پیش بینی بورس در اولین روز زمستان ۹۹ / آینده بورس چگونه خواهد بود؟

امروز ۳۰ آذر ۹۹، در آخرین روز پاییز در حالی که بازار سرمایه در نیم ساعت ابتدایی سبز پوش بود و شاخص کل نیز بیش از ۷ هزار واحد رشد را تجربه کرده بود، به یکباره فشار فروش‌ها بالا رفت و شاخص کل نیز کاهش ارتفاع داد و خود را به ناحیه قرمز رنگ رساند. فردا ۱ دی ۹۹ بورس چگونه خواهد بود؟

به گزارش نبض بورس، بازار سرمایه امروز ۳۰ آذر ۹۹ تقریباً یک روز پرنوسانی را تجربه کرد و شاخص کل در حالی که در دقایق ابتدایی بازار بیش از ۷ هزار واحد رشد را تجربه کرده بود در نهایت با کاهش در نهایت با کاهش ۵۸۵۹ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۴۳۹ هزار و ۶۶ واحدی آرام گرفت.

همچنین شاخص کل هم وزن با ۲۵۷۹ واحد افزایش معادل ۰.۵۸ درصد خود را به کانال ۴۴۷ هزار و ۸۲۸ واحدی رساند.

در پایان داد و ستد‌های امروز بورس، در یک میلیون و ۴۴۶ نوبت معاملاتی، ۹ میلیارد و ۷۴۰ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۱۳ هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال در بورس معامله شد.

در نیمه دوم بازار امروز از ۶۴۶ نماد حاضر، ۲۱۰ نماد (۳۳ درصد) در صف خرید و ۱۲۸ نماد (۲۰ درصد) در صف فروش بودند.

امروز همچنین بازار شاهد ورود پول حقیقی به میزان ۱۱۵ میلیارد ریال بود.

فردا ۱ دی ۹۹ بورس چگونه خواهد بود؟

الهه ظفری تحلیلگر و کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار نبض بورس درباره بازار فردا گفت: در پایان معاملات روز جاری، ورود پول حقیقی در حدود ۱۲ میلیارد تومان به ثبت رسیده است این در حالی است که روز گذشته ورود پول حقیقی در حدود ۱۵۰۸ میلیارد تومان بوده است. در معاملات امروز تا ساعت ۹:۳۰ صبح شاهد ورود پول حقیقی به میزان ۲۰۰ میلیارد تومان بودیم که رفته رفته با افزایش عرضه‌ها این روند کاهش پیدا کرد. با توجه به نزدیک شدن به فصل گزارش‌های ۹ ماهه شرکتها؛ می‌توان گفت مهمترین فاکتور در تعیین ادامه روند بازار وضعیت عملیاتی شرکت‌ها خواهد بود هر چند با درصد بالایی پیش بینی می‌شود گزارش‌های خوبی به خصوص در شرکت‌های کامودیتی محور روانه بازار شود. در حال حاضر هرچه بیشتر پیش می‌رویم روند مثبت شکل گرفته در فاکتور‌های بنیادی بازار مثل نرخ‌های جهانی، قیمت دلار و سایر اخبار مثبت برای صنایع ادامه دار و با ثبات بوده است که در نهایت بیش از پیش دید مثبت به بورس را تقویت می‌کند. در هر صورت مانند همیشه تاکید بر صبر و سهامداری در سهام ارزشمند و قابل تحلیل با فاکتور‌های بنیادی قوی بهترین نوع استراتژی برای حضور در بورس است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا