واحد مانیتورینگ تا خدمات آفلاین و بدون کارت در خودپرداز پرداخت نوین

معرفی خودپرداز شرکت پرداخت نوین؛

یکی از ویژگی های خودپرداز پرداخت نوین، مجهز بودن آن به ابزارهای پایش و مانیتورینگ، یو پی اس (UPS)، خدمات آفلاین و بدون کارت در صورت قطعی برق و امثال آن می باشد. در مقاله حاضر هدف این است که قابلیت های دستگاه های خودپرداز شرکت پرداخت نوین بیان شده و جدیدترین ابزارهای مربوط به آن معرفی گردد.

خودپرداز پرداخت نوین

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، شرکت پرداخت نوین از سال 85 با هدف گسترش شبکه و ارائه خدمات پرداخت الکترونیک در شبکه شاپرک شروع به فعالیت کرد. این شرکت با استفاده از دانش تخصصی در زمینه بانکداری نوین و همچنین تکنولوژی های به روز، که در برترین بانک ها و موسسات دنیا به اثبات رسیده است، خدمات و محصولات متنوعی را به مراکز و ارگان ها و مشتریان خود ارائه می دهد که یکی از برنامه های کاری این شرکت، بازاریابی، نصب و راهبری دستگاه های شعب و خارج از شعب در سطح کشور بوده است.
شرکت پرداخت نوین با بهره گیری از زیرساخت های لازم و تامین نیروی انسانی متخصص و برگزاری دوره های تخصصی، اقدام به برنامه ریزی و اجرا در جهت توسعه دستگاه های خودپرداز در سراسر کشور به خصوص در مناطقی که دسترسی کمتری به بانک دارند، کرده است. 

* افزودن واحد پایش و مانیتورینگ خودپرداز پرداخت نوین
یکی از ویژگی های خودپردازهای پرداخت نوین، مجهز بودن به واحد پایش و مانیتورینگ قوی و مستمر می باشد. واحد مانیتورینگ به منظور ارزیابی دسترس پذیری، سلامت و کارایی خدمات و زیرساخت های لازم برای کارکرد مناسب دستگاه های خودپرداز پرداخت نوین می باشد. 
زیرساخت مربوط به دستگاه های خودپرداز می تواند شامل زیرساخت ارتباطی با شبکه، پردازش و گزارش عملیات موفق، ذخیره سازی اطلاعات، مجازی سازها، سیستم عامل ها تا ابزارها و کاربردهای نرم افزاری مورد نیاز باشد. 

* نرم افزار موبایلی مانیتورینگ خودپرداز پرداخت نوین
در همین راستا، شرکت پرداخت نوین نرم افزاری با عنوان مانیتورینگ خودپرداز (ATM PNA) برای تلفن موبایل هوشمند طراحی کرده است. دامنه کاربرد این نرم افزار پذیرندگان، نمایندگان و کارکنان واحد خودپرداز شرکت پرداخت نوین می باشد که با نصب این اپلیکیشن در گوشی موبایل خود می توانند دستگاه های خودپرداز را ارزیابی کرده و وضعیت قطعات، موجودی و همچنین تاریخچه خرابی آنها را رصد کنند. 
همچنین نمودار تراکنش ها و گزارش درآمد خودپردازها جهت بهبود عملکرد و افزایش تراکنش دستگاه های متصل به سوئیچ بانک اقتصاد نوین در این نرم افزار قابل دسترس می باشد. از قابلیت های اصلی مانیتورینگ دستگاه های خودپرداز پرداخت نوین می توان به موارد زیر اشاره کرد:
– قابلیت جستجوی خودپردازها بر حسب نام و کد خودپرداز و مشاهده روی نقشه؛
– نمایش جزئیات وضعیت، اطلاعات و وضعیت موجودی کاست ها؛
– قابلیت مرتب سازی بر اساس نام، کد ترمینال و وضعیت خودپرداز؛
– قابلیت فیلتر بر اساس گروه خودپرداز؛
– ارائه گزارش زیرتراکنش ها و درآمد خودپرداز.

* شبکه ارتباطی قوی و پایدار خودپرداز پرداخت نوین
شرکت پرداخت نوین با فراهم ساختن زیرساخت های به روز و با شبکه ارتباطی قوی، سبب شده تا خودپردازها نیز شبکه ارتباطی مناسب و پایداری با میزان قطعی بسیار کم داشته باشند. در همین زمینه، خدمات آفلاین و برداشت بدون کارت برای کاربران فراهم شده است تا بتوانند مطابق با خدمات نوین و به روز دنیا، امورات بانکی و پرداخت خود را بدون نیاز به کارت و یا اتصال به اینترنت انجام دهند. 

* مغایرت تراکنش بین بانکی حداقل در خودپرداز پرداخت نوین
خودپردازهای پرداخت نوین به دلیل مجهز بودن به سوئیچ تراکنش مناسب، مغایرت کمتری در تراکنش های بین بانکی گزارش می کنند. این موضوع می تواند گزارشات دستگاه خودپرداز برای بانک پذیرنده را امن و قابل اطمینان کند. 

* پاسخگویی و پشتیبانی تمام وقت خودپرداز پرداخت نوین
پاسخگویی مناسب به مشتریان خودپرداز توسط مرکز 24 ساعته “سلام مهر”، پشتیبانی و سرویس دهی مستمر توسط شرکت خدمات پشتیبانی و همچنین شبکه پول رسانی قوی حتی در روزهای تعطیل و در کوتاه ترین زمان از جمله ویژگی هایی هستند که خودپردازهای پرداخت نوین با دارا بودن آن توانسته مشکلات عدیده ای را برطرف کند. 

سخن پایانی
با مطالعه مقاله حاضر مشخص شد که دستگاه خودپرداز پرداخت نوین با دارا بودن قابلیت هایی از جمله شبکه ارتباطی مناسب و پایدار، پشتیبانی و پاسخگویی تمام وقت، سوئیج مناسب و بدون مغایرت بانکی، خدمات آفلاین و بدون کارت و شبکه پول رسانی قوی حتی در روزهای تعطیل توانسته است بسیاری از نیازهای کاربران را برطرف سازد. یکی از مهم ترین ویژگی خودپرداز پرداخت نوین، مجهز بودن آن به واحد پایش و مانیتورینگ مستمر است. چنین ابزاری سبب شده تا دستگاه های خودپرداز در تمامی ساعات توسط کارشناسان این حوزه ارزیابی شده و خرابی قطعات، مشکلات فنی، موجودی دستگاه ها و تمامی اطلاعات مربوط به آن قابل شناسایی باشد. 

نویسنده: سعیده فتحی مغانلو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا