کلاهبرداران ارز دیجیتال در دام پلیس

پلیس مالزی اعضای یک گروه رمز ارز را دستگیر کرده که با وعده سودهای کلان و سخنرانان اروپایی مردم را فریب می دادند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از اج مارکت، یک گروه سرمایه گذاری رمز ارزی در مالزی به نام «آلی اکسچنج» در حالی که پشت یک اپلیکیشن آنلاین مخفی بوده با وعده سودهای کلان و جوایز به سرمایه گذاران آنها را جذب می کرد افراد را فریب می داد.

هفته گذشته پلیس مالزی ۹ فرد را در این خصوص دستگیر و گروه مذکور را به دام انداخت

به گفته مقامات پلیس، اپلیکیشن این گروه از طریق گوگل پلی قابل دانلود بود و از یک پلتفرم تجارت رمز ارز به نام «آلی کوین» استفاده می کرد.

همه سرمایه گذاران پس از دانلود اپلیکیشن به راحتی به آن دسترسی می یافتند

قربانیان یا سرمایه گذاران می توانستند نرخ سود وعده داده شده را در اپلیکیشن ببینیند. این سندیکا برای قانع کردن قربانیان شهروندان اروپایی را استخدام می کرد تا سمینارهایی برگزار کنند.

قربانیان باید آلی کوین به قیمت ۴.۷۰ رینگیت مالزی می خریدند و به آنها وعده سود ماهانه ۵تا ۱۵ درصد به ازای کل سرمایه گذاری داده می شد. حداقل مقدار سرمایه گذاری ۱۰ هزار آلی کوین بود که معادل ۴۷ هزار رینگیت می شد. اما این گروه سود وعده داده شده به ازای سرمایه گذاری کاربران را پرداخت نمی کرد.

پلیس در حمله خود ۲۰ کارت خودپرداز ضبط کرد که توسط بانک های مختلف صادر شده بودند. علاوه برآن ۱۱ موبایل، ۵ خودروی لوکس، ۵ لپ تاپ، اسناد مختلف سرمایه گذاری آلی اکسچنج و ۱۰۹ هزار رینگیت نقد کشف و ضبط کرد.

پلیس تاکنون ۲۷ شکایت درباره این گروه دریافت کرده بود که مبلغ کل این شکایات بالغ بر ۴.۷ میلیون رینگیت بوده است. پلیس معتقد است عملیات این گروه از اواخر ماه مارس تا اکتبر بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا