هنگ کنگ برای اولین پلتفرم تجارت دارایی مجازی مجوز صادر کرد

به گزارش «نبض‌بانک»؛

کمیسیون اوراق بهادار هنگ کنگ (SFC)، اولین مجوز بستر تجارت مجازی خود را صادر کرد. اما نام این شرکت را اعلام نکرد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از بی این کریپتو، SFC اعلام کرد که مجوز صادر شده به پلتفرم اجازه خدمات به سرمایه گذاران حرفه ای را می دهد اما این مجوز با مجموعه ای از محدودیت ها نیز همراه است. اول این که این سرویس تحت نظارت دقیق SFC به مشتریان خود خدمت خواهد کرد. علاوه بر این، رگولاتور در «الزامات سفارش» دخالت خواهد کرد. این محدودیت ها مانند محدودیت هایی است که SFC برای کارگزاران اوراق بهادار و همچنین مکان های تجارت خودکار در نظر می گیرند.

این مجوز به شرکت مجاز، اجازه می دهد تا دو نوع فعالیت انجام دهد. اول این که به این شرکت امکان می دهد تا در اوراق بهادار فعالیت کند. دوم هم حق شرکت در فعالیت های خدمات تجارت خودکار را اعطا می کند.

بند سرمایه گذار حرفه ای در محدودیت های ایجاد شده توسط رگولاتور نشان می دهد که هنگ کنگ تلاش دارد دسترسی به رمزارزها را در این کشور محدود کند. بر اساس این بند سرمایه سرمایه گذاران با دارایی دیجیتال کمتر از یک میلیون دلار محدود می شوند.

سازمان SFC همچنین به طور خاص اشاره کرد که در حال گسترش پوشش خود در زمینه مقررات است. در ماه نوامبر، دولت هنگ کنگ پیشنهاد کرد که SFC کلیه مبادلات متمرکز دارایی های مجازی را تنظیم کند. این موضوع قابلیت های SFC را گسترش می دهد. با این وجود در حال حاضر، بسترهای تجاری بین ارزهای دیجیتال خارج از دسترس آژانس است.

هنگامی که مقامات هنگ کنگی تغییرات نظارتی پیشنهادی را اعلام کردند، گمانه زنی ها به سرعت افزایش یافت. به همین ترتیب، برخی از تحلیل گران این اقدام را پایان دادن به جریان پول از سرزمین اصلی چین دانستند. دیگران آن را راهی برای آماده سازی زمینه معرفی یوان دیجیتال می دانستند؛ چرا که به باور آنها علاقه مندان به حضور در این عرصه با حذف رقابت به سمت یوان دیجیتال سوق داده می شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا