افزایش قیمت ناگهانی دوج کوین با توییت‌های جنجالی ایلان ماسک!

قیمت دوج کوین پس از توییت جنجالی ایلان ماسک، رشدی ۱۹ درصدی را تجربه کرد. ماسک در توییت دیگری هم به بیت کوین اشاره کرد و آن را کلمه امن خود خواند.

به گزارش «نبض‌بانک»؛

 ماسک ساعتی پیش در توییتی در ارتباط با دوج کوین نوشت:

یک کلام: دوج!

نمودار قیمت دوج کوین
نمودار قیمت دوج کوین

پس از این توییت، قیمت دوج کوین جهشی ۱۹ درصدی داشت. در حال حاضر هر واحد دوج کوین در محدوده ۰.۰۰۴۳ دلار معامله می‌شود.

ایلان ماسک یک ساعت پیش علاوه بر دوج کوین، توییت‌های در مورد بیت کوین هم منتشر کرد. او در توییتی بیت کوین «کلمه امن» خود خواند. او کمی بعد با اشاره به توییت قبلی خود نوشت:

شوخی کردم، کی به کلمه امن نیاز دارد؟

توییت ایلان ماسک

این اولین بار نیست که ایلان ماسک توییت‌هایی در مورد ارزهای دیجیتال منتشر می‌کند. پیش‌تر نیز شاهد این قبیل توییت‌ها بودیم و همین مسئله سبب شده است تا وی به‌عنوان یکی از علاقه‌مندان به این حوزه شناخته شود.

ماسک در مصاحبه‌ای به میزبانی کتی وود (Kathie Wook) از شرکت آرک اینوست (ARK Invest)، بیت کوین را یک ساختار «خارق‌العاده» خواند. او در ادامه مصرف انرژی شبکه بیت کوین را مورد انتقاد قرار دارد. به‌عقیده ماسک، بیت کوین در جهانی که ارزهای فیات با سرعت زیادی چاپ می‌شوند، دارای ارزش است.

علیرغم اینکه ماسک اعلام کرده است که در بیت کوین سرمایه‌گذاری نمی‌کند، برخی از مشهورترین میلیاردرهای دنیا با بیان حمایت خود از این ارز دیجیتال، در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

استن دراکنمیلر (Stan Druckenmiller) یکی از این افراد است. او چندی پیش در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌بی‌سی اعلام کرد که به‌عقیده او، در شرایط فعلی بیت کوین بهتر از طلا است. دراکنمیلر از کمیابی بیت کوین و حمایت نسل جوان از آن به‌عنوان دلایل این ادعا یاد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا