شروع مجدد برخورد با پوشاک قاچاق

شروع مجدد برخورد با پوشاک قاچاق

یک مقام مسئول درباره شروع مجدد برخوردها از ۱۵ آذرماه در تهران گفت: تیم‌های مقابله‌ای ما تشکیل شده و برخوردها را آغاز کردیم و در تهران هم برخورد جدی خواهیم داشت.

به گزارش ایلنا و به نقل از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، یاسر سوادکوهی، مدیرکل دفتر هماهنگی امور مقابله و رصد جریان مالی قاچاق ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، درباره طرح برخورد با پوشاک قاچاق گفت: در سال ۹۷ طرح پوشاک مبتنی بر شناسه کالا و رهگیری را انجام دادیم. در فاز اول به دلیل این که نیاز بود سامانه مربوطه تکمیل شود، برندهایی مانند نایک و آدیداس که قاچاق محرز محسوب می‌شدند از سطح شهر جمع آوری شد.

سوادکوهی در خصوص تداوم طرح مبارزه با پوشاک قاچاق اظهار کرد: برخلاف آنچه می‌گویند که ستاد مبارزه با قاچاق طرح مبارزه با برندهای محرز قاچاق پوشاک را آبان ماه سال گذشته متوقف کرده است، گزارش‌هایی داریم که در زمان کرونا و در استان‌های مختلف با فروشگاه‌هایی که برند قاچاق می‌فروختند، برخورد لازم انجام شده و در تهران هم چند مرکز تعطیل شدند.

وی افزود: طرح‌های ما به دلیل هدف‌گذاری‌هایی که کردیم، استمرار دارد. برخی اوقات شرایطی پیش می‌آید که کار را دچار مشکل می‌کند. در حال حاضر خیلی از مال‌های تهران نیمه تعطیل هستند بنابراین فعالیتی ندارند که بخواهیم با آن مقابله کنیم.

سوادکوهی هدف از اجرای طرح مقابله با پوشاک قاچاق را نه تعطیلی فروشگاه‌ها، بلکه تغییر رفتار آن‌ها دانست و تصریح کرد: طبق آمارهایی که تیم قرارگاه مبارزه با قاچاق پوشاک ارائه داده‌اند، بیش از ۷۰ درصد فروشگاه‌هایی که پوشاک برند غیرمجاز عرضه می‌کردند، تغییر رفتار داده و اکنون محصولات تولید داخل را به فروش می‌رسانند؛ لذا ما به اهدافمان نزدیک شده‌ایم.

وی درباره شروع مجدد برخوردها از ۱۵ آذرماه در تهران، گفت: در حال حاضر، چند برندشاپ در تهران هستند که به فروش کالای قاچاق مبادرت دارند. تیم‌های مقابله‌ای ما تشکیل شده و برخوردها را آغاز کردیم و در تهران هم برخورد جدی خواهیم داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا