شاخص بورس تسلیم حقوقی‌ها شد/ سهام پرداختی‌ها پُرطرفدار شد

گزارش فعالیت سهام شرکت‌های بانکی در بورس یکشنبه 30آذر99؛

داد و ستد امروز بورس با تغییر فاز از مثبت به منفی در نهایت با افت 5 هزار واحدی شاخص پایان یافت؛ در این میان سهام بانکی یکدست قرمزپوش و سهام شرکت‌های پرداخت الکترونیک با افزایش نسبی تقاضا همراه شدند.

شاخص بورس

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، نماگر بورس اوراق بهادار تهران با افت 5 هزار و 870 واحدی معادل 0.41 درصد از رشد خود را در معاملات امروز پس گرفت و تا ارتفاع یک میلیون و 439 هزار و 54 واحد پایین رفت.

شاخص کل هم وزن نیز که سنگ محک بهتری برای مجموع معاملات روز بازار محسوب می شود امروز با وجود از دست دادن بخشی از رشد ابتدایی خود در نهایت با رشد 2 هزار و 578 واحدی به ارتفاع 447 هزار و 827 واحد رسید.این رشد معادل 0.58 درصد از رشد روزانه این نماگر بود.

تحولات روز سهام گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری

امروز تحت تاثیر افزایش عرضه های سنگین در کلیت بازار، گروه بانکی نیز با وجود همه اخبار مثبت پیرامون خود در این روزها یک پارچه قرمزپوش شد و نتوانست روز مثبتی را در اغلب نمادهای خود بگذراند.
بر این اساس امروز به غیر از چند نماد سایر نمادهای بانکی با افت همراه بودند، هر چند که به معاملات روان خود نیز ادامه دادند.

پرحجم ترین نمادهای بانکی در معاملات امروز به ترتیب نماد وتجارت با 863 میلیون سهم، وپارس با 475 میلیون سهم و وبصادر با 411 میلیون سهم بودند.
کم حجم ترین نماد معاملاتی امروز نیز نماد وگردش با یک میلیون و 51 هزار سهم بود.

برترین نمادهای بانکی از نظر ارزش معاملات امروز نماد بانک تجارت با 2 هزار و 925 میلیارد ریال، بانک دی با 2 هزار و 311 میلیارد ریال و نماد بانک پارسیان با هزار و 923 میلیارد ریال در جایگاه اول تا سوم قرار گرفتند.

پایین ترین ارزش روز معاملات نیز به نماد بانک بانک گردشگری با 28 میلیارد ریال تعلق گرفت.

تحولات روز سهام شرکت های پرداخت الکترونیک و فناوری

نمادهای گروه پرداخت الکترونیک که زیرمجموعه گروه رایانه و فعالیت های وابسته به آن در بورس هستند امروز با وجود افت بازار و عرضه های سنگین در شاخص سازها، پُرتقاضا ظاهر شدند.

به طوری که اغلب نمادهای این گروه در محدوده مثبت و یا حتی با صف خرید همراه شدند.

پرحجم ترین نمادهای پرداخت و فناوری در معاملات امروز به ترتیب نماد تاپکیش با 13 میلیون و 862 میلیون سهم بود. پس از آن نمادهای رتاب با معامله 13 میلیون و 650 هزار سهم و رکیش با معامله 11 میلیون و 394 سهم قرار گرفتند.

کم حجم ترین نماد در معاملات امروز نیز شرکت رایان هم افزا با نماد رافزا و با حجم 52 هزار و 886 سهم بود.

برترین نمادهای پرداخت و فناوری از نظر ارزش معاملات امروز نماد تاپکیش با 375 میلیارد ریال و رکیش با 234 میلیارد ریال بودند.
پایین ترین ارزش روز معاملات نیز نماد رافزا با 2 میلیارد ریال بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا