FATF اطلاعات مالی‌مان را در یک اتاق شیشه‌ای مقابل دشمن قرار می‌دهد

شجاعی: FATF اطلاعات مالی‌مان را در یک اتاق شیشه‌ای مقابل دشمن قرار می‌دهد

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: پیوستن به FATF آن هم در این شرایط جنگ اقتصادی باعث می‌شود تا کشور و اطلاعات مالی آن مانند یک اتاق شیشه‌ای در برابر دشمن قرار گیرد.

شجاعی: FATF اطلاعات مالی‌مان را در یک اتاق شیشه‌ای مقابل دشمن قرار می‌دهد

حجت‌الاسلام حسن شجاعی نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با انتقاد از پیوستن ایران به FATF گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اشاره داشتند در بحث مقابله با پولشویی و مقابله با تأمین مالی تروریست اگر می‌خواهد اقدامی صورت گیرد بهتر است قوانین داخلی در این باره اصلاح شود چه دلیلی برای پیوستن به گروه‌های خارجی در این زمینه وجود دارد.

وی افزود: پیوستن به گروه اقدام مالی مشترک آنهم در شرایط جنگ اقتصادی باعث می‌شود تا کشور مانند یک اتاق شیشه‌ای در برابر دشمن قرار گیرد و دشمنان با سهولت به اطلاعات مالی ما دست یابند.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس اظهار داشت: نکته مهم اینجاست که گردانندگان و سردمداران اصلی این گروه‌ها و این نهادهای بین‌المللی حامیان اصلی گروه‌های تروریستی در جهان هستند که سعی می‌کنند با ایجاد این سازمان‌ها چهره واقعی خود را بپوشانند.

شجاعی خاطرنشان کرد: سردمداران و گردانندگان FATF و CFT عاملان اصلی ترور حاج قاسم سلیمانی و محسن فخری‌زاده هستند که به جای پاسخگویی ایران را تحت فشار قرار داده‌اند تا به عضویت  CFT و FATF درآید.

وی افزود:‌ همانطور که بازرسان آژانس اطلاعات مربوط به دانشمندان هسته‌ای ما را در اختیار دشمنان قرار دادند و زمینه ترور آنها را فراهم کردند گروه مالی اقدام مشترک نیز اطلاعات سرداران اقتصادی ما را در اختیار دشمن قرار خواهد داد و مشکلات زیادی را برای کشور ایجاد خواهد کرد.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در پایان گفت:‌همانطور که گفتم اگر بنا است اقدامی هم در زمینه مقابله با تأمین مالی تروریست و پولشویی صورت گیرد بهتر است قوانین داخلی اصلاح شود نه اینکه ما به نهادهایی در حوزه بین المللی در این حوزه بپیوندیم که گردانندگان اصلی آن بزرگترین حامیان گروه‌های تروریستی در جهان هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا