بیت‌کوین بخریم یا نه؟

با وجودی که بیت‌کوین در روزهای اخیر با کاهش قیمت مواجه شده است، اما برخی کارشناسان هنوز نسبت به آینده آن خوشبین هستند و این رمزارز را مورد مناسبی برای قرار گرفتن در سبد سرمایه‌گذاری افراد می‌دانند. به گزارش تجارت‌نیوز، ارزش بیت‌کوین از ابتدای شهریور ماه به این سو با نوساناتی همراه بوده و در برخی […]

بیت‌کوین بخریم یا نه؟

با وجودی که بیت‌کوین در روزهای اخیر با کاهش قیمت مواجه شده است، اما برخی کارشناسان هنوز نسبت به آینده آن خوشبین هستند و این رمزارز را مورد مناسبی برای قرار گرفتن در سبد سرمایه‌گذاری افراد می‌دانند.

به گزارش تجارت‌نیوز، ارزش بیت‌کوین از ابتدای شهریور ماه به این سو با نوساناتی همراه بوده و در برخی روزها حتی سقوط حدود 10 درصدی را نیز تجربه کرده است. اکنون قیمت این رمزارز در آستانه ورود به کانال 11 هزار دلاری قرار دارد و به بیش از 10 هزار و 950 دلار رسیده است.

در این میان، برخی از گزارش‌ها، از افزایش تمایل کاربران ایرانی به خرید بیت‌کوین حکایت دارند؛ ولی آیا این بازار برای سرمایه‌گذاری قابل اعتماد است؟

آینده بیت‌کوین چه می‌شود؟

به گفته سعید خوشبخت، کارشناس حوزه بلاک‌چین، رمزارزها می‌توانند یکی از اجزای سبد سرمایه‌گذاری افراد باشند و هر چقدر که رمزارز انتخابی آنها، بازار بزرگ‌تری داشته باشد، ریسک کمتری دارد.

او در مورد آینده قیمت بیت‌کوین به تجارت‌نیوز گفت: بیت‌کوین فناوری نسبتا جدیدی است و نسبت به محصولات دیگر، بازار کوچک‌تری در کل دنیا دارد؛ در نتیجه ممکن است نوسانات شدیدی نیز تجربه کند.

مدیرعامل شرکت آریاتک افزود: پیش‌بینی آینده چنین بازاری بسیار مشکل است و افرادی که تلاش کرده‌اند رفتار بیت‌کوین را پیش‌بینی کنند، گاهی به شدت شگفت‌زده شده‌اند.

خوشبخت ادامه داد: با وجودی که بیت‌کوین هنوز رفتاری پرنوسان دارد اما در مجموع، چشم‌انداز آن مثبت است و پیش‌بینی می‌شود که در ماه‌های آینده روند افزایشی داشته باشد.

این کارشناس حوزه بلاک‌چین و رمزارز گفت: اکنون پیش‌بینی‌ها در مورد قیمت بیت‌کوین بسیار متفاوت است و هر یک از تحلیل‌‌گرها نیز برای خود دلایل منطقی‌ای دارند؛ برای مثال برخی افراد قیمت‌های 20، 70 و 200 هزار دلاری را پیش‌بینی کرده‌اند، اما به نظر می‌رسد کانال 20 هزار دلاری، قابل پذیرش‌تر است.

بیت‌کوین ریسک کمتری دارد

مدیرعامل شرکت آریاتک، ریسک حضور در بازار بیت‌کوین را کمتر از موارد مشابه دانست و افزود: رمزارزهای دیگر بازار کوچک‌تری دارند و در نتیجه، نوسانات قیمتی شدیدتری را نیز تجربه می‌کنند؛ به این معنا که ممکن است سودهای بسیار بیشتری داشته باشند که در بازار بیت‌کوین امکان آن وجود ندارد و در مقابل، گاهی ریزش‌های ناگهانی شدیدی را نیز تجربه می‌کنند.

خوشبخت گفت: در واقع بیت‌کویین نسبت به رمزارزهای دیگر رفتار با ثبات‌تری دارد. هر چقدر که افراد رمزارزهایی با بازارهای کوچک‌تر را انتخاب کنند، هم در بالا رفتن قیمت‌ها می‌توانند سود بیشتری کسب ‌کنند و هم در ریزش‌ها ممکن است ضرر هنگفتی را متحمل ‌شوند؛ پذیرش این ریسک با خود آنهاست.

حفاظت از سرمایه در برابر نوسانات دلار

او در پاسخ به این پرسش که آیا بازار رمزارزها نسبت به دیگر حوزه‌ها از جمله بورس، طلا و دلار، مزیتی برای سرمایه‌گذاری ایرانیان دارد یا خیر گفت: من در مجموع نسبت به آینده این بازار خوشبینم اما توصیه نمی‌کنم افراد همه سرمایه خود را وارد آن کنند.

این کارشناس حوزه بلاک‌چین افزود: رمزارزها می‌توانند یکی از اجزای سبد سرمایه‌گذاری افراد باشند و حداقل تاثیر آنها این است که از سرمایه افراد در برابر نوسانات دلار محافظت می‌کنند. راه‌حل کاهش ریسک خود آنها این است که فرد همه سرمایه خود را وارد این بازار نکند.

خوشبخت گفت: حسن بازار رمزارز این است که افراد با سرمایه‌های خرد هم می‌توانند وارد آن شوند؛ هر فرد حتی با 50 هزار تومان هم می‌تواند درصدی از یک بیت‌کوین را خریداری و برای آینده نگهداری کند.

تجارت‌نیوز در مطالبی با موضوعات خرید و فروش رمز و خرید و فروش رمز ارز، با کارشناسان در مورد آینده بیت‌کوین و چگونگی حضور در این بازار گفتگو کرده بود.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا