داستان از دست رفتن ۱.۳ میلیارد دلار سود به‌دلیل فروش زودهنگام بیت کوین

به گزارش «نبض‌بانک»؛

یکی از توسعه‌دهندگان اولیه بیت کوین، از اینکه ۵۵,۰۰۰ واحد بیت کوین خود را خیلی زود فروخت، سخت پشیمان است. او می‌گوید اگر آنها را نگه می‌داشت، حالا میلیاردر بود!

به گزارش کوین تلگراف، مارتی مالمی (Martti Malmi)، از توسعه‌دهندگان اولیه بیت کوین که با نام مستعار سیریوس (Sirius) شناخته می‌شود، در تازه‌ترین صحبت‌های خود به تشریح داستان بیت کوین‌هایش می‌پردازد.

مالمی در رشته توییتی اعلام کرد که بین سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ و زمانی ارزش بیت کوین نزدیک به صفر بوده است، حدود ۵۵,۰۰۰ واحد از این ارز دیجیتال استخراج کرده بود. او می‌گوید اکتبر سال ۲۰۰۹ و زمانی که قیمت بیت کوین ۵ دلار بود، ۵,۰۵۰ بیت کوین فروخت و ۳۰,۰۰۰ بیت کوین دیگر را هم در یک صرافی از دست داد! به‌گفته وی، در آن زمان هیچ صرافی «درست‌وحسابی» وجود نداشت و به‌همین دلیل به سراغ دم‌دست‌ترین صرافی موجود رفت! او در این باره می‌نویسد:

قصد داشتم بقیه بیت کوین‌هایم را هودل کنم، ولی از آنجایی که سال ۲۰۱۲ پیدا کردن شغل بیش از حد انتظار طول کشید، مجبور شدم بیت کوین‌هایم را به قیمت ناچیز (حدود ۵ دلار) بفروشم. از آن زمان پس‌انداز بیت کوین‌هایم متغیر بود. چیز زیادی از آنها نمانده است ولی در این سال‌ها سود خوبی کرده‌ام.

مهمترین سرمایه‌گذاری او را شاید بتوان فروش ۱۰,۰۰۰ بیت کوین در سال ۲۰۱۱ و خرید یک آپارتمان در هلسینکی دانست. او در توییتر می‌نویسد:

احتمالا حالا گران‌ترین استودیو در جهان است.

اگر مالمی هنوز ۵۵,۰۰۰ بیت کوین خود را نگه داشته بود، با توجه به قیمت ۲۴,۰۰۰ دلاری بیت کوین، حالا ۱.۳ میلیارد دلار سرمایه در اختیار داشت. صد البته او می‌گوید هیچ‌وقت پشیمانی «جدی» نداشته است.

شاید آن طور که به نظر می‌رسد، سخت نباشد. اینطور نبود که طی یک شب ۱ میلیارد دلار از دست بدهم. جدای از موفقیت بیت کوین، خیلی خوشحال بودم که در سن ۲۱ سالگی برای خودم خانه خریدم. شاید به واسطه فرهنگ فنلاندی، ذهنیت ایده‌آل‌گرایانه و نداشتن تجربه در زندگی، هیچ وقت به فکر پول درآوردن نیافتادم. این اتفاق تصادفی و زمانی که ساتوشی از من خواست نودم را اجرا کنم تا بقیه هم بتواند وصل شوند، رخ داد.

مالمی تنها فرد مشهور در حوزه ارزهای دیجیتال نیست که از روی نیاز ارزهای دیجیتال خود را در قیمت‌های پایین فورخته است. ماه اکتبر (مهر)، دیوید شوارتز (David Schwartz)، اذعان کرد که ۴۰,۰۰۰ اتر خود را زمانی که قیمت اتریوم ۱ دلار بود فروخت. او می‌گوید این تصمیم را با همسرش و برای مدیریت ریسک گرفت. در حال حاضر و با توجه به قیمت ۶۰۰ دلاری اتریوم، اگر او اترهای خود نمی‌فروخت، ثروتی ۲۶ میلیون دلار داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا