه ریزی مناسب و انجام بازرسی‌های موردی و مستمر، اقدامات نظارتی و بازرسی خود را بر چگونگی فروش و توزیع روغن خوراکی متمرکز کنند.

تابش خاطر نشان کرد: اقدامات نظارتی برای اقلام یارانه‌ای و کالاهای اساسی همچنان با جدیت و با استفاده از توان و ظرفیت تمامی دستگاه‌های نظارتی در حال پیگیری بوده و تاکنون پرونده‌هایی نیز برای متخلفان تشکیل شده است اما انتظار داریم با خود کنترلی شبکه فروش، شاهد بروز تخلفاتی از این قبیل نباشیم.

تابش اضافه کرد: همکاران ما در واحدهای صنعت معدن و تجارت موظفند کماکان با نظارت لازم، با فروش اجباری کالاها همراه با روغن نباتی یا هر کالای دیگری به شدت مقابله و در صورت مشاهده تخلفات، برخورد قانونی کنند و مردم می‌توانند تخلفات مشاهده شده را از طریق تلفن ۱۲۴ سازمان حمایت و سازمان‌های صمت استان‌ها گزارش کنند.

در ادامه این جلسه، شرکت‌های تولیدی و پخش روغن خوراکی با تقبیح هر گونه تخلف از جمله تخلف فروش اجباری اظهار داشتند که کارخانجات روغن نباتی هیچ نقشی در فروش اجباری سایر کالاها همراه با روغن نباتی نداشته و فرایند فروش روغن نباتی در شبکه توزیع مطابق ضوابط انجام می‌شود اما بعضاً تخلفاتی از سوی برخی عوامل فروش صورت می‌پذیرد که بایستی با آن برخورد شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا